Η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα είναι βασική διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοτέρ, για αυτό και η Mustang Mach-e GT των 860 Nm κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,8 δλ..
Ας δούμε τώρα τι αλλάζει σε ένα ηλεκτροκίνητο, σε σημείο να έχει αυτόματο κιβώτιο με 1 και μόνο σχέση. Οι εταιρείες ενσωματώνουν προσεκτικά υπολογισμένες σχέσεις μετάδοσης για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα χωρίς να χρειάζεται να αλλάζετε γρανάζια. Μάλιστα, δεν προσφέρεται καν ξεχωριστή σχέση την όπισθεν, διότι αξιοποιείται το ίδιο γρανάζι, με τον κινητήρα να περιστρέφεται αντίστροφα.
Στο Volkswagen ID.4, όπως και σε κάθε μοντέλο της ID. οικογένειας, επιλέγεις εκκίνηση, όπισθεν και παρκάρισμα από τον μοχλό μπροστά και δεξιά από το τιμόνι.
Γενικότερα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ έχει 3 βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που καθιστούν περιττό το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάγκη αλλαγής μετάδοσης:
- η υψηλή ροπή από τις μηδέν σ.α.λ.
- η ικανότητα υψηλών στροφών των ηλεκτροκινητήρων
- οι ηλεκτρονικά περιορισμένες τελικές ταχύτητες
Έπειτα, οι περισσότεροι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν με ευκολία πέρα από τις 10.000 σ.α.λ., έως και τις 20.000. Για να διαπιστώσουμε την απόκλιση, σε ένα θερμικό μοτέρ η... κόκκινη γραμμή, όπως σου δείχνει και το στροφόμετρο, είναι πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.. Έχοντας υψηλή διαθέσιμη ροπή σε όλο το εύρος, η τελική ταχύτητα «πιάνεται» με μία και μόνο σχέση μετάδοσης.
Τέλος, σημαντική είναι η και η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα, συνήθως γύρω στα 180 χλμ./ώρα. Για την κίνηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού σε μεγάλες ταχύτητες απαιτούνται μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας, άρα μεγαλύτερες διαστάσεις, ακόμη περισσότερο βάρος, ακόμα μεγαλύτερο κόστος. Συνεπώς, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και χρημάτων, υπάρχει ο συγκεκριμένος «κόφτης προς τέρψιν της μεγαλύτερης αυτονομίας κίνησης.
Σελίδα 1 | Ξέρεις γιατί τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο με 1 ταχύτητα-σχέση; |
Σελίδα 2 | Οι 3 βασικές διαφορές στην λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοντέλου |
Σελίδα 3 | Τα «κόλπα» από Audi, Porsche & Lexus |