H SEAT ακούγεται ότι σκέφτεται να κάνει το επόμενο βήμα στην ιστορία της και να αλλάξει το όνομά της σε CUPRA. Και με το όνομα CUPRA να έχει αποκτήσει έναν αέρα επιδόσεων, ποιότητας και τεχνολογίας, η SEAT θέλει να αλλάξει. Δεν θα μείνει όμως και πάλι στη σκιά της VW και της Audi;
Από πότε ήταν το πρόβλημα της SEAT το όνομά της; Εντάξει, είναι παλιομοδίτικο, και έχει μια σειρά από μαρκετινίστικα προβλήματα. Σαφώς είναι η ισπανική προσαρμογή των γραμμάτων της Fiat, της μάρκας με την οποία η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ταυτίστηκε στο πρώτο μισό της ζωής της, φτιάχνοντας μοντέλα της ιταλικής φίρμας μέχρι και το πρώτο Ibiza.
Επίσης το όνομα SEAT μοιάζει (αλλά δεν προφέρεται το ίδιο) με τη λέξη «seat» που σημαίνει κάθισμα στα αγγλικά, και μπερδεύει κάποιους νέους αγοραστές της μάρκας. Και έτσι ανάμεσα στα αυτά τα δύο «κουσούρια» λέγεται πως το όνομα SEAT δεν δημιουργεί την συναισθηματική φόρτιση που θέλει η μάρκα για να ανέβει προς τα πάνω, προς τα premium και σπορ. Δεν αρκεί για να βάλει ξανά ως στόχο την Alfa Romeo. Της πέφτει λίγο.
Από την άλλη, το όνομα CUPRA που πλέον η SEAT ξεχώρισε ως άλλη μάρκα, το «γρήγορο», σπορ παρακλάδι της, δίνει, λένε, τη δυνατότητα να ξεκινήσει από το μηδέν, χωρίς «άγκυρες» με το παρελθόν, και με έντονο μεσογειακό ταμπεραμέντο να μιλήσει στο συναίσθημα των αγοραστών που θέλουν τέτοια αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με χαρακτήρα, ταμπεραμέντο και συναίσθημα.
Όμως αν δει κανείς τα μοντέλα της μάρκας τη περασμένη δεκαετία, θα διαπιστώσει πως δεν ήταν το όνομα ο λόγος που του έλειπαν ο χαρακτήρας, το ταμπεραμέντο και το συναίσθημα. Ήταν τα μοντέλα αυτά καθεαυτά. Από τα Altea και Toledo ενός όγκου, ως MPV, μέχρι το σημερινό Leon, η SEAT μπορεί να φτιάχνει άριστα αυτοκίνητα, τεχνικά ανώτερα, με πολύ καλή ποιότητα, τεχνολογία, όμορφα στο μάτι και υπέροχα στο δρόμο, όμως δεν ξεχωρίζουν. Και κυρίως δεν ξεχωρίζουν ανάμεσα στον εσωτερικό ανταγωνισμό.
Χάνονται ανάμεσα στα Golf, τις Octavia, τα Karoq και τα A3. Και με την τοποθέτηση της SEAT ανάμεσα σε αυτές τις μάρκες, κανένα όνομα δεν θα την κάνει να ξεχωρίσει, να σηκώσει κεφάλι από την Audi για παράδειγμα, ή να κλέψει τους premium αγοραστές που θέλει να μαζέψει η VW με την δική της ηπιότερη γκάμα.
Οπότε τι μπορεί να κάνει η αλλαγή ονόματος; Είναι αυτή η λύση για την επανατοποθέτηση της SEAT; Δεν μπορεί να φτιάξει τη νέα γκάμα που θα έφερε τα σήματα CUPRA με το σημερινό της όνομα; Εσείς τι λέτε; Είναι το όνομα που χρειάζεται επειγόντως η SEAT για να σηκώσει κεφάλι στον όμιλο VW;
....κάνατε (μάλλον γράψατε) μια μικρή υπερβολή, αλλά δίνουμε τόπο στην οργή! καθότι ήταν καλοπροαίρετη. Άριστα αυτοκίνητα η αξιόλογη κατά τα άλλα «ΣΕΑΤ» δεν κατασκευάζει. Τουλάχιστον μέχρι τώρα.
