Δύο εκδόσεις του Hyundai Tucson ερίζουν για την απόσπαση της προσοχής του αγοραστικού κοινού και παρόλο πως μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο, οι διαφορές τους σε παραπάνω από έναν τομείς είναι υπαρκτές, όχι όμως σε αυτόν του κόστους απόκτησης!
Όντας πλέον στην 4η γενιά του, το Hyundai Tucson άλλαξε πλήρως εμφάνιση μέσα και έξω, φορτώθηκε με περισσότερη τεχνολογία και αφού υιοθέτησε ολόκληρο το φάσμα του υβριδισμού στα κινητήρα σύνολά του, ήρθε στην ελληνική αγορά όντας η νέα πρόταση της Hyundai στα C-SUV. Δύο από τις εκδόσεις του οικογενειακού SUV είναι αυτές που θα μας απασχολήσουν παρακάτω, οι οποίες αν και έχουν εμφανείς διαφορές, δεν παρουσιάζουν μεγάλη απόσταση στο κόστος απόκτησης, που είναι και ένα από τα βασικά κριτήρια για την αγορά αυτοκίνητου. Συγκεκριμένα μιλάμε για το ήπια υβριδικό Hyundai Tucson με 150 ίππους 7άρι αυτόματο κιβώτιο στην εξοπλιστική έκδοση Premium με κόστος από 29.590 ευρώ και για το επίσης ήπια υβριδικό Hyundai Tucson με 180 ίππους και 6άρι μηχανικό κιβώτιο στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Distinctive που κοστίζει από 30.090 ευρώ. Με τις αρχικές τιμές των δύο αυτοκινήτων να απέχουν κατά 500 ευρώ είναι βέβαιο πως η τελική επιλογή θα αποφασιστεί κοιτώντας διεξοδικότερα και τους υπόλοιπους τομείς.
Σε επίπεδο κινητήρων, αμφότερα τα μοντέλα εξοπλίζονται με τον ίδιο 1.600άρη τούρμπο κινητήρα που ενισχύεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, με μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη μία περίπτωση το εν λόγω μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο όντας ρυθμισμένο να προσφέρει 180 ίππους, ενώ στη δεύτερη «παντρεύεται» με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού, ωστόσο η ιπποδύναμη κατεβαίνει στα 150 άλογα. Στην ισχυρότερη επιλογή των 180 ίππων ο οδηγός θα δει το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία η κατανάλωση καυσίμου σε συνδυαστικό κύκλο φτάνει τα 6,6 λτρ./100 χλμ.. Σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτές ορίζονται στα 150 γρμ./χλμ. σύμφωνα με τον WLTP. Από τη μεριά του όντας εξοπλισμένο με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το Tucson με τα 150 άλογα απαιτεί 9,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ κατεβάζει ελάχιστα την κατανάλωση σε συνδυαστικό κύκλο, η οποία πλέον φτάνει τα 6,5 λτρ./100 χλμ. Μειωμένες ελαφρά είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που μετρούνται στα 147 γρ./χλμ.
Στο δρόμο: Στρωτό και άνετο
Σε κάθε περίπτωση το Hyundai Tucson παρουσιάζει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα στο δρόμο, όντας απόλυτα φιλικό προς το χρήστη και ικανό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά σε κάθε συνθήκη. Ακόμα και μέσα στην πόλη, η ευελιξία του κρίνεται ικανοποιητική για το μέγεθός του και ο χειρισμός εύκολος χάρη στα πολλά συστήματα υποβοήθησης. Βέβαια το μεγαλύτερο προσόν του Tucson είναι η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, όπως αυτή ορίζεται από την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης να φιλτράρει τις κακοτεχνίες πριν περάσουν στην καμπίνα και την πάρα πολύ καλή ηχομόνωση, με την κύλιση να μην γίνεται αντιληπτή, καθιστώντας έτσι τα ταξίδια αρκετά ξεκούραστα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εξοπλισμός: Πλούσιος στην Premium, δεν παίζεται στην Distinctive
Τρεις είναι οι εξοπλιστικές εκδόσεις για το Tucson συνολικά, με τη βασική Exclusive να ακολουθείται από τις Premium, Distinctive που είναι και οι δύο οι οποίες μας απασχολούν στο συγκεκριμένο θέμα. Είναι λογικό η υπερπλήρης έκδοση Distinctive να μην έχει αντίπαλο, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τον εξοπλισμό της Premium. Συγκεκριμένα το Tucson στην μεσαία Premium έκδοση διαθέτει: 7 αερόσακους, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματο 2-ζωνικός κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστή ταχύτητας (Cruise Control), ράγες οροφής, πλήρη φώτα LED εμπρός και πίσω, σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με οθόνη 8 ιντσών και δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, Θύρες USB και ζάντες 18 ιντσών.
Τέλος σε ότι αφορά την έκδοση Distinctive, περιλαμβάνει: αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό (οδηγού - συνοδηγού - πίσω επιβατών), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, έξυπνο κλειδί με αισθητήρα εγγύτητας, πλήκτρο εκκίνησης «Start», θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος εμπρός και πίσω (PAS) με επιλογέα απενεργοποίησης, οθόνη 10,25 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας με πλοήγηση, προφίλ χρήστη, Valet mode, ταυτόχρονη σύνδεση με δύο συσκευές Bluetooth, το σύστημα Hyundai και BlueLink: τηλεματικές υπηρεσίες με δωρεάν 5-ετή συνδρομή (εξ αποστάσεως σύνδεση με smartphone για έλεγχο λειτουργιών, ειδοποιήσεις, ενσωμάτωση ημερολογίου Google/iCloud κλπ).
Συμπέρασμα
Σε πρώτη ανάγνωση η επιλογή του Tucson με τα 180 άλογα και τον υπερπλήρη εξοπλισμό φαίνεται να έχει το προβάδισμα. Ωστόσο επιλέγοντας κάποιος το μοντέλο με τους 150 ίππους θα βάλει στη ζωή του την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, το ελαφρώς μειωμένο κόστος απόκτησης, αλλά και την χαμηλότερη κατανάλωση! Όποια από τις δύο επιλογές και να κάνει κάποιος αξίζει να σημειωθεί πως θα έχει μαζί του την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai χωρίς όριο στα χιλιόμετρα!
Hyundai Tucson αλλά πως;
-Με 180 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο ή 150 άλογα και άνετο αυτόματο!
-Καλύτερος εξοπλισμός με τα 180 άλογα, χαμηλότερη κατανάλωση σε αυτό με τα 150.
-Κοινός ο ήπια υβριδικός κινητήρας.
Εσύ τι θα επέλεγες;