Το LF-ZL παρουσιάζει την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Lexus
3.599 Επισκέψεις στο άρθρο (25/10/2023)
- Τεράστια καμπίνα για τέσσερα άτομα.
- Μήκος 5,3 μέτρα και μεταξόνιο πάνω από 3,3 μέτρα.
- Φουλ με οθόνες και τεχνολογίες.
- Νέες μπαταρίες για μεγάλη αυτονομία.
Πρεμιέρα έκανε το Lexus LF-ZL, το οποίο αποτελεί ένα από τα δύο σημαντικά ηλεκτρικά πρωτότυπα που αποκάλυψε στο Japan Mobility Show η ιαπωνική μάρκα. Όπως και στην περίπτωση του LF-ZC, έτσι και το LF-ZL αποτελεί τον προάγγελο ενός προσεχούς μοντέλου παραγωγής. Μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο αυτό θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της εταιρείας.
Το LF-ZL φέρει crossover/SUV σχεδίαση και όπως το LF-ZC θα βασίζεται στην ίδια νέα αρχιτεκτονική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα διαθέτει μια αρθρωτή δομή που επί της ουσίας χωρίζει το αμάξωμα σε τρία βασικά μέρη το μπροστινό, το μεσαίο και το πίσω, ενώ θα κατασκευαστεί στην ίδια υπερσύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης όπου το αυτοκίνητο θα κινείται αυτόνομα στα περισσότερα από τα στάδια που χρειάζεται να περάσουν έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
Αν και από τις εικόνες δε φαίνεται τόσο έντονα, ωστόσο στην πραγματικότητα το Lexus LF-ZL Concept είναι αρκετά μεγάλο. Έχει μήκος 5.300 χιλιοστά, πλάτος 2.020 χιλιοστά, ύψος 1.700 χιλιοστά και τεράστιο μεταξόνιο 3.350 χιλιοστά. Έχει σχεδιαστεί με εντελώς επίπεδο δάπεδο, το οποίο σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαστάσεις του επέτρεψε στη δημιουργία μίας μεγάλης και ευρύχωρης καμπίνας.
Τετραθέσια καμπίνα όπου δεσπόζουν οι οθόνες
Στην πλευρά του οδηγού παρατηρούμε ένα τιμόνι σε στυλ ζυγού, με μια μικρή κατακόρυφη οθόνη στα αριστερά για τη λειτουργία του επιλογέα ταχυτήτων και των διαφόρων οδηγικών προφίλ αλλά και των τρόπων αυτόνομης οδήγησης. Μία παρόμοια οθόνη τοποθετείται στα δεξιά τιμονιού και φιλοξενεί τα χειριστήρια των πολυμέσων. Στην βάση του παρμπρίζ βρίσκεται ένας λεπτός ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στην πλευρά του συνοδηγού ξεχωρίζει η τεράστια οθόνη αφής. Αυτή, θα φιλοξενήσει όλα τα συστήματα και τις λειτουργίες που θα υπάγονται στο infotainment και άλλα χειριστήρια του οχήματος. Στην κεντρική κονσόλα έχουν προστεθεί μικρές κυκλικές οθόνες.
Η Lexus έχει σχεδιάσει το LF-ZL Concept ως τετραθέσιο. Έτσι υπάρχουν δύο ανακλινόμενα καθίσματα με στηρίγματα για τα πόδια και ένα μικρό χώρισμα από μπαμπού ανάμεσά τους. Όπως και το LF-ZC, το LF-ZL χρησιμοποιεί επίσης ένα νέο λειτουργικό σύστημα που ονομάζεται Arene που μαθαίνει και προβλέπει τις ανάγκες ενός οδηγού και εξατομικεύει την εμπειρία κινητικότητας για αυτόν.
Μπαταρίες με υψηλή πυκνότητα για μεγάλη αυτονομία
Το Concept LF-ZL τροφοδοτείται από μπαταρίες υψηλής απόδοσης με πρισματική δομή. Η Lexus λέει ότι αυτές οι μπαταρίες επιτυγχάνουν εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα και προσφέρουν βελτιωμένη εμβέλεια, σχεδόν διπλάσια, σε σχέση με ένα σημερινό συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Δεν μίλησε για το μέλλον του πρωτότυπου
Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως η Lexus δεν ανέφερε εάν και πότε θα παρουσιάσει ένα μοντέλο παραγωγής βασισμένο στο LF-ZL Concept.