Την πλήρη έκθεση αναφορικά με τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2022 δημοσίευσε η JATO Dynamics. Σύμφωνα με αυτή, το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο τη χρονιά που πέρασε ήταν το Toyota RAV4, το οποίο κατάφερε να παραδώσει περισσότερες μονάδες από οποιοδήποτε άλλο.
Αρχικά, η JATO Dynamics αναφέρει πως πέρυσι σε ολόκληρο τον κόσμο πουλήθηκαν συνολικά 79,4 εκατομμύρια νέα οχήματα. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μείωση δύο τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021, με τις βασικές αγορές όπως η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Κίνα να παρουσιάζουν πτώση το 2022. Από την άλλη πλευρά, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία και η Αφρική είχαν αυξητική τάση στις πωλήσεις αντισταθμίζοντας την πτώση.
Στα πιο ενδιαφέροντα νέα της έκθεσης, το Toyota RAV4 ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο πέρυσι με περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες που παραδόθηκαν στους πελάτες. Δεύτερο έρχεται ένα ακόμα μοντέλο της Toyota, η Corolla με περίπου 992.000 πωλήσεις πέρυσι και τρίτο ήρθε το Tesla Model Y με 747.000 παγκόσμιες ταξινομήσεις.
Πέντε Toyota στο Top 10
Συνολικά, η Toyota είχε πέντε από μοντέλα (RAV4 πρώτο, Corolla δεύτερη, Camry πέμπτο, Hilux έκτο, Corolla Cross όγδοο) με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο πέρυσι. Η Ford (F-150 ένατο), η Nissan (Sentra έβδομο) και η Honda (CR-V τέταρτο) τοποθέτησαν από ένα μοντέλο η καθεμία, ενώ η Tesla (Model Y δεύτερο και Model 3 δέκατο) είχε δύο μοντέλα στη λίστα των Top 10.
Κορυφαία μάρκα η Toyota, ταχύτερα αναπτυσσόμενη η BYD
Δεδομένων των παραπάνω αριθμών, μάλλον δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Toyota ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πέρυσι. Η ιαπωνική εταιρεία σημείωσε αύξηση 0,3% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ο Όμιλος Volkswagen ήταν ο δεύτερος όμιλος αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο πέρυσι, τρίτη ήταν η Hyundai-Kia και ακολούθησαν οι Stellantis και General Motors. Τέλος, η έκθεση της JATO δείχνει επίσης ότι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κατασκευαστής αυτοκινήτων πέρυσι ήταν η κινεζική BYD, η οποία κέρδισε το 1,5 τοις εκατό του παγκόσμιου μεριδίου και τώρα κατέχει το 2,42 τοις εκατό της παγκόσμιας αγοράς.