Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
221.144 Επισκέψεις στο άρθρο (21/2/2021)
36 Φωτογραφίες »
Το Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS είναι το πιο προσιτό της παρέας, χωρίς κάποια σημαντική έλλειψη στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Εμφανίζει τις πιο ζωντανές ρεπρίζ.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Corsa για γρήγορο προσπέρασμα, Yaris για σταθερά χαμηλή κατανάλωση
Το βασικό χαρακτηριστικό και των τεσσάρων μοντέλων είναι πως εφοδιάζονται με 3κύλινδρους κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης. Ο 1.000άρης turbo του i20 αποδίδει 100 άλογα και ενσωματώνει 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, o 1.200άρης turbo του Corsa με επίσης 100 άλογα έχει τη μεγαλύτερη ροπή, ενώ ο 1,0 TSI του Polo αποδίδει 95 άλογα όντας ο μόνος που συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο. Ο κινητήρας του Yaris είναι ατμοσφαιρικός, αλλά ιδιαίτερα σύγχρονος με αποτέλεσμα να είναι ο ισχυρότερος με απόδοση 125 ίππους. Παρά την άριστη απόκριση, η έλλειψη ροπής χαμηλά δεν κρύβεται, ωστόσο χάρη στο χαμηλό βάρος, το Yaris προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από στάση, αλλά και σταθερά χαμηλή κατανάλωση. Παρά τα ήπια υβριδικό σύστημα του κινητήρα και του συστήματος iMTτου κιβωτίου του (απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι και χάρη στον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη γίνεται απεμπλοκή της επιλεγμένης σχέσης), το i20 δεν όσο οικονομικό περιμένεις. Ωστόσο διαθέτει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και θετικό τράβηγμα ανεξαρτήτου σχέσης, κάτι που εμφανίζει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό και ο ικανός 1,2 λτ. κινητήρας του Opel Corsa, που εμφανίζει τις καλύτερες ρεπρίζ. Θετική είναι η εικόνα λειτουργίας του 1,0 TSI που κινεί το Polo, ωστόσο ένα 6τάχυτο κιβώτιο θα έκανε καλύτερα τα πράγματα στο μικρό της VW. Η μακριά κλιμάκωση του κιβώτιο κρατάει χαμηλά την κατανάλωση, που όμως σε συνθήκες πίεσης μπορεί να ανέβει αρκετά ψηλά, όπως και στα άλλα 3 turbo μοτέρ άλλωστε.
Στο δρόμο: Eυχάριστο το Yaris, αίσθηση μεγαλύτερου το Polo
Το νέο Yaris ξεχωρίζει για την οδηγική του ταυτότητα διαμορφώνοντας ένα σταθερό και «σφιχτό» σύνολο, το οποίο προβάλλει ένα ευχάριστο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Οι κλίσεις του είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και ικανοποιητική πληροφόρηση και η συμπεριφορά του είναι απόλυτα προβλέψιμη και προοδευτική τείνοντας να χαρακτηριστεί και fun to drive αν το επιδιώξει ο οδηγός του. Παράλληλα ως Toyota δεν ξεχνά τις αστικές του υποχρεώσεις, αποτελώντας το πιο ευέλικτο μοντέλο της κατηγορίας. Παρά τα πίσω ταμπούρα, τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Το Volkswagen Polo πατάει πειστικά στο δρόμο και κινείται ευχάριστα τόσο εντός όσο και σε εκτός πόλης διαδρομές. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ στην καμπίνα φτάνει και ο λιγότερος θόρυβος. Όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, το VW Polo παραμένει σταθερό και με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ αν και δεν είναι διασκεδαστικό σε σβέλτους ρυθμούς, αποδεικνύεται απόλυτα αποτελεσματικό και ασφαλές. Από την άλλη, η αποτελεσματικότητα των φρένων (με ταμπούρα πίσω) δεν είναι αυτή που ταιριάζει στο γερμανικό μικρό.
Το Opel Corsa προσφέρει αξιοπρόσεκτη ευκολία στους ελιγμούς. Σε αυτό βοηθάει και το σύστημα διεύθυνσης, που αν και ελαφρύ είναι αρκετά ακριβές. Από την άλλη, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και μόνο σε συνεχείς διαταράξεις θα αφήσει ταλαντώσεις να εισέλθουν στην καμπίνα. Ακόμα πάντως και στο όριό του έχει ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο αν το παρακάνεις. Από την άλλη στον ανοιχτό δρόμο, είναι σταθερό και ευθύβολο. Την αίσθηση ασφάλειας συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα δυνατά φρένα.
