Ποια αυτοκίνητα ήταν κορυφαία στη λίστα των Ελλήνων το 2019; Δείτε το Top 30 των μοντέλων στις πωλήσεις του περασμένου έτους, ποια κατηγορία αγαπήθηκε περισσότερο από το κοινό, αλλά και ποιο καύσιμο «νίκησε» τη μάχη...
Το αστέρι της Toyota έλαμψε για μία ακόμα χρονιά στην ελληνική αγορά, όπως θα δείτε και στο Top 10 των εταιρειών για το 2019. Αναμενόμενο , λοιπόν, το πρώτο μοντέλο στα 30 κορυφαία σε ταξινομήσεις μοντέλα για το 2019 να ανήκει στην ιαπωνική φίρμα. Ο λόγος για το Toyota Yaris που σάρωσε με 7.074 πωλήσεις. Πίσω του στη δεύτερη θέση το Opel Corsa με 3.936 μονάδες, που έδωσε πριν λίγες εβδομάδες τη σκυτάλη στη νέα του γενιά. Το πόντιουμ ολοκληρώθηκε με το Volkswagen Polo με τη διαφορά να κρίνεται σε λιγότερα από 100 αυτοκίνητα καθώς η ελληνική αγορά απορρόφησε περί τις 3.855 αυτοκίνητα.
Δείτε τον αναλυτικό πίνακα με το Top 30 των μοντέλων που αγόρασαν οι Έλληνες το 2019, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών:
A/A
Μοντέλο
Ταξινομήσεις
1
Toyota Yaris
7.074
2
Opel Corsa
3.936
3
Volkswagen Polo
3.855
4
Citroen C3
3.776
5
Fiat Panda
3.776
6
Peugeot 208
3.526
7
Nissan Qashqai
3.458
8
Renault Clio
3.026
9
Hyundai i10
2.492
10
Hyundai i20
2.473
11
Nissan Micra
2.126
12
Mercedes A-Class
1.998
13
Toyota Aygo
1.955
14
Toyota C-HR
1.851
15
Opel Astra
1.821
16
Volkswagen T-Roc
1.710
17
Peugeot 3008
1.693
18
Suzuki Swift
1.686
19
Fiat Tipo
1.572
20
Suzuki Vitara
1.562
21
Ford Fiesta
1.511
22
Peugeot 108
1.439
23
Dacia Duster
1.416
24
Hyundai Kona
1.379
25
Kia Picanto
1.321
26
Toyota Corolla
1.271
27
Peugeot 2008
1.234
28
Suzuki Ignis
1.195
29
BMW Σειρά Χ1
1.185
30
SEAT Ibiza
1.174
Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες
Περνώντας στον τομέα των δημοφιλέστερων κατηγοριών, μέσα στην πρώτη δεκάδα του παραπάνω πίνακα θα βρείτε 7 μοντέλα από την μικρή κατηγορία. Ως εκ τούτου δεν είναι δύσκολο να βγει το συμπέρασμα για το ποια κατηγορία προτίμησαν οι Έλληνες το έτος που εξέπνευσε πριν λίγες ημέρες. Στο σύνολο των ταξινομήσεων, λοιπόν, τα μικρά κατέλαβαν σχεδόν το 33,2% του μεριδίου της αγοράς με δεύτερη την κλάση των μικρομεσαίων SUV που συγκέντρωσε το 18,2%. Έπειτα στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα μίνι και μίνι SUV με 15,4%. Η εικόνα αλλάζει όμως στη λιανική, εκεί που η πρώτη τριάδα στα μερίδια αγοράς διαμορφώνεται με τα μικρά στο 34,3%, τα μικρομεσαία SUV στο 19,8% και τα μικρά SUV στο 16,9%.
Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες στο σύνολο των ταξινομήσεων:
Μικρά: 33,2%
Μικρομεσαία SUV: 18,2%
Μίνι και μίνι SUV: 15,4%
Μικρομεσαία: 13,5%
Μικρά SUV: 13,1%
Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες στη λιανική:
Μικρά: 34,3%
Μικρομεσαία SUV: 19,8%
Μικρά SUV: 16,9%
Μίνι και μίνι SUV: 12,8%
Μικρομεσαία: 11,1%
Βενζίνη Vs Diesel
Καταλήγοντας, θα ασχοληθούμε με το καύσιμο που προτιμήθηκε από την πλειονότητα των Ελλήνων. Η βενζίνη συνέτριψε το diesel στο σύνολο των ταξινομήσεων αφού το 65,4% των αυτοκινήτων (74.944) που απορροφήθηκαν από την εγχώρια αγορά ήταν βενζινοκίνητα, έναντι των 26,5% (30.397) που ήταν diesel. Έπειτα, τα υβριδικά κατέλαβαν περίπου το 5,9% (6.743 αυτοκίνητα) με τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά να είναι ακόμα σε νηπιακά επίπεδα με ποσοστό περί του 0,3%.
....Απο την επελαση των SUV, μονο τα μικρα φαινεται οτι εχουν αντεξει αφου κατεχουν περιπου το 1/3 της αγορας, ενω πανωλεθρια για τα μικρομεσαια που κοντευουν να πεσουν σε μονοψηφιο ποσοστο. Τα μεσαια δεν τα βλεπω στην λιστα. Προφανως το ποσοστο τους εχει σχεδον εκμηδενιστει.
....Απο την επελαση των SUV, μονο τα μικρα φαινεται οτι εχουν αντεξει αφου κατεχουν περιπου το 1/3 της αγορας, ενω πανωλεθρια για τα μικρομεσαια που κοντευουν να πεσουν σε μονοψηφιο ποσοστο. Τα μεσαια δεν τα βλεπω στην λιστα. Προφανως το ποσοστο τους εχει σχεδον εκμηδενιστει.
Που είναι τα μεσαία, οεο...; Κάποτε στην δεύτερη θέση από πλευράς πωλήσεων...