- Αποκαλύφθηκε το ολοκαίνουργιο Lexus LF-ZC.
- Εντυπωσιάζουν τα φώτα στο πίσω μέρος.
- Καμπίνα από το μέλλον με οθόνες και φουτουριστικό τιμόνι.
- «Butler»: Η νέα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της καμπίνας.
Η Lexus βρίσκεται στο Japan Mobility Show, στο Τόκιο και στο πλαίσιο αυτό αποκάλυψε το εντυπωσιακό, LF-ZC Concept. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2026.
Το LF-ZC, το οποίο σημαίνει Lexus Future Zero-Emission Catalyst, υποστηρίζεται από μια νέα αρχιτεκτονική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαθέτει μια αρθρωτή δομή που επί της ουσίας χωρίζει το αμάξωμα σε τρία βασικά μέρη το μπροστινό, το μεσαίο και το πίσω. Χάρη σε αυτή τη δομή η Lexus υποστηρίζει πως θα γίνεται ταχεία ενσωμάτωση νέων και βελτιωμένων μπαταριών είτε στο μπροστά, είτε στο πίσω μέρος. Επίσης, ανέφερε πως το μοντέλο παραγωγής θα συναρμολογείται σε μία υπερσύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης όπου το αυτοκίνητο θα κινείται αυτόνομα στα περισσότερα από τα στάδια που χρειάζεται να περάσουν έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίζεται χρόνος.
Εν τω μεταξύ, το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει με μπαταρίες που έχουν πρισματική δομή, που η Lexus λέει ότι θα αυξήσει την αυτονομία και θα μειώσει το βάρος. Στην πραγματικότητα, η Lexus λέει ότι το LF-ZC στοχεύει να επιτύχει περίπου τη διπλάσια αυτονομία από αυτή που προσφέρουν τα συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.
Εντυπωσιάζουν τα φώτα στο πίσω μέρος
Αναφορικά με τις διαστάσεις του, να πούμε πως το Lexus LF-ZC Concept έχει μήκος 4.750 χιλιοστά, πλάτος 1.880 χιλιοστά, ύψος 1.390 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.890 χιλιοστά. Η Lexus στοχεύει σε συντελεστή οπισθέλκουσας μικρότερο από 0,2 cd που, εάν επιτευχθεί, θα το καθιστούσε σε ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα. Σχεδιαστικά, βλέπουμε πως το LF-ZC Concept συνδυάζει στοιχεία από σπορ σεντάν αλλά και βάγκον μοντέλα, με λεπτά LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω. Μάλιστα στο πίσω μέρος βλέπουμε πως τα φώτα εκτείνονται κάθετα και στα δύο άκρα του προφυλακτήρα σχηματίζοντας κάτι σαν ορθογώνιο παραλληλόγραμμο μαζί με την LED μπάρα που περνάει οριζόντια από τη μία άκρη στην άλλη. Η Lexus αναφέρει ότι η νέα γλώσσα σχεδιασμού «Provocative Simplicity», αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη της τρέχουσας στιλιστικής γλώσσας της εταιρείας.
Καμπίνα από το μέλλον
Στο εσωτερικό έχει εγκατασταθεί ένα φουτουριστικό τιμόνι σε στυλ ζυγού και στα αριστερά του βρίσκεται ένα μικρό ψηφιακό pad που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, τις λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης και τα οδηγικά modes. Μια οθόνη στα δεξιά του τιμονιού χρησιμοποιείται για τη μουσική και τον κλιματισμό, ενώ υπάρχει επίσης ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Μπροστά από τον συνοδηγό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη αφής με λειτουργίες ψυχαγωγίας, ενώ η πλήρης πανοραμική οροφή προσθέτει έξτρα πολυτελή αίσθηση.
«Butler»: Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της καμπίνας
Σε θέματα τεχνολογίας, αξίζει να υπογραμμιστεί πως ένα προηγμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής έχει αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ονομάζεται «Butler». Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες αυτοεκμάθησης για προσαρμογή λογισμικού και λειτουργεί σε συνδυασμό με το νέο λειτουργικό σύστημα Arene για να προσαρμόσει διάφορες λειτουργίες και χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στα θέλω του οδηγού.
Με το σύστημα τετρακίνησης Direct4
Τέλος, η Lexus δεν έχει ακόμη παράσχει τεχνικές προδιαγραφές για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αλλά σημειώνει ότι διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Direct4 της εταιρείας και ένα παρόμοιο σύστημα steer-by-wire με το Lexus RZ.