6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο RAV4 έχει πλέον, εκτός από σημαντικά αυξημένες διαστάσεις και εμφάνιση που σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι για να το κοιτάξεις.
Toyota RAV4 2,0 Valvematic AWD
10.408 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)
Το 1994, το RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive) ήταν το πρωτοποριακό μοντέλο της Toyota που άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία των σύγχρονων SUV.
Μεγαλύτερες διαστάσεις, δυναμική σχεδίαση
Τo σημερινό, 4ης γενιάς, νέο μοντέλο δεν φιλοδοξεί να γίνει απλά το καλύτερο RAV4 που έγινε ποτέ, αλλά να δείξει ξανά το πώς ένα ιδανικό όχημα ελεύθερου χρόνου θα πρέπει να είναι.
Το νέο Toyota RAV4 έχει μήκος 4,570 μέτρων, πλάτος 1,845 μ. και μεταξόνιο 2,660 μ. Έτσι, με τη γλώσσα των αριθμών, είναι 200 χλστ. πιο μακρύ (σε σχέση με τις εκδόσεις χωρίς εξωτερικό τροχό ανάγκης), 25 χλστ. πιο χαμηλό, 30 χλστ. πιο φαρδύ και με 100 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. για τυπικούς (βλέπε πιο δυναμική σχεδίαση), αλλά και για ουσιαστικούς λόγους (μειωμένη αντίσταση στον αέρα για οικονομία και λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους).
Όπως και να έχει πάντως, το νέο RAV4 δεν είναι απλά κομψό. Είναι εντυπωσιακό και με όση αντικειμενικότητα μπορεί να έχει ένα σχόλιο για την εμφάνιση, το θεωρούμε ιδιαίτερα αρμονικό. Βασισμένο πάνω στη νέα φιλοσοφία «keen look» της Toyota που μας συνέστησε το νέο Auris, διαθέτει δυναμικά φώτα που δημιουργούν ένα ενιαίο πάνελ με τις γρίλιες της μάσκας. Το καπό τραβιέται προς τα εμπρός και το παρμπρίζ είναι λιγότερο κάθετο από το παρελθόν. Αντίστοιχα στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά θυμίζουν λίγο από το νέο Auris, ωστόσο εδώ, η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι εντελώς κάθετη για πρακτικούς λόγους.
Εσωτερικό – Φουλ της ποιότητας και της πρακτικότητας
Το νέο εσωτερικό του RAV4 κερδίζει τις εντυπώσεις με την αφοπλιστική απλότητα του. Αισθητικά παραπέμπει σε μοντέλο της πιο premium «αδελφής» Lexus και ξεχωρίζει για το «δόντι», που χωρίζει σε δύο τμήματα την κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί επάνω του τα χειριστήρια του κλιματισμού. Το μόνο που ενοχλεί είναι η αίσθηση πως το κάτω μέρος του ταμπλό «εισβάλλει» στην καμπίνα και στερεί χώρο από τους μπροστινούς επιβάτες.
Ποιοτικά πάντως, το νέο RAV4 προσφέρει σκληρά, αλλά καλά, πλαστικά με κορυφαίο φινίρισμα και ανάλογη συναρμογή. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε στο κάτω μέρος του ταμπλό -κυρίως- επένδυση με μαλακό δέρμα αναδίδοντας μια πολυτελή νότα. Σε χρηστικό επίπεδο, η εργονομία δε δημιουργεί προβλήματα, με εύχρηστους και εύκολα προσβάσιμους διακόπτες.
Το interface του συστήματος πλοήγησης θέλει πάντως συνήθεια στο χειρισμό του, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι άψογη χάρη και στους μεγάλους πλευρικούς καθρέφτες. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι χαρακτηριστικά πολλές ωφελώντας ιδιαίτερα την πρακτικότητα.