Ευχάριστη σφιχτή αίσθηση εισπράττεις από την ανάρτηση και στο i20, αφού χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την άνεση που λαμβάνουν οι επιβάτες, το μικρό της Hyundai καταφέρνει να επιδεικνύει καλή σταθερότητα και συμπεριφορά του σε εκτός πόλης διαδρομές. Την ίδια στιγμή και εκμεταλλευόμενο τον ικανό του κινητήρα παρουσιάζει μικρές κλίσεις σε δρόμο με στροφές και ουδέτερα χαρακτηριστικά υπό πίεση, υπολείπεται ωστόσο σε οδηγική αίσθηση.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
O fun to drive τύπος θα επιλέξει το νέο Toyota Yaris, το οποίο διακρίνεται για την ευχάριστη αίσθηση και την ενδιαφέρουσα οδική του συμπεριφορά σε σβέλτους ρυθμούς, την σπορ θέση οδήγησης, την ζωντάνια αλλά και ευελιξία του σε αστικές συνθήκες. Αν η αισθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ο πιο premium χαρακτήρας είναι το ζητούμενο για ευχαρίστηση, τότε το VW Polo θα είναι η επιλογή.
Ο value for money τύπος θα έχει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο, αφού τα Hyundai i20, Opel Corsa και Toyota Yaris προσφέρουν πολλά, μεγάλες εγγυήσεις και τιμές κάτω από 16.000 ευρώ.
Ο high-tech τύπος θα επιλέξει το Hyundai i20 για το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και την υπεροχή του σε στοιχεία που δημιουργούν high-tech χαρακτήρα όπως τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαθέτει σε αυτή του την έκδοση, το ήπια υβριδικό του σύστημα και το σοφιστικέ κιβώτιο ταχυτήτων του.
Toyota Yaris 1,5 VVT-iE 125 PS
+ Σχεδίαση, σταθερά χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά-ευελιξία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, 6ετής εγγύηση
- Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, «άνευρες» ρεπρίζ, πίσω ταμπούρα
Hyundai i20 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V
+ Εμφάνιση, εσωτερικός διάκοσμος και συναρμολόγηση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, εγγύηση χωρίς όριο χλμ., value for money
- Σκληρά πλαστικά, χώρος αποσκευών, κατανάλωση
Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS
+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και εμφάνιση καμπίνας, κινητήρας-ρεπρίζ, οδική συμπεριφορά, ευκολία χρήσης, συγκρατημένη κατανάλωση
- Ελαφρύ τιμόνι, πλάτος πίσω καθίσματος, έξτρα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα
Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 PS
+ Ποιότητα κατασκευής-φινίρισμα, ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση
- Τιμή, αποτελεσματικότητα φρένων, 5άρι κιβώτιο, 2ετής εγγύηση
36 Φωτογραφίες »
Το Opel Corsa έχει ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο αν το παρακάνεις. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και βοηθά στην ευκολία οδήγησης.
Στο δρόμο: Eυχάριστο το Yaris, αίσθηση μεγαλύτερου το Polo
Το νέο Yaris ξεχωρίζει για την οδηγική του ταυτότητα διαμορφώνοντας ένα σταθερό και «σφιχτό» σύνολο, το οποίο προβάλλει ένα ευχάριστο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Οι κλίσεις του είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και ικανοποιητική πληροφόρηση και η συμπεριφορά του είναι απόλυτα προβλέψιμη και προοδευτική τείνοντας να χαρακτηριστεί και fun to drive αν το επιδιώξει ο οδηγός του. Παράλληλα ως Toyota δεν ξεχνά τις αστικές του υποχρεώσεις, αποτελώντας το πιο ευέλικτο μοντέλο της κατηγορίας. Παρά τα πίσω ταμπούρα, τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Το Volkswagen Polo πατάει πειστικά στο δρόμο και κινείται ευχάριστα τόσο εντός όσο και σε εκτός πόλης διαδρομές. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ στην καμπίνα φτάνει και ο λιγότερος θόρυβος. Όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, το VW Polo παραμένει σταθερό και με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ αν και δεν είναι διασκεδαστικό σε σβέλτους ρυθμούς, αποδεικνύεται απόλυτα αποτελεσματικό και ασφαλές. Από την άλλη, η αποτελεσματικότητα των φρένων (με ταμπούρα πίσω) δεν είναι αυτή που ταιριάζει στο γερμανικό μικρό.
Το Opel Corsa προσφέρει αξιοπρόσεκτη ευκολία στους ελιγμούς. Σε αυτό βοηθάει και το σύστημα διεύθυνσης, που αν και ελαφρύ είναι αρκετά ακριβές. Από την άλλη, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και μόνο σε συνεχείς διαταράξεις θα αφήσει ταλαντώσεις να εισέλθουν στην καμπίνα. Ακόμα πάντως και στο όριό του έχει ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο αν το παρακάνεις. Από την άλλη στον ανοιχτό δρόμο, είναι σταθερό και ευθύβολο. Την αίσθηση ασφάλειας συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα δυνατά φρένα.
