Πέρα από την αποτελεσματικότητά τους (εμβέλεια έως και 600 μέτρα!), τα LED και λέιζερ φωτιστικά σώματα είναι μικρά σε μέγεθος με αποτέλεσμα να «λύνουν» τα χέρια των σχεδιαστών, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Τρανό παράδειγμα το εντυπωσιακό Ford GT!

Πέρα από την αποτελεσματικότητά τους (εμβέλεια έως και 600 μέτρα!), τα LED και λέιζερ φωτιστικά σώματα είναι μικρά σε μέγεθος με αποτέλεσμα να «λύνουν» τα χέρια των σχεδιαστών, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Τρανό παράδειγμα το εντυπωσιακό Ford GT!

Laser: Κάνουν τη νύχτα μέρα

54.880 Επισκέψεις στο άρθρο

Τα φωτιστικά σώματα τύπου λέιζερ άρχισαν να μπαίνουν δειλά-δειλά στον κόσμο της αυτοκίνησης πριν από λίγα χρόνια, με τις πρώτες εταιρείες που υιοθετούν αυτή την τεχνολογία να είναι η BMW με το υβριδικό i8 και η Audi με την ειδική έκδοση R8 LMX. Η διαδικασία σχηματισμού της φωτεινής δέσμης ξεκινά από τρεις ή τέσσερις διόδους λέιζερ. Με τη βοήθεια νιτριδίου του γαλλίου (GaN), οι ακτίνες λέιζερ μετατρέπονται σε μπλε φως, ενώ στη συνέχεια ένας δίσκος φωσφόρου δημιουργεί τη λευκή δέσμη που αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας φωτιστικών σωμάτων είναι η εμβέλεια, η οποία στη μεγάλη σκάλα αγγίζει τα 600 μέτρα (!) προσφέροντας μέγιστη ασφάλεια. Επίσης, η θερμοκρασία χρώματος της δέσμης αγγίζει τα 5.500 K, πλησιάζοντας το «ψυχρό» λευκό του φωτός της ημέρας (5.600 Κ), ενώ η ενεργειακή απόδοση είναι αυξημένη κατά 30% σε σχέση με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Τέλος, οι ελάχιστες απαιτήσεις χώρου «λύνουν» τα χέρια των σχεδιαστών, εξοικονομούν βάρος, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Μοναδικό μειονέκτημα είναι το κόστος των λέιζερ φωτιστικών σωμάτων, όπως συμβαίνει σε κάθε νέα τεχνολογία. Ενδεικτικά, για να εξοπλίζεται η BMW i8 με αυτή την τεχνολογία απαιτείται το ποσό των 9.000 ευρώ περίπου.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

SEAT GNHSIA ANTALLAKTIKA
ETRANSIT VS ESPRINTER