Θα γίνουν ποτέ οι οθόνες στα αμάξια «ντεμοντέ»;
- Κάποιοι αγοραστές επιμένουν να «κράζουν» τις οθόνες και τα πλήκτρα αφής
- Πολλές μάρκες αντικαθιστούν τα touch κουμπιά (αφής) με κανονικά & αφήνουν τις οθόνες μόνο για να δείχνουν!
- Από καθόλου οθόνη πήγαμε στο «οθόνες παντού» και τώρα φαίνεται πως πάλι τα αυτοκίνητα αλλάζουν
- Κάποιες φορές βλέπουμε μοντέλα που η οθόνη «φαίνεται ξέμπαρκη» στο εσωτερικό!
Κάποιοι αγοραστές επιμένουν να «κράζουν» τις οθόνες και τα πλήκτρα αφής
Η μόδα δύσκολα νικιέται και όταν είμαστε όλη μέρα με μια οθόνη, το να βάλουν οι κατασκευαστές και από μία στα αυτοκίνητα που οδηγούμε ήταν θέμα χρόνου. Επειδή όμως άλλο η οθόνη στο κινητό, και άλλο στο αυτοκίνητο, οι πειραματισμοί με τις οθόνες και τα συστήματα αφής στην καμπίνα, για ορισμένους δεν είναι ωραίοι.
Οι κλασικές έρευνες ικανοποίησης που κάνουν οι κατασκευαστές δείχνουν συχνά πως όσο και αν οι οθόνες πουλάνε, υπάρχουν και αντιδράσεις. Ναι, το μέγεθος της οθόνης έχει γίνει πλέον σημαντικό τεχνικό χαρακτηριστικό, και η «κόντρα» έχει βάλει τις ίντσες στο επίκεντρο όπως ήταν κάποτε τα άλογα του κινητήρα, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις η γκρίνια είναι πιο έντονη και οι κατασκευαστές φαίνεται πως την ακούνε.
Πολλές μάρκες αντικαθιστούν τα touch κουμπιά με κανονικά & αφήνουν τις οθόνες μόνο για να δείχνουν!
Η «οθόνη» βλέπεις δεν είναι μόνο η συσκευή αυτή καθεαυτή. Είναι (κυρίως) το λογισμικό που «τρέχει» την οθόνη και οι λειτουργίες που προσφέρει. Αλλες φορές αυτό δουλεύει καλά και άλλες όχι. Το να μην είναι όλα ρόδινα έχει λογική, μιας και μιλάμε για κατασκευαστές αυτοκινήτων που δεν έχουν τόση εμπειρία σε λογισμικά. Πάντως σε αυτό που όλοι συμφωνούν όμως είναι πως κάποια πράγματα απλά δεν πρέπει να γίνονται από την οθόνη.
Από καθόλου οθόνη πήγαμε στο «οθόνες παντού» και τώρα φαίνεται πως πάλι τα αυτοκίνητα αλλάζουν
Έτσι από εκεί που δεν είχαμε καθόλου οθόνες, πήγαμε ξαφνικά μόνο σε μία οθόνη που έκανε τα πάντα. Όποιος προσπάθησε να οδηγήσει και να αλλάξει την ταχύτητα του ανεμιστήρα του κλιματισμού από την οθόνη, ξέρει πως είναι ίσως ο χειρότερος τρόπος για να κάνεις κάτι τέτοιο. Ένα σετ κουμπιά για αυτή τη δουλειά είναι ξεκάθαρα καλύτερα. Το ίδιο και για την αυξομείωση της έντασης του ήχου. Και για ένα σωρό άλλα πράγματα. Κάποτε η εργονομία ήταν θέμα φιλοσοφίας και καλής σχεδίασης και η οθόνη δεν φέρνει πάντα εργονομία, ίσα ίσα την σκοτώνει. Όπως δηλαδή συνέβη με τη VW που το κατάλαβε στην πρώτη γενιά το ID.3 και ήδη έχει κάνει δύο facelift ώστε να επανορθώσει. Από την άλλη έχουμε εταιρείες που επιμένουν να έχουν όλα τα κουμπιά στην οθόνη, όπως η Tesla, που ακόμα και για να αλλάξεις ταχύτητα στο κιβώτιο πρέπει να «πατήσεις» στην οθόνη...
Aκόμη έχουμε μοντέλα που η οθόνη «φαίνεται ξέμπαρκη» στο εσωτερικό!
Έχουν θέση οι οθόνες στο αυτοκίνητο; Ναι. Η απεικόνιση που παρέχουν, η ευκολία να βρεις μια πληροφορία με μια ματιά σε μια μεγάλη οθόνη είναι καταπληκτική. Όταν όμως πρέπει να τις χρησιμοποιήσεις με την αφή, το πράγμα γίνεται δύσκολο. Εδώ υπάρχει ακόμη πολύς χώρος για έρευνα και εξέλιξη ώστε να βρεθεί και πάλι η εργονομία που εξαφανίστηκε από το αυτοκίνητο, και αυτή τη φορά να συνυπάρξει με τις οθόνες. Και τέλος, εκτός από το πώς δουλεύει μια οθόνη, είναι σημαντική και η θέση της στο ταμπλό. Αν βρίσκεται πολύ χαμηλά, ο οδηγός θα πρέπει να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για να την χειριστεί, ενώ αν είναι πολύ ψηλά, τότε φαίνεται άσχημα ενώ πιθανό να «κόβει» ορατότητα.
Μέχρι τότε όμως; Πώς θα φαίνονται τα αυτοκίνητα με σκέτη οθόνη στην καμπίνα σε 5 ή δέκα χρόνια; Όταν οι κατασκευαστές βρουν την εργονομία που τους λείπει σήμερα, τι θα λέμε για σημερινά αυτοκίνητα όπως αυτά της Tesla; Εκτός από ξεπερασμένα, θα είναι και αστεία, θα είναι και δύσκολο να τα πουλήσουμε, ειδικά αν οι οθόνες χαλάνε πριν τα άλλα μέρη του αυτοκινήτου και δε μπορείς ούτε να ανάψεις το air condition. Εσύ τι λες; Πώς βλέπεις την οθόνη στο αυτοκίνητο;