Ευχάριστη σφιχτή αίσθηση εισπράττεις από την ανάρτηση και στο i20, αφού χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την άνεση που λαμβάνουν οι επιβάτες, το μικρό της Hyundai καταφέρνει να επιδεικνύει καλή σταθερότητα και συμπεριφορά του σε εκτός πόλης διαδρομές. Την ίδια στιγμή και εκμεταλλευόμενο τον ικανό του κινητήρα παρουσιάζει μικρές κλίσεις σε δρόμο με στροφές και ουδέτερα χαρακτηριστικά υπό πίεση, υπολείπεται ωστόσο σε οδηγική αίσθηση.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
O fun to drive τύπος θα επιλέξει το νέο Toyota Yaris, το οποίο διακρίνεται για την ευχάριστη αίσθηση και την ενδιαφέρουσα οδική του συμπεριφορά σε σβέλτους ρυθμούς, την σπορ θέση οδήγησης, την ζωντάνια αλλά και ευελιξία του σε αστικές συνθήκες. Αν η αισθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ο πιο premium χαρακτήρας είναι το ζητούμενο για ευχαρίστηση, τότε το VW Polo θα είναι η επιλογή.
Ο value for money τύπος θα έχει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο, αφού τα Hyundai i20, Opel Corsa και Toyota Yaris προσφέρουν πολλά, μεγάλες εγγυήσεις και τιμές κάτω από 16.000 ευρώ.
Ο high-tech τύπος θα επιλέξει το Hyundai i20 για το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και την υπεροχή του σε στοιχεία που δημιουργούν high-tech χαρακτήρα όπως τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαθέτει σε αυτή του την έκδοση, το ήπια υβριδικό του σύστημα και το σοφιστικέ κιβώτιο ταχυτήτων του.
Toyota Yaris 1,5 VVT-iE 125 PS
+ Σχεδίαση, σταθερά χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά-ευελιξία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, 6ετής εγγύηση
- Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, «άνευρες» ρεπρίζ, πίσω ταμπούρα
Hyundai i20 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V
+ Εμφάνιση, εσωτερικός διάκοσμος και συναρμολόγηση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, εγγύηση χωρίς όριο χλμ., value for money
- Σκληρά πλαστικά, χώρος αποσκευών, κατανάλωση
Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS
+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και εμφάνιση καμπίνας, κινητήρας-ρεπρίζ, οδική συμπεριφορά, ευκολία χρήσης, συγκρατημένη κατανάλωση
- Ελαφρύ τιμόνι, πλάτος πίσω καθίσματος, έξτρα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα
Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 PS
+ Ποιότητα κατασκευής-φινίρισμα, ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση
- Τιμή, αποτελεσματικότητα φρένων, 5άρι κιβώτιο, 2ετής εγγύηση
Σελίδα 1 | Το νέο Yaris απέναντι στα i20, Corsa & Polo |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό-Χώροι |
Σελίδα 3 | Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας |
Αγόρασα έναν αποχυμωτή από τα Lidl και είχε μεγαλύτερη εγγύηση από το Polo
Φτάσαμε στο σημείο να δούμε τα Hyundai ακριβότερα από τα αντίστοιχα μοντέλα της Toyota και Opel, μάλιστα. Προσωπικά 16 χιλ για αμάξι 100 ιπ. αυτής της κατηγορίας δεν θα έδινα (έδωσα κάποτε 13 για το Ibiza που έχω), πρόκειται για κατηγορία που αργοπεθαίνει από τότε οι κατασκευαστές κάρφωσαν το μήκος στα 4 μέτρα, τα περί χώρων κλπ τα ακούω βερεσέ, ταξίδι με 4 άτομα και αποσκευές ξεχάστε το εκτός αν οι επιβάτες είναι πυγμαίοι ή παιδιά, προτιμότερο να δώσει κανείς λίγα παραπάνω για αμάξι της επόμενης κατηγορίας ή λιγότερα για ένα μικρότερο προορισμένο για αστικές κυρίως μετακινήσεις.
Έκλεισα το ι20 με τον 1,2 ατμόσφαιρα στη βασική έκδοση και είμαι ευτυχισμένος..... 😷
Γιάννη. Τρελός είμαι οτι θέλω κάνω... 😬
Το Yaris γιατί εκτός από το αισθητικό κομμάτι που διαπίστωσα με τα μάτια μου πως έχει ανέβει πάρα πολύ...είναι το πιο σύγχρονο από τα άλλα. Αν και ομολογώ οτι και νεό i20 είναι πολύ δυνατό!
Βάλτε λίγο και το fiesta στο συγκριτικό, να δούμε πόσα παιδιά παίρνει ο σάκκος!!!! Επειδή δεν το προτιμούν οι Έλληνες δεν σημαίνει ότι δεν είναι το καλύτερο στην κατηγορία του. Κατά τα άλλα όλα τα μοντέλα πολύ αξιόλογα αν εξαιρέσεις το yaris που ούτε από εμφάνιση μου αρέσει και στο ταξίδι κάνει περισσότερη φασαρία και από αυτοκίνητα 15 χρόνια πριν.
Τρελέ εκτός από τα χρήματα που θα πληρώσεις στον αντιπρόσωπο υπολόγισε και αυτά που θα πληρώσεις για τις φρεγάτες και τα μαχητικά
Κατά σειρά προτεραιότητας πάει για μένα POLO CORSA YARIS HYUNDAI