ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα «κόλπα» από Audi, Porsche & Lexus

 Σχολιάστε 
35.866 Επισκέψεις στο άρθρο
Αυτό είναι το 2-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ηλεκτρικής Porsche Taycan.
3 Φωτογραφίες »

Αυτό είναι το 2-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ηλεκτρικής Porsche Taycan.

Τα ηλεκτρικά με 2-τάχυτο κιβώτιο και τελική 230 χλμ./ώρα


To Audi e-tron GT quattro.
3 Φωτογραφίες »

To Audi e-tron GT quattro.

Επειδή, όμως, κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του, υπάρχουν εταιρείες που λανσάρουν τις δικές τους καινοτομίες, για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα. Πριν χρόνια, η Tesla θέλησε να προσθέσει 1 σχέση στο κιβώτιο του Model S, ωστόσο το πείραμά της απέτυχε και επέλεξε κιβώτιο ταχυτήτων από την ZF με μία σχέση.
 
Στον αντίποδα, υπάρχουν δύο ηλεκτρικά μοντέλα με 2 σχέσεις που εξακολουθούν και κυκλοφορούν στην αγορά. Το Audi e-tron GT και η Porsche Taycan χρησιμοποιούν κιβώτιο 2 σχέσεων στον πίσω κινητήρα τους. Με τον τρόπο αυτό, σε χαμηλές προς μεσαίες στροφές, υπάρχει «κοντή» σχέση για βέλτιστη επιτάχυνση. Αντίστοιχα, υπάρχει μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης σε υψηλότερες στροφές για μείωση των σ.α.λ. του ηλεκτροκινητήρα. Αλλά γιατί πρέπει να μειωθούν οι στροφές των ηλεκτροκινητήρων; Διότι με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεις την αποτελεσματικότητά τους, αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για αυτοκίνητα με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, νούμερο εξωπραγματικό για συμβατικό ηλεκτρικό.
 
Το πρόβλημα με το 2-τάχυτο κιβώτιο των Audi e-tron GT και Porsche Taycan είναι η διαχείριση της τεράστιας στιγμιαίας ροπής που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η δυσκολία φέρνει και πολύ μεγαλύτερο κόστος. Η «βασική» Porsche Taycan των 408 ίππων ξεκινά από τα 92.400 ευρώ, ενώ το Audi e-tron GT quattro με τα 476 άλογα έχει αρχική τιμή 113.000 ευρώ.

Η Lexus και το project χειροκίνητου κιβωτίου

Last but not least, η ιδιαίτερη πρωτοβουλία της Lexus, που θέλει να δημιουργήσει ένα «τεχνητό» μηχανικό κιβώτιο και να το εγκαταστήσει στα δικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Πραγματοποιώντας δοκιμές πάνω σε ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο Lexus UX300e, ο οδηγός κάνει αλλαγές ταχυτήτων με το χέρι, ακούγοντας το αντίστοιχο ηχητικό «κλικ» καθώς και ψεύτικο ήχο κινητήρα από τα ηχεία. Ουσιαστικά, δεν μιλάμε για εξοπλισμό ευκολίας αλλά για ένα εφέ που στόχο έχει να δώσει αντίστοιχη αίσθηση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση του λεβιέ και του αμπραγιάζ, παρά υπάρχει ένα έξυπνο software. Για ακόμη περισσότερο ρεαλισμό, η Lexus έχει ρυθμίσει το προσομοιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε ο οδηγός να πρέπει να εφαρμόζει τον συμπλέκτη κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητες, διαφορετικά το όχημα θα σταματήσει.

Σελίδα 1Ξέρεις γιατί τα ηλεκτρικά έχουν κιβώτιο με 1 ταχύτητα-σχέση;
Σελίδα 2Οι 3 βασικές διαφορές στην λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοντέλου
Σελίδα 3Τα «κόλπα» από Audi, Porsche & Lexus
ford
FORD VS RENAULT