Το Μεξικό ρίχνει πόρτα στα κινέζικα ηλεκτρικά, αλλά χωρίς να το θέλει!
- Το Μεξικό δε θα παράσχει κανένα κίνητρο σε κινεζική μάρκα.
- Σταματάει όλες τις επαφές με τους Κινέζους το Μεξικό μετά από πρέσινγκ των ΗΠΑ.
- Η Κίνα θέλει να αποφύγει τους δασμούς εξαγωγής προς τις ΗΠΑ μέσω του Μεξικού.
- Στόχος των ΗΠΑ είναι η προστασία της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Μεξικό δε θα παράσχει κανένα κίνητρο σε κινεζική μάρκα
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Μεξικού θα σταματήσει να παρέχει κίνητρα προς τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων από την Κίνα. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα μεγάλα διεθνή Μέσα του εξωτερικού, αυτό θα συμβεί μετά από πίεση που δέχτηκαν από τις ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται πως οι κινεζικές μάρκες θα χρησιμοποιήσουν το Μεξικό για να αποφύγουν τους δασμούς και να πωλούν φθηνά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.
Σταματάει όλες τις επαφές με τους Κινέζους το Μεξικό μετά από πρέσινγκ των ΗΠΑ
Αν και 20 μάρκες από την ασιατική χώρα πωλούν τώρα οχήματα στο Μεξικό, καμία δεν έχει ακόμη δημιουργήσει εργοστάσιο παραγωγής εκεί. Ιστορικά, το Μεξικό πρόσφερε στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες πολλά κίνητρα, για να δελεάσει τις μάρκες να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής εκεί. Ωστόσο , σύμφωνα με το Reuters, στην τελευταία συνάντηση μεταξύ ανώτατων κυβερνητικών αξιωματούχων και της κινεζικής BYD, το Μεξικό εξήγησε ότι δεν θα προσφέρει κίνητρα. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι θα διακόψει όλες τις μελλοντικές συναντήσεις με αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα.
Η Κίνα θέλει να αποφύγει τους δασμούς εξαγωγής προς τις ΗΠΑ μέσω του Μεξικού
Πηγές του Reuters ανέφεραν ότι η απόφαση ελήφθη ως αποτέλεσμα της πίεσης του Γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών, έχοντας ως στόχο να κρατήσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έξω από τη ζώνη ελεύθερων συναλλαγών της Βόρειας Αμερικής. Αν και δεν επιβεβαίωσε ότι είχε κάποιο ρόλο στον τερματισμό των κινήτρων, εκπρόσωπος από το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών είπε στο Reuters ότι η Συμφωνία Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά (USMCA) δεν υποτίθεται θα παρέχει το δικαίωμα στην Κίνα και σε άλλους να επιδιώκουν πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ χωρίς να πληρώνουν δασμούς.
Η ανησυχία αυτή τη ΗΠΑ για το Μεξικό έχει προκύψει, καθώς εάν κάποια κινεζική μάρκα δημιουργούσε ένα εργοστάσιο εκεί και το 75 τοις εκατό των βασικών εξαρτημάτων στα οχήματά της προέρχονταν από τη Βόρεια Αμερική, θα μπορούσε να αποφύγει εντελώς τους δασμούς εξαγωγής προς τις ΗΠΑ.
Στόχος των ΗΠΑ είναι η προστασία της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας
Θυμίζουμε πως το ζήτημα με τα κινεζικά αυτοκίνητα έχει προκύψει από τους φόβους που υπάρχουν, ότι οι επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση δίνουν στις εγχώριες εταιρείες ένα αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Αυτό τους επιτρέπει να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα σε χαμηλές τιμές που δεν μπορούν να προσφέρουν οι ανταγωνιστές τους.
Αυτός είναι και ο λόγος που η ΕΕ ξεκίνησε πριν από λίγους μήνες σχετική έρευνα, την ώρα που ήδη οι κινεζικές μάρκες έχουν μπει στις ευρωπαϊκές αγορές. Στον αντίποδα, έχουν μείνει εκτός των ΗΠΑ λόγω των δασμών εισαγωγής που ορίζεται σε ποσοστό 27,5%, αλλά οι Αμερικανοί αξιωματούχοι ζητούν περισσότερα μέτρα, στοχεύοντας στο να προστατεύσουν ακόμα πιο δυναμικά την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.