Το τρέχον Fiat Panda της τρίτης γενιάς είναι σχεδόν αμετάβλητο από το 2011. Ως εκ τούτου η Fiat ετοιμάζεται να αποκαλύψει την τέταρτη γενιά του μοντέλου, την οποία θα δούμε το προσεχές καλοκαίρι. Το νέο Panda θα παρουσιαστεί στις 11 Ιουλίου του 2024, όταν η Fiat θα γιορτάζει τα 125 χρόνια ζωής της, κάτι που έχει γνωστοποιήσει με δηλώσεις του και ο επικεφαλής της μάρκας.
Όπως απεικονίζεται και στο ανεξάρτητο σχέδιο που βλέπετε στην γκαλερί των φωτογραφιών, η νέα γενιά του Panda θα μοιάζει με μια εξέλιξη του concept Centoventi που είδαμε το 2019. Το μήκος φημολογείται πως θα είναι κοντά στα 4 μέτρα, αριθμός κατά πολύ αυξημένος σε σχέση με τα 3.653 χιλιοστά του τρέχοντος μοντέλου. Το ριζικά αλλαγμένο Panda θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, η οποία αποτελεί εξέλιξη της ευρέως χρησιμοποιούμενης αρχιτεκτονικής CMP / eCMP που έχει σχεδιαστεί για μοντέλα χαμηλού κόστους. Η ίδια πλατφόρμα βασίζει και το νέο Citroen e-C3, που είδαμε πρόσφατα.
Ηλεκτρικό, ενδεχομένως και ήπια υβριδικό
Η κοινή πλατφόρμα αλλά και ένα σημαντικό μέρος μηχανικών εξαρτημάτων, που θα είναι επίσης κοινά, είναι πιθανό να δώσει στο νέο Panda τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα κινητήρια σύνολα του ηλεκτρικού e-C3. Το νέο χωρίς ρύπους γαλλικό μοντέλο εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 113 ίππων και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα περίπου 11 δλ., ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Χρησιμοποιεί μία μπαταρία φωσφορικού λιθίου ισχύος 44 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 320 χιλιόμετρα (WLTP), αλλά και δυνατότητα ταχείας φόρτισης από σταθμούς παροχής συνεχούς ρεύματος ισχύος 100 kW. Το 2025 θα υπάρξει και μία ακόμα έκδοση με αυτονομία 200 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, η πλατφόρμα Smart Car μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει πως το νέο Panda θα μπορούσε ενδεχομένως να προσφέρεται με ήπια υβριδικούς κινητήρες, αν και μέχρι στιγμής η ιταλική μάρκα έχει αναφερθεί μόνο σε ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Σύγχρονο εσωτερικό
Σε ότι αφορά το εσωτερικό, η σχεδίαση της καμπίνας πιθανότατα να ενσωματώνει πολλά στοιχεία οβάλ σχήματος. Μία μεγάλη οθόνη οθόνη για το σύστημα infotainment θα είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, ενώ περιμένουμε πως η Fiat θα κάνει μεγαλύτερη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών.
Προσιτό προς το κοινό
Τέλος, σε ότι αφορά το κόστος απόκτησης του νέου Fiat Panda, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, η μάρκα δεν έχει επιβεβαιώσει κάποια τιμή, ωστόσο είναι βέβαιο πως στόχος της είναι να το καταστήσει ιδιαίτερα προσιτό για τους Ευρωπαίους. Δεν αποκλείεται λοιπόν η αρχική τιμή να ορίζεται περίπου στις 20-25 χιλιάδες ευρώ, ωστόσο αυτό μένει να φανεί.