Και για να μη ξεκινήσει κανένας «πόλεμος» με τους κατόχους «Σεατ» ανά την επικράτεια, να σπεύσω να πω ότι σίγουρα αποτελούν πολύ καλό vfm, είναι καλοφτιαγμένα, και οι εκδόσεις FR, cupra, cupra R, στρίβουν, φρενάρουν σχεδόν όπως τα κατά πολύ ακριβότερα αδελφάκια του γκρουπ.
Βέβαια, έχουμε απόσταση από το άριστο (βαριά λέξη). Λίγο το «μπραντ νεϊμ» που είναι ...κάπως! λίγο τα πλαστικά, λίγο η εσωτερική σχεδίαση, κτλ., το κυριότερο όμως είναι η μη ξεκάθαρη ταυτότητα. Τα έχει μπερδέψει λίγο η τίμια κατά τα αλλα «ΣΕΑΤ».
Σε αντίθεση, οι Τσέχοι κανουν εξαιρετική δουλειά, πραγματικά «μπιπ» κ δέρνουν! Έχουν ξεκάθαρο «μπραντ νεϊμ», έχουν πάρει «αγκαζέ» τον μικρομεσαίο οικογενειάρχη, και του τα περνούν!! Δεν αναφέρομαι μόνο για την Ελληνική αγορά που είναι ιδιαίτερα μικρή, αλλά για το σύνολο της Ευρωπαϊκής.
Θεωρώ ότι αν η «ΣΕΑΤ» που όλοι αγαπάμε παραμείνει με το ίδιο όνομα και «λίγο από όλα»: και γκάζια, και οικονομικές/απλές εκδόσεις, και λιτά SUV, και παράλληλα και cupra R, ...αρχίζει να μοιάζει με χασαποταβέρνα που προσφέρει κ vegan καρμποναρα!
Με το καλό να βαπτιστεί cupra, να εστιάσει στον σβέλτο οικογενειάρχη που δεν έχει τσέπη για ... τέσσερις μεταξύ τους τεμνομενους κύκλους!
....κάνατε (μάλλον γράψατε) μια μικρή υπερβολή, αλλά δίνουμε τόπο στην οργή! καθότι ήταν καλοπροαίρετη. Άριστα αυτοκίνητα η αξιόλογη κατά τα άλλα «ΣΕΑΤ» δεν κατασκευάζει. Τουλάχιστον μέχρι τώρα. Και για να μη ξεκινήσει κανένας «πόλεμος» με τους κατόχους «Σεατ» ανά την επικράτεια, να σπεύσω να πω ότι σίγουρα αποτελούν πολύ καλό vfm, είναι καλοφτιαγμένα, και οι εκδόσεις FR, cupra, cupra R, στρίβουν, φρενάρουν σχεδόν όπως τα κατά πολύ ακριβότερα αδελφάκια του γκρουπ. Βέβαια, έχουμε απόσταση από το άριστο (βαριά λέξη). Λίγο το «μπραντ νεϊμ» που είναι ...κάπως! λίγο τα πλαστικά, λίγο η εσωτερική σχεδίαση, κτλ., το κυριότερο όμως είναι η μη ξεκάθαρη ταυτότητα. Τα έχει μπερδέψει λίγο η τίμια κατά τα αλλα «ΣΕΑΤ». Σε αντίθεση, οι Τσέχοι κανουν εξαιρετική δουλειά, πραγματικά «μπιπ» κ δέρνουν! Έχουν ξεκάθαρο «μπραντ νεϊμ», έχουν πάρει «αγκαζέ» τον μικρομεσαίο οικογενειάρχη, και του τα περνούν!! Δεν αναφέρομαι μόνο για την Ελληνική αγορά που είναι ιδιαίτερα μικρή, αλλά για το σύνολο της Ευρωπαϊκής. Θεωρώ ότι αν η «ΣΕΑΤ» που όλοι αγαπάμε παραμείνει με το ίδιο όνομα και «λίγο από όλα»: και γκάζια, και οικονομικές/απλές εκδόσεις, και λιτά SUV, και παράλληλα και cupra R, ...αρχίζει να μοιάζει με χασαποταβέρνα που προσφέρει κ vegan καρμποναρα! Με το καλό να βαπτιστεί cupra, να εστιάσει στον σβέλτο οικογενειάρχη που δεν έχει τσέπη για ... τέσσερις μεταξύ τους τεμνομενους κύκλους!