4 Φωτογραφίες »
- Με μια γκαζιά έχεις όλη την ροπή από την αρχή
- Τα 3 σημεία που διαφέρει η δική τους τεχνολογία
- Ποια είναι τα 2 ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο & τελική 230 χλμ./ώρα
- Lexus-Toyota ετοιμάζουν χειροκίνητο σασμάν για ηλεκτρικά
Σταμάτα-ξεκίνα σε χρόνο dt
Σε ένα κλασικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο πολλές φορές προβληματίζεσαι. Να πληρώσω παραπάνω για αυτόματο κιβώτιο, ή μένω με το χειροκίνητο και κάνω την δουλειά μου; Για όσους θέλουν ευκολία και άνεση στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα μίας πόλης, το αυτόματο κιβώτιο είναι «μάννα εξ ουρανού». Αυτό το πλεονέκτημα, ανάμεσα σε διάφορα άλλα «+», προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόνο που σε σχέση με τα συνηθισμένα σασμάν των θερμικών μοντέλων, τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο με μόνο 1 ταχύτητα. Ξέρεις γιατί συμβαίνει αυτό;
Η βασική λειτουργία του κιβωτίου σε αυτοκίνητα βενζίνης και diesel
Για να βρούμε την απάντηση πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε, συνοπτικά, ποιος ο ρόλος του κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα ICE αυτοκίνητο (Internal Combustion Engine). «Δουλειά» του είναι να αυξάνει κατά βούληση τη ροπή, υποπολλαπλασιάζοντας την ταχύτητα περιστροφής θερμικού μοτέρ, είτε για την επίτευξη καλύτερης άμεσης επιτάχυνσης, είτε για μεγαλύτερη ταχύτητα πλεύσης-κίνησης. Οι βενζινοκινητήρες εμφανίζουν τη μέγιστη ροπή τους σε αρκετά υψηλές στροφές περιστροφής, στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Εδώ χρειάζεται το κιβώτιο που κατανέμει την ισχύ αναλόγως, αλλάζοντας ταχύτητες στο σωστό εύρος στροφών. Γενικότερα, η απόδοση της ροπής είναι μεγαλύτερη σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ. εκκίνηση. Σε τέτοιες συνθήκες είναι που βοηθά το κιβώτιο βοηθά ώστε να γίνει η εκκίνηση σε υψηλές στροφές. Καθώς το όχημα κινείται, η ροπή σταδιακά μειώνεται. Και πάλι, μέσω του κιβωτίου, ακολουθείται συγκεκριμένη λειτουργία ώστε να «πιάσεις» μία υψηλή τελική ταχύτητα, για την οποία απαιτείται συγκεκριμένος – πεπερασμένος – αριθμός στροφών.
4 Φωτογραφίες »
Στα αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ, όταν υπάρχει κοντή κλιμάκωση στην πρώτη ταχύτητα του κιβωτίου θα χρειαστεί γρήγορα να βάλεις δευτέρα μόλις αρχίσει να κινείται το όχημα.
Και ποια η αξία των πολλών σχέσεων σε ένα κιβώτιο;
Στις λιγότερες στροφές του κινητήρα βάζεις τις πρώτες σχέσεις για ικανοποιητική ισχύ και ροπή, ενώ σε περισσότερες στροφές «ανεβάζεις» ταχύτητα Για να βρούμε την απάντηση πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε, συνοπτικά, ποιος ο ρόλος του κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα ICE αυτοκίνητο (Internal Combustion Engine). «Δουλειά» του είναι να αυξάνει κατά βούληση τη ροπή, υποπολλαπλασιάζοντας την ταχύτητα περιστροφής θερμικού μοτέρ, είτε για την επίτευξη καλύτερης άμεσης επιτάχυνσης, είτε για μεγαλύτερη ταχύτητα πλεύσης-κίνησης. Οι βενζινοκινητήρες εμφανίζουν τη μέγιστη ροπή τους σε αρκετά υψηλές στροφές περιστροφής, στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Εδώ χρειάζεται το κιβώτιο που κατανέμει την ισχύ αναλόγως, αλλάζοντας ταχύτητες στο σωστό εύρος στροφών. Γενικότερα, η απόδοση της ροπής είναι μεγαλύτερη σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ. εκκίνηση. Σε τέτοιες συνθήκες είναι που βοηθά το κιβώτιο βοηθά ώστε να γίνει η εκκίνηση σε υψηλές στροφές. Καθώς το όχημα κινείται, η ροπή σταδιακά μειώνεται. Και πάλι, μέσω του κιβωτίου, ακολουθείται συγκεκριμένη λειτουργία ώστε να «πιάσεις» μία υψηλή τελική ταχύτητα, για την οποία απαιτείται συγκεκριμένος – πεπερασμένος – αριθμός στροφών. για να περιορίσεις την κατανάλωση, τον θόρυβο και την φθορά του συνόλου. Για αυτό και οι σχέσεις αλληλοκαλύπτονται μεταξύ τους, επιτρέποντας στον κινητήρα λειτουργία σε βέλτιστη περιοχή στροφών. Λόγω των παραπάνω, το κιβώτιο σε ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τρόπο τέτοιο που συνδυάζει τέλεια την ισχύ και τα χαρακτηριστικά ροπής του κινητήρα, την απόδοσή του σε κάθε σχέση μετάδοσης και, φυσικά, την τελική ταχύτητα που έχουν καθορίσει οι μηχανικοί.
Σελίδα 2 | Οι 3 βασικές διαφορές στην λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοντέλου |
Σελίδα 3 | Τα «κόλπα» από Audi, Porsche & Lexus |