Τα Hyundai Tucson και Toyota RAV4 Hybrid κοντράρονται στις τετρακίνητες υβριδικές εκδόσεις τους, έχοντας κοινή φιλοσοφία ως προς την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και αρκετές διαφορές μεταξύ τους.
Hyundai Tucson και Toyota RAV4 τραβούν τον δικό τους δρόμο στην απαιτητική αγορά των SUV. Μάλιστα, οι υβριδικές εκδόσεις των δύο μοντέλων είναι παρούσες στην γκάμα και σε αμφότερες τις περιπτώσεις συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης. Έτσι τα δύο μοντέλα μπορούν να εγγυώνται στιγμές περιπέτειας, τις οποίες συνδυάζουν με οικονομία στο καύσιμο (και φυσικά στην τσέπη του ιδιοκτήτη), ενώ παράλληλα κατεβάζουν τους ρύπους για την προστασία του περιβάλλοντος. Παρακάτω, λοιπόν βάζουμε αντιμέτωπα, το υβριδικό Hyundai Tucson και Toyota RAV4 Hybird στις τετρακίνητες εκδόσεις τους. Δύο SUV που καταφέρνουν να διατηρούν κατανάλωση μικρομεσαίου χάτσμπακ.
Σχεδίαση: Ξεχωρίζει το Tucson, σκληροτράχηλο το RAV4
Η σχεδίαση του υβριδικού Tucson είναι πανομοιότυπη με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με το SUV της Hyundai να είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα, κυρίως λόγω της μπροστινής μάσκας που ενσωματώνει τα LED φώτα αποτελώντας μαζί ένα ενιαίο σύνολο. Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από 29 σκούρα γεωμετρικά μοτίβα χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι ενσωματωμένα στη μάσκα. Όταν τα φώτα ενεργοποιούνται, αυτά τα μοτίβα χαρίζουν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό και κομψό χαρακτήρα που ενισχύεται από τα ζεύγη προβολέων στον επίσης δυναμικό προφυλακτήρα.
Εμφανισιακά, το RAV4 είναι επιβλητικό και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Η Toyota επέλεξε ένα πιο συμβατικό αισθητικό προφίλ σε σχέση με άλλα μοντέλα της, διατηρεί ωστόσο την «αιχμηρή» λογική της σχεδίασης που του χαρίζει μια πιο πολυγωνική διάσταση σε όλες τις επιφάνειές του. Η επιβλητικότητά του έτσι πηγάζει αφενός από αυτή την «τετράγωνη» αισθητική αλλά και το σύνολο των 4,6 μέτρων του, ενώ στην 4κίνητη εκδοχή του τον SUV αέρα ενισχύουν τα 195 χλστ. απόστασης από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα προαιρετικά σκαλοπάτια στα μαρσπιέ.
Εσωτερικό-Χώροι: Σύγχρονα και με πορτμπαγκάζ «γήπεδα»
Το εσωτερικό του υβριδικού Hyundai Tucson ξεχωρίζει από αυτά των ήπια υβριδικών εκδόσεων μόνο από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (συνοδεύεται και από οθόνη αφής 9 ιντσών στην βασική έκδοση) και τη σχετική απεικόνιση της ροής ενέργειας όπου τότε θα καταλάβεις πως είσαι μέσα στην full υβριδική έκδοση. Προσεγμένη αισθητική, υψηλή ποιότητα και στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, που έχει τα πάντα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά. Από πλευράς χώρων, το Tucson ούτως ή άλλως ανήκει σε ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών μετράται στα 616 λίτρα!
Στο RAV4 η άνεση περισσεύει ακόμα και αν κάθεσαι στο πίσω κάθισμα. Ο δε χώρος αποσκευών φτάνει στα 580 λίτρα με την Toyota να υπόσχεται πως με την πτώση της σε ποσοστό 60:40 διαιρούμενης πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να χωρέσει ένα ποδήλατο βουνού με τροχούς 29 ιντσών χωρίς την αφαίρεσή τους. To μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά και εξαιρετικά σε υφή υλικά, την ώρα που η συναρμογή δεν προβληματίζει. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν οι μεγάλοι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, που όπως και αυτοί στην στάνταρ 7 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment, περιβάλλονται από ειδικό αντιολισθητικό υλικό και έχουν εξαιρετική αίσθηση και λειτουργία.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Στο επίκεντρο η οικονομικά και οι καλές επιδόσεις
Στο υβριδικό Tucson ο 1,6 T-GDI βενζινοκινητήρας είναι turbo και συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων και 264 Nm που παίρνει ρεύμα από μια μικρή μπαταρία της 1,49 kWh. Η συνδυαστική ισχύς είναι 230 PS και η ροπή 350 Nm. Ο κινητήρας συνδυάζεται εξαιρετικά με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις. Κατά τα άλλα, αμιγώς ηλεκτρικά θα πας για μικρή απόσταση, ωστόσο όταν αφήνεις το γκάζι τα ηνία παίρνει ο ηλεκτροκινητήρας κάτι που βοηθά πολύ στην κατανάλωση. Η μέση τιμή της στη διάρκεια της δοκιμής του autotriti.gr ήταν γύρω από τα 7,5 λτ./100 χλμ., αλλά μέσα στην πόλη και με το Eco πρόγραμμα λειτουργίας οι υποσχέσεις του κατασκευαστή για 6,3 λτ./100 χλμ. έγιναν πράξη.
