Μάρκες όπως η Goodyear, η Michelin και άλλες, έχουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα. Η βασικότερη διαφορά βρίσκεται στην σταθερότητα των πλαϊνών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών.
- Λόγω έξτρα βάρους, υπάρχουν λάστιχα καθαρά προσαρμοσμένα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Πάνω από XL πλαϊνά, έχουμε πια τα HLC που αντέχουν περισσότερο βάρος
- Έχουν και διαφορετική χάραξη που προστατεύει το λάστιχο από το να «τσακίσει» ή να πετάξει «μάγουλο»
- Με αφρώδες υλικό στο εσωτερικό που απορροφά τους θορύβους
Λόγω έξτρα βάρους. υπάρχουν λάστιχα καθαρά προσαρμοσμένα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι κατασκευαστές ελαστικών πρέπει να παρέχουν λάστιχα που να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων. Το μεγάλο βάρος, οι υψηλές επιδόσεις, ο χαμηλός θόρυβος και η αυτονομία, βάζουν στους κατασκευαστές ελαστικών πολύ υψηλά τον πήχυ και τους αναγκάζουν να βελτιώσουν τα λάστιχά τους, προς όλες τις κατευθύνσεις, την ίδια στιγμή. Κάπως έτσι, μάρκες όπως η Goodyear, η Michelin και άλλοι, έχουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα.
Πάνω από XL πλαϊνά, έχουμε πια τα HLC που αντέχουν περισσότερο βάρος
Η βασικότερη διαφορά βρίσκεται στην σταθερότητα των πλαϊνών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών. Μαζί με αυτό, στη λίστα χαρακτηριστικών προστέθηκε μια κατηγορία βάρους ακόμη, πάνω από τα XL, το HL, που επιτρέπει μεγαλύτερη πίεση, για καλύτερη σταθερότητα των πλαινών.
Όπως είπαμε, για τις ανάγκες των βαρύτερων οχημάτων υπήρχαν τα «XL» (Extra Load) ελαστικά τα οποία και προορίζονταν για τη μεταφορά έξτρα φορτίου. Συγκριτικά με τα συμβατικά λάστιχα, τα XL είναι ενισχυμένα ώστε να αντέχουν το επιπρόσθετο φορτίο. Αυτή η ενίσχυση γίνεται με διάφορους τρόπους, με τον πιο συνηθισμένο να είναι με την πρόσθεση στιβαρών υλικών στα πλαϊνά του ελαστικού, κάνοντας τα πιο σκληρά.
Με το έξτρα βάρος των ηλεκτρικών, όμως, τα XL ελαστικά δυσκολεύονται να διατηρήσουν υψηλή χωρητικότητα φορτίου και χαρακτηριστικά επιδόσεων. Κάπως έτσι, καθιερώνθηκε ως νέο μέγεθος ελαστικού για τα επιβατικά αυτοκίνητα βαρέως τύπου τα «HLC». Η ονομασία τους υποδηλώνει και τον χαρακτήρα τους, τη μεταφορά όγκου υψηλού φορτίου (High Load Capacity), καθώς έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου από τα συμβατικά ελαστικά XL. Αυτό, εξάλλου, αποτυπώνεται και στα πρότυπα ETRTO, τις νόρμες προτύπων ελαστικών που έχει θεσπίσει ο Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός Ελαστικών και Τροχών.
Έχουν και διαφορετική χάραξη που προστατεύει το λάστιχο από το να «τσακίσει» ή να πετάξει «μάγουλο»
Έτσι το πέλμα πατάει καλύτερα και έχει ομοιόμορφη φθορά. Ποιος να το έλεγε, ένα Pireli P-Zero για μεγάλα φορτία! Ακούγεται οξύμωρο, όμως τώρα υπάρχει στην ηλεκτρική γκάμα της μάρκας.
Πέρα από το σφιχτό πλαινό, τα λάστιχα αυτά έχουν άλλη χάραξη που να επιτρέπει την αλλαγή κατεύθυνσης μειώνοντας την πιθανότητα να «τσακίσει» το λάστιχο, να πετάξει «μάγουλο», ή ακόμη και να ξεζαντάρει. Η διαφορετική αυτή χάραξη, επιπλέον επιτρέπει στο λάστιχο να κάνει χρήση αρκετά μαλακής γόμμας ώστε να βελτιώνει την πρόσφυση, αλλά να μην φθείρεται γρήγορα.
Με αφρώδες υλικό στο εσωτερικό που απορροφά τους θορύβους
Και τέλος υπάρχει αυτή η νέα επένδυση στο εσωτερικό του πέλματος με ένα αφρώδες υλικό που απορροφά τον θόρυβο, ενώ και αυτό ενισχύει τα πλαινά και βελτιώνει τη σταθερότητα.
Αυτές οι τεχνολογίες δεν θα μείνουν μόνο στα λάστιχα για ηλεκτρικά. Η Continental για παράδειγμα δεν διαθέτει αποκλειστικά λάστιχα για ηλεκτρικά αμάξια, όμως η κορυφαία της γκάμα έχει ενσωματώσει όλες αυτές τις τεχνολογίες, οπότε όλα της τα λάστιχα κάνουν για όλα τα αυτοκίνητα.
Το θέμα είναι, αν τα συμβατικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται τίποτε από αυτά, υπάρχει λόγος να «τσιμπήσεις» και να βάλεις ένα τέτοιο λάστιχο; Ναι, είναι προφανώς καλύτερο, χρειάζεται στο αμάξι σου και τελικά αξίζει τον κόπο;