Χώροι: Για Όσκαρ
Οι αυξημένες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο ωφέλησαν ιδιαίτερα τους χώρους για τους επιβάτες. Οι πίσω ειδικά έχουν αυτοκρατορικούς χώρους για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει και έχει γίνει πιο οδηγοκεντρική από το παρελθόν. Το πορτ-μπαγκάζ έχει πλέον κορυφαία χωρητικότητα 547 λτ. και περισσότερη χωρητικότητα κάτω από το δάπεδο (από 30 έως 100 λίτρα, ανάλογα με την ύπαρξη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής).
Την πρακτικότητα αυξάνει το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών αλλά και η πίσω πόρτα που πλέον ανοίγει προς τα πάνω και όχι προς τα έξω. Το άνοιγμα γίνεται και ηλεκτρικά. Η πλάτη του πίσω καθίσματος έχει ρυθμιζόμενη κλίση.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Του πάει και «πάει»
Το RAV4 που δοκιμάσαμε, «φορούσε» το γνώριμο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με 151 ίππους της εταιρείας που τα καταφέρνει μια χαρά. Είναι πολιτισμένος, (μόνο ψηλά γίνεται κάπως θορυβώδης), λόγω του διπλού μεταβλητού χρονισμού και του Valvematic (ταυτόχρονη ρύθμιση του χρονισμού και της βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής) τραβάει χαμηλά πολύ καλύτερα από ό,τι τα 195 Nm στις 4.000 σ.α.λ. προϊδεάζουν και σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή επιλογέα, χαρίζει καλές επιδόσεις.
Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.9 δλ., ενώ οι ρεπρίζ μπορεί να μην είναι αντίστοιχες ενός τούρμπο, αλλά είναι καθ όλα αποδεκτές. Η Toyota υπόσχεται κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ., που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, αφού με συνετή οδήγηση είδαμε περί τα 8 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμα και πιεσμένο, η ένδειξη στο ειδικό μας όργανο δεν ξεπέρασε τα 10,4 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 167 γρ./χλμ.
Value for Money –Με ανταγωνιστικές τιμές και 6 χρόνια εγγύηση
Οι τιμές για το νέο Toyota RAV4 με το 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινούν από 24.809 ευρώ (με απόσυρση) για την βασική έκδοση Live. Ο εξοπλισμός της έκδοσης είναι απόλυτα ικανοποιητικός, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους (και για γόνατα οδηγού), ESP, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα.
H επόμενη έκδοση Active (26.850 ευρώ) είναι πληρέστατη, αφού επιπλέον προσφέρει ηλεκτρική πίσω θύρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες βροχής, εσωτερικό καθρέπτη με «auto-dimming», πίνακα οργάνων με επένδυση δέρματος, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, και το multimedia σύστημα της Toyota με οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και Bluetooth. Η κορυφαία έκδοση Style κοστίζει 28.150 ευρώ. Στα συν του νέου Toyota RAV4 είναι φυσικά και η 6ετής εγγύηση, που προσφέρει η αντιπροσωπεία.
Παθητική ασφάλεια – 5 αστέρια και υψηλή ασφάλεια
Το νέο Toyota RAV4 απέσπασε 5 αστέρια στα crash tests παθητικής ασφαλείας που διεξάγει ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNcap σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε 4 αστέρια. Με κορυφαίες επιμέρους βαθμολογίες απέδειξε ότι, είναι ένα από τα πιο ασφαλή οχήματα ελεύθερου χρόνου σήμερα. Εκτός από τους καθιερωμένους, διαθέτει στάνταρ αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.
Οδική συμπεριφορά – Ακόμα καλύτερο σε κάθε έδαφος
Ξεκινώντας από το γεγονός ότι, η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει έρθει στο κοντά στον οδηγό και έχει γίνει πιο άμεσο, ενώ η ανάρτηση έχει σεταριστεί από την αρχή και το πλαίσιο έχει αυξημένο βαθμό ακαμψίας, το νέο RAV4 εξελίσσει τους παράγοντες που το κατέστησαν δημοφιλές. Δηλαδή παραμένει ευέλικτο (10,6 μ. κύκλος στροφής) και ενδιαφέρον οδηγικά.
