ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αναμέτρηση στην αρένα του AutoΤρίτη για την υβριδική και την βενζινοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου Toyota Yaris. Ποιο κερδίζει και που; Εσείς ποιο θα επιλέξετε στο τέλος;

Η μεγαλύτερη αισθητική διαφορά από το προ facelift μοντέλο αφορά στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι μεγαλύτερα και πιο αιχμηρής σχεδίασης.

Όμορφο και πιο high tech είναι το εσωτερικό του Yaris μετά την ανανέωσή του σε όλες του τις εκδόσεις. Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί παρά την χρήση σκληρών στην υφή πλαστικών.

Πολύ καλοί συνεχίζουν να είναι οι χώροι του ανανεωμένου Yaris.

Το ανανεωμένο Toyota Yaris εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (1,5 VVT-iE) που αποδίδει 111 ίππους και καταφέρνει κορυφαίο βαθμό θερμικής απόδοσης αφού χρησιμοποιεί διπλό κύκλο λειτουργίας Otto-Atkinson.

Ο χώρος αποσκευών διατηρείται στα 286 λτ..

Φάκελος Yaris: Υβριδικό Vs 1,5 λτ. με 111 PS

125.904 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2019)

Το Yaris παραμένει ο βασιλιάς των πωλήσεων στην Ελλάδα! Πολλοί όμως αναγνώστες βρίσκονται σε δίλημμα, ανάμεσα σε υβριδικό ή βενζινοκίνητο και εμείς δίνουμε όλα τα στοιχεία για να το λύσουν.

Το Yaris με την τελευταία του ανανέωση μπήκε στην αγορά με στόχο να διατηρηθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων κάτι που καταφέρνει με μεγάλη άνεση. Με αισθητικές κυρίως αλλαγές αλλά και επίκεντρο τον νέο κινητήρα βενζίνης που έρχεται να πλαισιώσει την υβριδική έκδοση (σ.σ. υπήρχε και ντίζελ έκδοση, η διάθεση της οποίας σταμάτησε), ισχυροποίησε τη θέση του και έδειξει κυριολεκτικά «ατρόμητο» απέναντι στον φρέσκο και έντονο ανταγωνισμό, κάτι που αποδεικνύει και η εμπορική του πορεία. Εμείς επιχειρούμε μια σύγκριση των δύο εκδόσεών του που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον και που χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο την βενζίνη. Έτσι από τη μία έχουμε την υβριδική έκδοση HSD των 100 συνδυαστικών ίππων και την έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα VVT-iE των 111 ίππων, που μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.
 
Εμφάνιση: Δυναμικό και κομψό
Σχεδιαστικά, η ανανέωση χάρισε στο Yaris ένα πιο δυναμικό αισθητικό προφίλ χωρίς να αλλοιώσει όμως στο ελάχιστο την χαρακτηριστική πλέον ταυτότητά του. Στο εμπρός μέρος οι αλλαγές εστιάζονται στα πιο δυναμικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν LED στοιχεία (στάνταρ στην έκδοση HSD) και στο νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα. Η μεγαλύτερη αισθητική διαφορά από το προ facelift μοντέλο αφορά στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι μεγαλύτερα και πιο αιχμηρής σχεδίασης. 
 
Κινητήρες-Επιδόσεις: Πιο οικονομικό το HSD, πιο ζωντανός ο 1.500άρης VVT-iE
Το ανανεωμένο Toyota Yaris εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (1,5 VVT-iE) που αποδίδει 111 ίππους και καταφέρνει κορυφαίο βαθμό θερμικής απόδοσης αφού χρησιμοποιεί διπλό κύκλο λειτουργίας Otto-Atkinson. Ο κύκλος Otto χρησιμοποιείται για υψηλά φορτία, ενώ ο κύκλος Atkinson για τα χαμηλά και τα μεσαία.

Ο κινητήρας αυτός έχει καλή απόκριση στο γκάζι, αλλά του λείπει η ροπή χαμηλά και έτσι για να επιταχύνεις δυναμικά θα χρειαστεί να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα. Στις μεσαίες στροφές πάντως ικανοποιεί απόλυτα με τη ζωντάνια του, ενώ παρουσιάζει και αρκετά καλές επιδόσεις.

