Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP αποτελούν τα στοιχεία που χαρίζουν στο VW T-Cross μια αξιοπρόσεκτη επίδοση στη δοκιμασία κρατήματος.
- Πλησίασε την κορυφαία επίδοση του Ford Puma (77 χλμ./ώρα)
- Η επίδοση έγινε με τους στάνταρ τροχούς και ελαστικά με σχετικά υψηλό προφίλ (60άρι)
- Εξαιρετικό σε λειτουργία και απόδοση το ESP
- Αποδείχθηκε super αποτελεσματικό ακόμη και χωρίς super οδηγική αίσθηση
Πλησίασε την κορυφαία επίδοση του Ford Puma (77 χλμ./ώρα)
Πολύ καλή συμπεριφορά, αλλά και επίδοση κατάφερε το ανανεωμένο Volkswagen T-Cross, που δοκιμάσαμε στην πάντα φιλόξενη και πιστοποιημένη σχολή ασφαλούς οδήγησης drivingacademy.gr (εγκαταστάσεις Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής). Παρά την στόχευση προς την άνεση (όχι σκληρή ανάρτηση και υψηλό προφίλ ελαστικών), η επίδοση του T-Cross κατατάσσει το γερμανικό μικρό SUV στα καλύτερα του συγκεκριμένου τεστ.
Η επίδοση έγινε με τους στάνταρ τροχούς και ελαστικά με σχετικά υψηλό προφίλ (60άρι)
To μοντέλο που δοκιμάστηκε στην αποφυγή κινδύνου (ELK TEST) ήταν αυτό με τον 1,0 TSI κινητήρα των 116 ίππων και το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο, ενώ η έκδοση εξοπλισμού ήταν η βασική Life, όπου οι τροχοί είναι 16 ιντσών με ελαστικά 205/60.
Το ανανεωμένο VW T-Cross συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση. Το ESP δουλεύει εξαιρετικά.
Αποδείχθηκε super αποτελεσματικό ακόμη και χωρίς super οδηγική αίσθηση
75 χλμ./ώρα: Eπιτυχημένη προσπάθεια
Δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα στη διαδικασία ελιγμών το VW T-Cross στην πρώτη προσπάθεια με την αναγνωριστική ταχύτητα εισόδου (73 χλμ./ώρα). Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP έδειξαν με το καλημέρα πως το T-Cross μπορεί να σημειώσει μια πολύ καλή επίδοση. Tο πίσω μέρος ήταν αρκούντως σταθερό, ενώ συνολικά την ίδια εικόνα είχαμε και στις προσπάθειες μέχρι τα και τα 75 χλμ./ώρα, που ήταν εξίσου επιτυχημένες, αλλά με μεγαλύτερη κλίση και περισσότερη εμπλοκή του ESP.
76,6 χλμ./ώρα: Eπιτυχημένη προσπάθεια
Σε αυτά τα χλμ./ώρα, το αμάξωμα του T-Cross έγειρε αισθητά, αλλά όχι σε σημείο ώστε να υπάρχει απώλεια πρόσφυσης ή ελέγχου. Το ESP με τη δυναμική του λειτουργία εξασφάλιζε την ομαλή ροή στην κίνηση του αυτοκινήτου, χωρίς να απαιτούνται δραματικές διορθώσεις. Η συνολική αίσθηση είναι πως το T-Cross τα καταφέρνει χάρη κυρίως χάρη στην επέμβαση των ηλεκτρονικών και όχι λόγω «στησίματος», όπως το απολαυστικό σε οδήγηση Ford Puma. Το ζητούμενο όμως είναι η αποτελεσματικότητα και το T-Cross έδειξε πως τη διαθέτει, άρα από εμάς ένα μεγάλο «τσεκ»!
77+ χλμ./ώρα: Aνεπιτυχής προσπάθεια
Οι προσπάθειες πάνω από τα 77 χλμ./ώρα έδειξαν πως είναι πάνω από το όριο του T-Cross. H μεγάλη κλίση σε συνδυασμό με το «μαγούλιασμα» των ελαστικών (προφίλ 60) έφεραν την υποστροφική διάθεση με αποτέλεσμα το άνοιγμα της τροχιάς και την πτώση των κορινών. Στα θετικά η προοδευτικότητα της αντίδρασης (χαρακτηριστικό των ελαστικών με σχετικά υψηλό προφίλ), αλλά και η διατήρηση του ελέγχου από μεριάς του οδηγού χάρη στο τιμόνι, που μπορεί να μην ενθουσιάζει με την πληροφόρησή του, έχει όμως πολύ καλή απόκριση.
Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία
Γενική αίσθηση οδηγού: Πολύ καλό «πάτημα», αλλά η συμπεριφορά του είναι μονοδιάστατη με υποστροφική διάθεση. Καμία διάθεση για ελάφρωμα του πίσω μέρους και ρύθμισης της συμπεριφοράς, αλλά το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα. Πολύ καλά λοιπόν.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Αν και οι κλίσεις ήταν αισθητές σε γενικές γραμμές δεν νιώσαμε καθόλου άβολα κατά την δοκιμασία.
Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 9
Τιμόνι: 8+
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
Διάσταση Ελαστικών: 205/60 R16
Τύπος ελαστικών: Goodyear Efficient Grip Performance