Αίσθηση προκαλεί το πόσο ήσυχο είναι το νέο RAV4 και πόσο καλή ποιότητα κύλισης προσφέρει. Η ανάρτηση (με γόνατα μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω) είναι αρκούντως σφιχτή για να γέρνει λογικά στις στροφές, αλλά και για να βοηθά το αυτοκίνητο να κρατάει δυναμικά, σε βαθμό που να μην δίνεις και τόση σημασία στην τάση του πίσω άξονα να δυσανασχετεί όταν περνά από έντονες ανωμαλίες.
Κλειδί φυσικά για την κορυφαία πρόσφυση είναι και το σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο παραμένει ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, αλλά με μεγαλύτερο ηλεκτρονικό έλεγχο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα, όταν πιέσει κανείς το κουμπί Sport. Αυτά ισχύουν και εκτός δρόμου, όπου το RAV4 τα καταφέρνει περίφημα, ακόμα και πολύ πιο μακριά από εκεί που θα χρειαστεί να πάνε οι αγοραστές του. Σε πατημένο χώμα, λάσπες, και λοιπές light κακοτοπιές, απλά «δεν μασάει».
Σε πιο δύσκολες εξερευνήσεις τα 187 χλστ. απόστασης από το έδαφος και η δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης με την πίεση του διακόπτη Lock, (η ροπή κατανέμεται ισόποδα ανάμεσα στους δύο άξονες έως τα 40 χλμ./ώρα) βγάζουν μια χαρά τη μπουγάδα. Στο στάνταρ ή έξτρα τεχνολογικό οπλοστάσιο του νέου RAV4 περιλαμβάνονται σύστημα ελέγχου κατάβασης κατωφερειών (Down-Hill Assist), σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Assist Control), αυτόματη δέσμη προβολέων, σύστημα ενημέρωσης διαφυγής από τη σωστή λωρίδα και σύστημα εντοπισμού τυφλής γωνίας.
Το σύστημα Integrated Dynamic Drive που διαθέτει στάνταρ το νέο RAV4 αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του Integrated Active Drive του προηγούμενου μοντέλου. Το σύστημα αυτό ενοποιεί τη λειτουργία του VSC (ESP), του ηλεκτρικού τιμονιού και του συστήματος 4κίνησης. Η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς όχι μόνο όταν οι εμπρόσθιοι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους, αλλά και όταν διαγνωσθεί υποστροφή μέσα στη στροφή.
Εδώ έχει επίσης προστεθεί η επιλογή Sport, κατά την οποία μεταφέρεται από το 10%-50% της ροπής στον πίσω άξονα, ώστε το όχημα να κλείνει ομαλά την πορεία τους στις στροφές, διορθώνοντας τα λάθη εν τη γενέσει τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι, με την επιλογή Sport βαραίνει το τιμόνι κατά 20%, αυξάνεται η απόκριση του γκαζιού, ενώ στην περίπτωση παρουσίας αυτόματου κιβωτίου, αυτό αλλάζει σχέση σε πιο ψηλές στροφές.
Συμπέρασμα
Το νέο RAV4 είναι μεγαλύτερο, πιο άνετο, πιο ασφαλές και πιο οδηγοκεντρικό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Από την άλλη, παραμένει εξίσου ευέλικτο, αξιόπιστο και χρηστικό, ενώ οι κινητήρες του προσφέρουν πιο πολλές επιλογές και είναι πιο οικονομικοί, με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Έτσι, η εντυπωσιακή εμφάνιση είναι το απαραίτητο στοιχείο που έλειπε από την 3η γενιά του «πατέρα» των SUV και τώρα αποτελεί πλεονέκτημα.
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA RAV4(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
To νέο Toyota RAV4 τα καταφέρνει περίφημα, ακόμα και πολύ πιο μακριά από εκεί που θα χρειαστεί να πάνε οι αγοραστές του.