3 Φωτογραφίες »
Tech: «Παραπάνω άλογα με πιο «άγριο» εκκεντροφόρο»! Πόσο ισχύει;
88.271 Επισκέψεις στο άρθρο
- «Δουλειά» του εκκεντροφόρου να ανοίγει τις βαλβίδες εισαγωγής & εξαγωγής
- Οι «πειραγμένοι» εκκεντροφόροι αυξάνουν το βύθισμα & το χρόνο που μένουν ανοιχτές οι βαλβίδες
- Ένας πιο «άγριος» εκκεντροφόρος ανεβάζει τα άλογα και την καμπύλη ροπής του μοτέρ
- Για καλύτερο αποτέλεσμα θες βελτιώσεις & σε τροφοδοσία καυσίμου & εξάτμιση
Η «τέχνη» των εκκεντροφόρων
Ο εκκεντροφόρος άξονας είναι μία μεταλλική ράβδος, η οποία φέρει κάποια «δοντάκια», τα οποία ονομάζονται «έκκεντρα». Ο ρόλος του είναι ιδιαίτερα σημαντικός, μιας και είναι υπεύθυνος να ανοίγει και να κλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής του κάθε κυλίνδρου. Βασικό χαρακτηριστικό των εκκεντροφόρων είναι το βύθισμα που δίνουν στις βαλβίδες, αλλά και η διάρκεια που θα τις αφήσουν ανοιχτές.
Ποια η λειτουργία των βαλβίδων;
Οι βαλβίδες ενός κινητήρα χωρίζονται σε εισαγωγής και εξαγωγής. Οι εισαγωγής είναι υπεύθυνες για να εισέρχεται το μείγμα στο θάλαμο καύσης και οι εξαγωγής για να ωθούν τα καυσαέρια προς το σύστημα της εξάτμισης.
Τα έκκεντρα του εκκεντροφόρου άξονα πιέζουν ένα μεταλλικό παρέμβυσμα, το οποίο σπρώχνει την κάθε βαλβίδα ώστε να ανοίξει. Στη συνέχεια, ένα ισχυρό μεταλλικό ελατήριο, που «αγκαλιάζει» τον κορμό της κάθε βαλβίδας, αναλαμβάνει την επαναφορά της στο ανώτερο σημείο, κλείνοντας την εισαγωγή ή την εξαγωγή.
Οι βαλβίδες ενός κινητήρα χωρίζονται σε εισαγωγής και εξαγωγής.
Τα έκκεντρα του εκκεντροφόρου άξονα πιέζουν ένα μεταλλικό παρέμβυσμα, το οποίο σπρώχνει την κάθε βαλβίδα ώστε να ανοίξει. Στη συνέχεια, ένα ισχυρό μεταλλικό ελατήριο, που «αγκαλιάζει» τον κορμό της κάθε βαλβίδας, αναλαμβάνει την επαναφορά της στο ανώτερο σημείο, κλείνοντας την εισαγωγή ή την εξαγωγή.
Σελίδα 2 | Βελτιώνοντας τον εκκεντροφόρο |