Όσο πιο έντονη η σχεδίαση, τόσο πιο έντονο το μυστικό που κρύβει. Γιατί λοιπόν το παρακάνουν με τη σχεδίαση τα ηλεκτρικά μοντέλα;
Όλοι λίγο-πολύ ξέρουμε το γιατί!
Θα έχεις προσέξει πως όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, η σχεδίαση είναι από ιδιαίτερη ως διαστημική. Λες και ξαφνικά μετά από 100 χρόνια συμβατικών αυτοκινήτων, κάτι «τσίμπησε» όλους τους κατασκευαστές και βάλθηκαν να κάνουν τα ηλεκτρικά να ξεχωρίζουν. Και ναι. Κάτι τους «τσίμπησε». Τι;
Βγάλε έναν οδηγό από το αυτοκίνητό του και βάλτον σε ένα άλλο. Όχι ηλεκτρικό. Σε ένα άλλο, σαν το δικό του, άλλη μάρκα, άλλο μοντέλο. Ακόμη και από τη θέση του συνοδηγού, με κλειστά μάτια, θα καταλάβει τη διαφορά. Πόσο μάλλον πίσω από το τιμόνι.
Το κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει κάτι διαφορετικό. Το πως λειτουργούν, το πως κυλάνε, το πως επιταχύνουν και πως περνάνε τη δύναμη στο δρόμο. Όλο αυτό το «πακέτο» χαρακτηριστικών που με μία λέξη ονομάζουμε «ψυχή» του αυτοκινήτου, έχει να κάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό με το μοτέρ. Πως αναπνέει, πως ανεβάζει στροφές, πως αλλάζει ταχύτητες, που «τραβάει» και που όχι, που ροπιάζει, πως ροπιάζει και πως ακούγεται. Τα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό, μια «ψυχή» που τα καθορίζει.
Τι καθορίζει όμως ένα ηλεκτρικό, όταν δεν έχει μοτέρ. Όταν όλα τα ηλεκτρικά επιταχύνουν το ίδιο, ροπιάζουν το ίδιο, τραβάνε το ίδιο, ανεβάζουν στροφές το ίδιο. Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, στα ηλεκτρικά, αν αφαιρέσεις το αμάξωμα και μείνεις με το πάτωμα και το μοτέρ, τότε είναι όλα λίγο-πολύ ίδια.
Και αυτό είναι το μυστικό. Με την «ψυχή» του αυτοκινήτου να λείπει, οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν τα αυτοκίνητά τους να ξεχωρίσουν αλλιώς. Τι μένει; Η σχεδίαση! Με τη σχεδίαση η κάθε μάρκα ξεχωρίζει από όλες τις άλλες. Το κάθε μοντέλο πρέπει να είναι ξεχωριστό, ώστε να στέκεται απέναντι στα άλλα ως «κάτι άλλο». Η διαστημική σχεδίαση στα ηλεκτρικά υπάρχει για να μειώνει την απουσία οποιουδήποτε άλλου χαρακτήρα.
Και οι κατασκευαστές το ξέρουν καλά. Γι αυτό και τόσες μάρκες λανσάρουν τα ηλεκτρικά τους ως κάτι διαφορετικό. Με νέες γκάμες, νέα ονόματα, νέα σχήματα και σχεδιαστικές προσεγγίσεις. Είναι όμως αρκετό;
Μπορεί η έντονη σχεδίαση, όσο όμορφη και να είναι, να αντικαταστήσει την «ψυχή» που δίνει σε ένα αυτοκίνητο ο κινητήρας του; Τι λέτε;