ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι 3 βασικές διαφορές στην λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοντέλου

 Σχολιάστε 
35.867 Επισκέψεις στο άρθρο
Η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα είναι βασική διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοτέρ, για αυτό και η Mustang Mach-e GT των 860 Nm κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,8 δλ..
2 Φωτογραφίες »

Η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα είναι βασική διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοτέρ, για αυτό και η Mustang Mach-e GT των 860 Nm κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,8 δλ..

Ας δούμε τώρα τι αλλάζει σε ένα ηλεκτροκίνητο, σε σημείο να έχει αυτόματο κιβώτιο με 1 και μόνο σχέση. Οι εταιρείες ενσωματώνουν προσεκτικά υπολογισμένες σχέσεις μετάδοσης για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα χωρίς να χρειάζεται να αλλάζετε γρανάζια. Μάλιστα, δεν προσφέρεται καν ξεχωριστή σχέση την όπισθεν, διότι αξιοποιείται το ίδιο γρανάζι, με τον κινητήρα να περιστρέφεται αντίστροφα.


Στο Volkswagen ID.4, όπως και σε κάθε μοντέλο της ID. οικογένειας, επιλέγεις εκκίνηση, όπισθεν και παρκάρισμα από τον μοχλό μπροστά και δεξιά από το τιμόνι.
2 Φωτογραφίες »

Στο Volkswagen ID.4, όπως και σε κάθε μοντέλο της ID. οικογένειας, επιλέγεις εκκίνηση, όπισθεν και παρκάρισμα από τον μοχλό μπροστά και δεξιά από το τιμόνι.

 
Γενικότερα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ έχει 3 βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που καθιστούν περιττό το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάγκη αλλαγής μετάδοσης:
  • η υψηλή ροπή από τις μηδέν σ.α.λ.
  • η ικανότητα υψηλών στροφών των ηλεκτροκινητήρων
  • οι ηλεκτρονικά περιορισμένες τελικές ταχύτητες
Η πρώτη διαφορά συγκριτικά με ένα θερμικό μοντέλο, λοιπόν, είναι πως τα ηλεκτρικά στο δικό τους «ρελαντί» έχουν υψηλότερες στροφές. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ, δηλαδή, παράγει σταθερή ποσότητα ροπής σε οιαδήποτε σ.α.λ., εντός συγκεκριμένου εύρους, άρα δεν χρειάζεται πολλαπλασιασμό ροπής από το κιβώτιο.
 
Έπειτα, οι περισσότεροι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν με ευκολία πέρα από τις 10.000 σ.α.λ., έως και τις 20.000. Για να διαπιστώσουμε την απόκλιση, σε ένα θερμικό μοτέρ η... κόκκινη γραμμή, όπως σου δείχνει και το στροφόμετρο, είναι πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.. Έχοντας υψηλή διαθέσιμη ροπή σε όλο το εύρος, η τελική ταχύτητα «πιάνεται» με μία και μόνο σχέση μετάδοσης.
 
Τέλος, σημαντική είναι η και η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα, συνήθως γύρω στα 180 χλμ./ώρα. Για την κίνηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού σε μεγάλες ταχύτητες απαιτούνται μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας, άρα μεγαλύτερες διαστάσεις, ακόμη περισσότερο βάρος, ακόμα μεγαλύτερο κόστος. Συνεπώς, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και χρημάτων, υπάρχει ο συγκεκριμένος «κόφτης προς τέρψιν της μεγαλύτερης αυτονομίας κίνησης.

Σελίδα 1Ξέρεις γιατί τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο με 1 ταχύτητα-σχέση;
Σελίδα 2Οι 3 βασικές διαφορές στην λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοντέλου
Σελίδα 3Τα «κόλπα» από Audi, Porsche & Lexus
FORD
LEAO TEST