Το υβριδικό RAV4 χρησιμοποιεί ένα σύστημα, το οποίο βασίζεται σε έναν βενζινοκινητήρα 2,5 λτ.. Αυτός λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 120 ίππων με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 222 ίππους στην τετρακίνηση έκδοση. Για τη μετάδοση υπάρχει το e-CVT κιβώτιο της Toyota με πλανητικό σύστημα ταχυτήτων. Το μεγάλο ατού του συστήματος όμως είναι η κατανάλωση με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να γυροφέρνει τα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ με την Eco λειτουργία και λίγη προσοχή στο γκάζι είναι εφικτά νούμερα ακόμη και γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ ειδικά μέσα στην πόλη, όπου η ηλεκτρική λειτουργία είναι αρωγός στα σταμάτα-ξεκίνα.
Στο δρόμο: Με έμφαση στην άνεση αμφότερα
Στο υβριδικό Tucson κάθεσαι αρχοντικά και βλέπεις απρόσκοπτα γύρω-γύρω, ενώ το επίπεδο θορύβου είναι τέτοιο που δεν ενοχλεί. Το κορεατικό SUV δεν κοπανάει, δε γέρνει πολύ και έχει καλό κράτημα, που σε προδιαθέτει για γρήγορο ρυθμό σε αντίθεση με το ελαφρύ τιμόνι και την παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Πάντως το τιμόνι είναι ακριβές και έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα, ενώ ιδιαίτερης μνείας αξίζουν τα φρένα (34,8 μ. για τα 100-0 χλμ./ώρα). Από την άλλη, οι επιδόσεις όχι απλά επαρκούν για να προσπεράσεις εύκολα ακόμα και full φορτωμένος, αλλά θυμίζουν GTi. Αν το παρακάνεις η κατανάλωση θα φτάσει πάντως γύρω στα 10 λτ./100 χλμ.
Το Toyota RAV4 στον ανοιχτό δρόμο είναι πειστικότατο, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στιβαρό πάτημα, διατηρώντας απομονωμένη την καμπίνα από εξωτερικούς θορύβους. Όσο βέβαια δεν πατάς το γκάζι περισσότερο από το μισό της διαδρομής του, αφού σε αντίθετη περίπτωση το χαρακτηριστικό βουητό των υβριδικών Toyota θα εισβάλει στην καμπίνα. Σε μια επαρχιακή διαδρομή και παρά την αισθητή κλίση θα επιτρέψει στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμούς (ειδικά με τη sport λειτουργία), μιας και η τετρακίνηση μαζί με την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (με διπλά ψαλίδια) προσφέρουν top πρόσφυση. Αυτό θα φανεί περισσότερο στη βροχή, στο χιόνι, ακόμη και στο χώμα, όπου το RAV4 δεν έχει αντίπαλο. Τα 190 χλστ. από το έδαφος και η τετρακίνηση, θα κάνουν τις (λογικές) εκτός δρόμου εξορμήσεις παιχνιδάκι. Θετικό και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ από τα φρένα ουσιαστικό παράπονο δεν υπάρχει.
Συμπέρασμα
Και τα δύο υβριδικά SUV αποτελούν high-tech τετρακίνητες επιλογές, που χαρακτηρίζονται από αξιοπιστία και ασφάλεια. Το γεγονός πως το Toyota RAV4 ξεκινάει πιο χαμηλά (από 35.770 ευρώ), έναντι του Tucson (από 39.490 ευρώ) σίγουρα του δίνει κάποιους πόντους. Ωστόσο το γεγονός πως ο 2,5 λίτρων κινητήρας επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας και τεκμήριο, σε συνδυασμό με την ελαφριά υπεροχή του Tucson σε ιπποδύναμη και χώρο αποσκευών, έρχονται ως αντίβαρο για το κορεατικό SUV.
Περιπέτεια αλλά με... οικονομία!
-Ξεχωρίζει εξωτερικά το Tucson, σκληροτράχηλο το RAV4.
-Mε μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το Tucson.
-Πιο φθηνό στο κόστος απόκτησης το RAV4.
-1.600άρη μοτέρ το Tucson, 2,5 λίτρα μοτέρ το RAV4
Τι θα επέλεγες;