Η υβριδική έκδοση από την άλλη, εφοδιάζεται με 1,5 λίτρων κινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα Toyota Hybrid Synergy Drive. Η συνδυαστική ισχύς παραμένει στους 100 ίππους, ενώ ίδιες είναι και οι τιμές επιδόσεων και καταναλώσεων παρά την ελάχιστη αύξηση στον τομέα του βάρους για την ανανεωμένη έκδοση (+5 κιλά). Στην πράξη το Yaris Hybrid διακρίνεται για την ελαστικότητά του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με το αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί σαν CVT, να ορίζει αυξημένα επίπεδα θορύβου σε συνθήκες πίεσης αλλά και εξαιρετική λειτουργία σε αστικές διαδρομές.

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου επιτυγχάνει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης με 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες που μπορεί να «έχει» κανείς στην μικρή κατηγορία, ανεξαρτήτως καυσίμου. 
 
Εσωτερικό - Χώροι: Για ευχάριστη διαμονή
Η ανανέωση χάρισε στο Yaris ελαφρώς πιο φρεσκαρισμένο αέρα στο εσωτερικό του ενσωματώνοντας στοιχεία που αναδεικνύουν το νεανικό του ταπεραμέντο και άλλα που εκσυγχρονίζουν την εικόνα του. Στην έκδοση HSD, το Yaris διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μέσω του πίνακα οργάνων και του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, ωστόσο κατά τα άλλα είναι ίδια και απαράλλαχτα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών, με την συναρμολόγηση και το φινίρισμα να ικανοποιεί. Η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί προνόμιο των πιο πλούσιων εξοπλιστικά εκδόσεων και στα δύο Yaris και προσφέρει σε κάθε περίπτωση μια high tech νότα, εξυπηρετώντας φυσικά και σε επίπεδο εργονομίας. Οι χώροι δεν μεταβάλλονται στο ελάχιστο και παραμένουν πολύ καλοί για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 286 λίτρα και κρίνεται επαρκής.
 
Oδική συμπεριφορά: Πιο ευχάριστο το 1,5 VVT-iE
Στο δρόμο η οδική συμπεριφορά των δύο Yaris διαφοροποιείται όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά αφού το HSD δεν προβάλλει τέτοια, ωστόσο η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό και των δύο με ελαφρύ προβάδισμα του HSD. Αρχικά η αίσθηση των -by wire- ηλεκτρονικών συστημάτων του HSD για το γκάζι και το φρένο καθώς και το «κενό» απόδοσης που παραδοσιακά εμφανίζει το αυτόματο κιβώτιό του, έχουν ως αποτέλεσμα η συμπεριφορά του να κλονίζεται από αδράνεια. Ο βενζινοκινητήρας από την άλλη της έκδοσης 1,5 VVT-iE ξεχωρίζει για την αμεσότητα και την απόκρισή του με αποτέλεσμα να είναι έτσι πολύ πιο ευχάριστο οδηγικά. Στην πόλη πάντως το HSD είναι πιο ικανό λόγω της ευκολίας που προσφέρει μέσω του κιβωτίου του, της ησυχίας του και της δυνατότητάς του να κινηθεί έστω και για περιορισμένη απόσταση, με χρήση του ηλεκτρικού του συστήματος.
 
Συμπέρασμα: HSD για εργαλείο δουλειάς, 1,5 VVT-iE για καθημερινό
Το συμπέρασμα που προκύπτει από την αντιπαράθεση των δύο εκδόσεων του ανανεωμένου Yaris είναι ξεκάθαρα υπερ του HSD όταν το ζητούμενο είναι οι αστικές κυρίως μετακινήσεις και με δεδομένο ότι εκείνες ξεπερνούν αρκετά χιλιομετρικά τον μέσο όρο που διανύει ένας οδηγός. Ο οδηγός αντίθετα που θέλει ένα πληρέστατο αυτοκίνητο με το οποίο θα κινηθεί και εκτός πόλης, θα βρει στο «πρόσωπο» του Yaris 1,5 VVT-iE τον ιδανικό σύντροφο σε τιμή δελεαστική.

Mercedes
POIO BRIDGESTONE