ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Θα σταματήσουν τα μοντέλα πόλης και θα γίνουν όλα SUV;

Θα σταματήσουν τα μοντέλα πόλης και θα γίνουν όλα SUV;

58.148 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2023)

- Τα νέα Citroen C3 και Fiat 600 είναι μικρά μοντέλα πόλης αλλά μοιάζουν με SUV
- Παρότι δεν μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα είναι και τα δύο ψηλά, κάτι που δείχνει που πάει όλη η κατηγορία
- Τα μικρά ψηλώνουν, γίνονται crossover, κερδίζουν σε χώρους, πρακτικότητα, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης
- Η κατηγορία των μικρών SUV θα δεχτεί πίεση γιατί θα μικρύνουν οι διαφορές τους με τα μικρά

Τα νέα Citroen C3 και Fiat 600 είναι μικρά μοντέλα αλλά μοιάζουν με SUV

Ψήλωσαν τα μικρά ή μας φαίνεται; Γιατί αν όπως λέει η Stellantis το νέο Citroen C3 και το Fiat 600 είναι μικρά, τότε τα μικρά πλέον είναι crossover. Είναι αυτό που πρέπει πλέον να περιμένουμε και από την υπόλοιπη κατηγορία;

Αν το Fiat 600 και το Citroen C3 είχαν κοινά μηχανικά μέρη, όπως έχει μέσα στον ίδιο όμιλο το Opel Corsa και το Peugeot 208, τότε θα έλεγε κανείς πως οι μηχανολογικές επιλογές είναι ίδιες, και άρα το ότι και τα δύο νέα μικρά της Stellantis είναι ψηλά, έχει να κάνει απλά με το ότι βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.
 

Παρότι δεν μοιράζονται κοινή πλατφόρμα είναι και τα δύο ψηλά, κάτι που δείχνει που πάει όλη η κατηγορία

Όμως το 600 και το C3 δεν μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, τα ίδια μηχανικά και την ίδια γραμμή παραγωγής. Είναι δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, και άρα η επιλογή και των δύο να είναι βασικά crossover είναι συνειδητή, και μάλλον δείχνει την πορεία της κατηγορίας. Τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τα μικρά μοντέλα της Stellantis.
 

Τα μικρά ψηλώνουν, γίνονται Crossover, κερδίζουν σε χώρους, πρακτικότητα, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης

Και αυτή η crossover-οποίηση της μικρής κατηγορίας έχει μια λογική. Τα αυτοκίνητα έχουν το ίδιο μέγεθος στο δρόμο, όμως προσφέρουν περισσότερη άνεση σε χώρους, και περισσότερο «αέρα» για τους επιβάτες τους. Βελτιώνει επίσης την πρακτικότητα, το μπες-βγες, το δέσιμο των παιδιών με ζώνες και καρεκλάκια, το φόρτωμα και ξεφόρτωμα των αποσκευών, και φυσικά φέρνει τον οδηγό πιο ψηλά, με καλύτερη ορατότητα και περισσότερη αίσθηση ασφάλειας και υπεροχής στο δρόμο.
 

Η κατηγορία των μικρών SUV θα δεχτεί πίεση γιατί θα μικρύνουν οι διαφορές τους με τα μικρά

Το ερώτημα όμως τότε είναι, πως αυτό θα αλλάξει την μικρή SUV κατηγορία. Γιατί αν τα μικρά είναι πλέον σαν SUV, τα μικρά SUV τότε πως θα είναι; Εξάλλου και οι δύο μάρκες θα έχουν και ένα αντίστοιχο SUV σύντομα στην γκάμα του 500-600 και C3 αντίστοιχα.

Για τη Citroen αυτό είναι μάλλον πιο εύκολο, αφού το C3 Aircross πιθανότατα θα βασίζεται σε άλλη πλατφόρμα από το C3, κοινή με τα άλλα μικρά SUV του ομίλου, και όχι σε αυτή του C3 που μόλις παρουσιάστηκε. Αυτό θα του αφήσει περισσότερο χώρο διαφοροποίησης, τόσο σε διαστάσεις, όσο και σχήμα. Και έτσι το πρόβλημα δεν είναι μεγάλο. Για τη Fiat η διαφοροποίηση θα είναι επίσης πάνω στον ίδιο άξονα, με επιπλέον σχεδιαστικές διαφορές.

Είναι όμως αρκετά αυτά για να διαχωρίσουν τις δύο κατηγορίες; Αν τα μικρά γίνονται crossover, μήπως μειώνονται οι λόγοι να αγοράσει κανείς ένα μικρό SUV; Εσύ τι λες; Αν τα μικρά ψηλώσουν, θα πάρεις μικρό, ή θα πάρεις μικρό SUV; Και τελικά είναι καλύτερα τα μικρά να είναι ψηλά και crossover;
 

PEUGEOT
BRIDGESTONE ODHGOS ELASTIKON