
Είναι μια τεχνολογία που πρωτοεξελίχθηκε στο Nürburgring, σε πίστα F1 & στους χιονισμένους δρόμους της Βόρειας Ευρώπης.
Έχει αισθητήρες που τσεκάρουν τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο.
Ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης (Terrain Mode), στέλνει διαφορετική ροπή στους πίσω τροχούς.
Για πιο extreme, off-road συνθήκες υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος 50-50, εμπρός-πίσω.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
4κίνηση HTRAC: Στα μικρομεσαία SUV Hyundai Kona & Hyundai Tucson
Σε μία εποχή που η 4κίνηση στα αυτοκίνητα έχει αποκτήσει περισσότερο «ηλεκτρικό χαρακτήρα» υπάρχουν μάρκες όπως η Hyundai που διατηρεί στην γκάμα της μοντέλα με κίνηση και στους 4 τροχούς, βασισμένα σε πολύδισκο συμπλέκτη. Αναφερόμαστε στη τεχνολογία προηγμένης 4κίνησης HTRAC, που βλέπουμε στα μικρομεσαία/οικογενειακά SUV Hyundai Kona (έκδοση 170 ίππων) και Hyundai Tucson (εκδόσεις βενζίνης και diesel). Πάμε λοιπόν να δούμε πώς λειτουργεί και τι ξεχωριστό έχει.
Είναι μια τεχνολογία που πρωτοεξελίχθηκε στο Nürburgring, σε πίστα F1 & στους χιονισμένους δρόμους της Ευρώπης
Η 4κίνηση Hyundai HTRAC (Hyundai TRACtion) ως αρχική τεχνολογία μετράει πάνω από 10ετία ζωής, έχοντας εξελιχθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια. Το Genesis 2014 (premium «παρακλάδι» της Hyundai) ήταν το πρώτο μοντέλο με το συγκεκριμένο σύστημα, με την ορολογία HTRAC να αποτελεί σύντμηση των λέξεων Hyundai και Traction (πρόσφυση).Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σοφιστικέ σύστημα πολλαπλών λειτουργιών που διαθέτει ένα σύστημα ενεργού ελέγχου ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικού συμπλέκτη. Η τεχνολογία HTRAC είναι in-house σύστημα της μάρκας καθώς αναπτύχθηκε στο τεχνολογικό κέντρο της Hyundai στο Nürburgring, ενώ οι δοκιμές εξέλιξης έγιναν στην πίστα της Formula 1 στο Yeongam (Ν. Κορέα) και σε χιονισμένους δρόμους της Βόρειας Ευρώπης.
Έχει αισθητήρες που τσεκάρουν τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο
Καταρχάς, τα αυτοκίνητα της Hyundai με το σύστημα HTRAC συνδυάζονται, όπως είναι λογικό, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Επειδή μιλάμε για ένα σύστημα αυτόματης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, υπάρχει μια σειρά αισθητήρων για την παρακολούθηση της πρόσφυσης και τη διανομή της ισχύος στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, όπως απαιτείται. Οι αισθητήρες αυτοί τσεκάρουν 50 διαφορετικές παραμέτρους οδήγησης, από την ταχύτητα του οχήματος και το είδος του εδάφους, μέχρι την επιφάνεια επαφής των τροχών και την γωνία του τιμονιού. Μάλιστα, για να υπάρχει όσο τον δυνατόν πιο ευέλικτος χειρισμός και καλύτερη κατανομή της ροπής, το σύστημα αξιολογεί τις συνθήκες 100 φορές το δευτερόλεπτο!
Αναλόγως του προγράμματος οδήγησης στέλνει διαφορετική ροπή στους πίσω τροχούς
Και τα δύο 4κίνητα Hyundai έχουν προγράμματα παραμετροποίησης οδήγησης, εστιασμένα σε διαφορετικά τερέν. Αναλόγως του drive mode που επιλέγεις, διαφοροποιείται και το ποσοστό της ροπής στους πίσω τροχούς. Η γενική ιδέα είναι πως σε επιφάνειες όπως χιόνι, άμμο και λάσπη (Snow, Mud, Sand), το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Από την άλλη πλευρά, σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης η λογική είναι διαφορετική. Για παράδειγμα:
- Στην Eco λειτουργία είναι 100-0 στους μπροστά τροχούς για λόγους οικονομίας καυσίμου
- Στην Sport λειτουργία το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς
- Στην Comfort λειτουργία γίνεται κατανομή ροπής έως 20% στους πίσω τροχούς, για βελτιωμένη σταθερότητα
Για πιο extreme, off-road συνθήκες υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος 50-50, εμπρός-πίσω
Τέλος, σε συνθήκες πιο extreme off-road οδήγησης υπάρχει και η δυνατότητα «κλειδώματος». Επιλέγοντας την αντίστοιχη ρύθμιση από το πλήκτρο «Lock» της κεντρικής κονσόλας η ροπή κλειδώνει σε αναλογία 50-50 σε εμπρός-πίσω τροχούς, για μέγιστη δυνατή πρόσφυση, σε χαμηλές βέβαια ταχύτητες.
Από εκεί και πέρα, η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας Hyundai SmartSense περιλαμβάνει και την τεχνολογία DBC (Downhill Brake Control). Είναι το σύστημα που έχουμε δει και ως Hill Descent Control (HDC) σε άλλα αυτοκίνητα, γνωστό και ως Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης/ Σύστημα Υποβοήθησης Καθόδου. Σε απλά λόγια, συγκεκριμένο σύστημα βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί χαμηλή ταχύτητα κίνησης κατά την κατάβαση μιας απότομης κατηφόρας.