- Η εγκύκλιος του υπουργείου έφερε προβληματισμό στους ιδιοκτήτες
- Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές πλέον ακολουθούν την εγκύκλιο
- Μια ακτοπλοϊκή χρεώνει έξτρα για τα ηλεκτρικά από 5 έως και 32 ευρώ
- Εταιρεία αρχικά απαγόρευε τελείως τα ηλεκτρικά/αεριοκίνητα, μα πλέον ακολουθεί το 40-50% του υπουργείου
Η εγκύκλιος του υπουργείου έφερε προβληματισμό στους ιδιοκτήτες
Πρόσφατα εκδόθηκε μια αμφιλεγόμενη εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με τις μετακινήσεις αυτοκινήτων στα πλοία και περιορισμούς για ηλεκτρικά, plug-in και οχήματα που καίνε εναλλακτικά καύσιμα (LPG & CNG). Λίγες εβδομάδες αργότερα, σε σχετική έρευνα που κάναμε, είδαμε πως οι περισσότερες μεγάλες ακτοπλοϊκές έχουν ακολουθήσει την παραπάνω εγκύκλιο.
Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές πλέον ακολουθούν την εγκύκλιο
Πιο συγκεκριμένα, στα site των εταιρειών εντοπίζονται οι παρακάτω περιορισμοί.
«Στην περίπτωση οχήματος AFV, δηλαδή για α) αμιγώς ηλεκτρικό ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό όχημα ή β) για όχημα που χρησιμοποιεί εναλλακτικό καύσιμο όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, ο οδηγός-κάτοχος οφείλει να τηρεί τις παρακάτω υποχρεώσεις:
1) Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, κατά την επιβίβαση στο πλοίο, το επίπεδο φόρτισης των συσσωρευτών δε θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% κατά την επιβίβαση στο πλοίο.
2) Σε οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, κατά την επιβίβαση στο πλοίο, θα πρέπει οι δεξαμενές να ΜΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ καύσιμο άνω του 50% της χωρητικότητας της δεξαμενής
3) Δε θα φορτώνονται AFVs στα πλοία, εφόσον αυτά έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας και στις δεξαμενές τους ή στους συσσωρευτές τους, στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί. Επίσης δεν θα πραγματοποιείται η φόρτωση στο πλοίο σε περίπτωση ζημίας με ασάφεια ως προς τη βλάβη ή μη του συσσωρευτή τους.
4) Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημία στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.
5) Οι επιβάτες – οδηγοί έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημα τους.»
Οι εταιρείες που ακολουθούν τα παραπάνω είναι οι εξής:
Blue Star Ferries, Minoan Lines, Golden Star Ferries, Hellenic Seaways, Anek Lines, Superfast Ferries, Saronic Ferries, Levante Ferries.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε, ότι σε ορισμένες εταιρείες, οι εργαζόμενοι θα ελέγχουν την θερμοκρασία της μπαταρίας και αν αυτή είναι στα φυσιολογικά όρια, πριν επιτρέψουν την είσοδο του αυτοκινήτου στο πλοίο.
Μια ακτοπλοϊκή χρεώνει έξτρα για τα ηλεκτρικά από 5 έως και 32 ευρώ
Ωστόσο υπάρχουν και εξαιρέσεις στον… «κανόνα» μιας και δύο εταιρείες αποφάσισαν να κάνουν τη διαφορά, μάλλον προς το χειρότερο, για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών.
Πιο συγκεκριμένα, η ακτοπλοϊκή Fast Ferries, όσον αφορά τα ηλεκτρικά το πήγε ένα βήμα παραπέρα, καθώς εκτός της φόρτισης της μπαταρίας κάτω από 40%, χρεώνει παραπάνω τα ηλεκτρικά οχήματα. Η διαφορά στην τιμή διαφέρει ανάλογα τον τύπο του πλοίου. Στα επιβατηγά οχηματαγωγά, τα ηλεκτρικά πληρώνουν 10 ευρώ παραπάνω, ενώ στα ταχύπλοα οχηματαγωγά (Jet) η διαφορά φτάνει και τα 32 ευρώ!
Η εταιρεία που απαγόρευε τελείως τα ηλεκτρικά/αεριοκίνητα και πλέον ακολουθεί το 40-50% του υπουργείου
Η εταιρεία Seajets, με μήνυμα στον ιστότοπό της κατά την online κράτηση εισιτηρίου, ενημέρωνε μέχρι πρόσφατα πως «Τα οχήματα που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα ( ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα) δεν επιτρέπονται στο πλοίο». Η συγκεκριμένη απαγόρευση όπως φάνηκε ήταν προσωρινή, καθώς πλέον με μήνυμα στον ιστότοπό της ενημερώνει τους οδηγούς πως τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να είναι φορτισμένα κάτω του 40% και τα αεριοκίνητα (CNG-LPG) να έχουν τις δεξαμενές τους κάτω από 50% γεμάτες με αέριο καύσιμο. Όπως φαίνεται δηλαδή, έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές/αναβαθμίσεις στα πλοία της εταιρείας και η σχετική εκπαίδευση στο προσωπικό και πλέον είναι έτοιμη να δεχθεί οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα.