Το Toyota Yaris μας είχε απασχολήσει και πάλι πριν λίγο καιρό, με την νέα «καυτή» έκδοσή του που φέρει κινητήρα με ισχύ 212 ίππων. Τώρα, μαθαίνουμε ότι ένας νέος κινητήρας των 1,5 λίτρων θα γίνει διαθέσιμος για το πασίγνωστο μοντέλο.
Πρόκειται για βενζινοκινητήρα 4 κυλίνδρων, ο οποίος θα αντικαταστήσει το μοτέρ των 1,33 λίτρων και θα είναι ατμοσφαιρικός, αποδίδοντας 112 ίππους και 138 Nm ροπής. Ο κινητήρας θα κατασκευάζεται στην Πολωνία, ως μέρος μιας μεγάλης επένδυσης 161 εκατ. δολαρίων από την Toyota.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο κινητήρας θα προσφέρει «καλύτερες επιδόσεις και πιο απολαυστική οδήγηση», ενώ θα καταναλώνει 12% λιγότερο καύσιμο. Το Yaris που θα εξοπλίζεται με τον κινητήρα αυτό θα χρειάζεται 11 δευτερόλεπτα για το 0-100, ενώ μπορεί να λειτουργεί σε κύκλους Otto και Atkinson και να επιτυγχάνει θερμική απόδοση της τάξης του 38,5%- μια από τις καλύτερες τιμές της αγοράς, σύμφωνα με την Toyota.
O κινητήρας θα είναι επίσης εξοπλισμένος με την τεχνολογία VVT-Ie και με υδρόψυκτη πολαπλή εξάτμισης, στοιχείο το οποίο θα καταργεί την ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος με βενζίνη, σε παρατεταμένη λειτουργία στις υψηλές στροφές.
Διαλεγετε και περνεται κινητηρες τουρμπο με δυναμη και σχετικα χαμηλη καταναλωση, και φυσικα συχνοτεροι πελατες των συνεργειων . Η απλους κινητηρες με μεγαλυτερη καταναλωση λιγοτερη ισχυ και λογω τογιοτα εγγυηση και λιγοτερες επισκεψεις στα συνεργεια με οτι αυτο συνεπαγεται.
ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΝ ΕΒΑΖΑΝ ΣΤΟ YARIS ΤΟΝ 1.2 TURBO ΜΕ ΤΟΥΣ 116 ΙΠΠΟΥΣ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΩΝ 1500 ΚΥΒΙΚΩΝ ΤΟ YARIS ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΡΓΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.
Σχεδον ολοι δηλωνουν οτι φτιαχνουν κινητηρες βενζινης οικονομικους αλλα στην πραξη λιγοι ειναι αυτοι οι οικονομικοι και στην Ελλαδα με το ζορι να ειναι 4.Η Mazda η Merceses αυτες οι 2 αποδειξαν με μεγαλο κυβισμο και σε βενζινοκινητηρα οικονομια αντε ισως και η Bmw.
Επεκτεινει την γκαμα της στο επιτυχημενο yaris και αυτο δινει περισσοτερες επιλογες.
Οταν ερθει η νεα γενια θα ειναι πληρες σε μοτερ και θα περιμενουμε τι καινουργιο τεχνολογικα σε αλλο επιπεδο θα φερει...αγρια μαχη με το micra στην ελλαδα θα δουμε σιγουρα για τον νικητη στα μικρα.
ΕΝΝΟΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΟ YARIS. ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ YARIS ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΥΣ ΣΕ ΚΥΒΙΣΜΟ TURBO ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ(VW, FORD ΚΛΠ). ΔΗΛΑΔΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η SUZUKΙ ΠΛΕΟΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΤΟ BALENO TURBO KINHTHΡΑ 1000 ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ 112 ΑΛΟΓΑ. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΘΑ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΓΙΑ ΤΟ YARIS O ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ AURIS 1.2L ΜΕ 116 ΙΠΠΟΥΣ. Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΩΝ 1500 ΚΥΒΙΚΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.
Loukia, ζητώ συγνώμη γιατί δεν διευκρίνισα. Το πρώτο μέρος, για τις παλιές τεχνολογίες και το turbo απευθυνόταν σε εσάς. Ως προς το τελευταίο, εννοούσα ότι ως σύλληψη είναι πολύ παλιά αλλά σε εφαρμογές μικρών καθημερινών αυτοκινήτων εισήχθη σχετικά πρόσφατα.
Τα υπόλοιπα δεν απευθύνονταν σε εσάς αλλά ήταν γενικά σχόλια με βάση αυτά που διαβάζω όχι μόνο στο συγκεκριμένο άρθρο αλλά και σε άλλα σχετικά άρθρα. Ήθελα κυρίως να θίξω μια πλευρά του θέματος που δεν πολύ-αναφέρεται.
Κύριε Νοκολάκη, δεν πολυκατάλαβα τα όσα γράφεται... όμως συζήτηση να γίνεται, ποιός ο λόγος που μου τα λέτε και που θέλετε να καταλήξετε;;;
Η τεχνολογία αυτή είναι ήδη έτοιμη από άλλους... από εκεί και πέρα είναι το πόσο θέλει κάθε κατασκευαστής να την εξελίξει... πληρώνοντας, κ.τ.λ. ώστε να την οδηγήσει στην κορυφή, κ.τ.λ. δεν είπα ότι είναι περίεργο, κακό, κ.τ.λ.
Το turbo δηλαδή τι είναι; Turbo είναι... κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι... διευκρινίσεις παρακαλώ...
Η εν λόγω τεχνολογία κινητήρα και στα της κατηγορίας της έχει χρησιμοποιηθεί πριν αρκετά χρόνια από άλλον Ιάπωνα κατασκευαστή για εμένα προσωπικά πολύ καλύτερα απ'ότι στην toyota με αξιώσεις... στην toyota σε μεγαλύτερους κινητήρες και εκεί με αξιώσεις, τώρα το βγάζει και σε μικρότερους... το πως θέλει να επενδύσει, κ.τ.λ. και το πως να το βγάλει σε εμπορικό επίπεδο, λαμβάνοντας παραμέτρους όπως η αντίληψη της επιστήμης... και η κατασκευαστική υιοθέτηση της πράξης, κ.τ.λ. είναι διαφορετική σε κάθε εταιρεία=ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ, ακόμα και στην λειτουργία ως ΟΜΑΔΑΣ το τι, κ.τ.λ. να επιλέξουνε, με...
Δεν συγκρίνω προσωπικά ΠΟΤΕ κινητήρες ατμοσφαιρικούς με turbo, παρά μόνο σε υποσυστήματα και διάφορες τεχνολογικές λύσεις, λειτουργίες, κ.τ.λ.
Δεν μου αρέσει το ποδόσφαιρο και ότι κάποιοι θεωρούν κάποια αθλήματα 'ΛΑΪΚΑ' ενώ κάποια άλλα όχι...
Δεν είμαι κολλημένη με Ιαπωνία, Γερμανία, κ.τ.λ. έχω βέβαια τις προσωπικές μου ευαρέσκειες, ιδιοσυγκρασία, κ.τ.λ.
...έχω μία μικρή εμπειρία στα τεχνολογικά θέματα... εργασιακά... και στο χώρο του οχήματος...
...δεν υπάρχει το τέλειο από πολλούς... χρυσές τομές μόνο... ούτε έθνη που να μπορούν να βγάλουν με όση προσπάθεια και να κάνουν, κ.τ.λ. το τέλειο... κάποιο έθνος έχει δείξει το δρόμο... και οι υπόλοιποι απλά ακολουθούν... ξέχασαν κάποιοι το δρόμο... κάποιοι άλλοι τον βρήκαν... τώρα τον χάσαν και αυτοί... και πάλι από την αρχή...
Το να είσαι ηγέτης φυσικός και να το ξεχνάς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ... το ΚΑΚΟ είναι να πιστεύεις πως κάποιοι άλλοι είναι ηγέτες και να τους υποστηρίζεις, κ.τ.λ. με πάθος, κ.τ.λ. ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ.-
«Loukia», το ό,τι μια τεχνολογία κάνει κάποιες δεκαετίες μέχρι να ωριμάσει ή/και τεθούν διάφορες προϋποθέσεις (π.χ. να συνδυαστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά) ώστε να εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα δεν είναι περίεργο ή κακό, είναι πάρα πολύ σύνηθες – δηλαδή το turbo τί ακριβώς είναι; Ο εν λόγω κινητήρας απ’ ό,τι άλλωστε υιοθετεί κι άλλα υποσυστήματα, που θα εφαρμοστούν στην συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων για πρώτη φορά.
Χωρίς να είμαι ο πιο «εξπέρ» στα αυτοκίνητα, νομίζω πως οι αντίστοιχοι ανταγωνιστικοί βενζινοκινητήρες turbo δεν έχουν πολύ διαφορετικές επιδόσεις. Ως προς την επιτάχυνση 0-100 και τα ρεπρίζ είναι φανερό ότι ορίζονται κυρίως από τον στόχο της επίτευξης χαμηλής κατανάλωσης κι όχι ότι ο κινητήρας δεν μπορεί καλύτερα από 11 sec στα 0-100.
Θεωρώ πως η συζήτηση ατμοσφαιρικός εναντίον turbo που «αναπτύσσεται» είναι «ελλιπής» και πολλές φορές συνδυάζεται με την ποδοσφαιρικού πνεύματος αντιπαράθεση «εγώ επιμένω μόνο γερμανικά» ή «εγώ είμαι πάντα με τα τζαπόνια», που αξία έχουν μόνο για να κάνουμε πλάκα.
Ελάχιστα δυστυχώς, έχει αναφερθεί πως κάθε εταιρεία, ιδίως μεγάλη όπως Toyota, Ford, VW κ.α., διαθέτουν και στηρίζουν συγκεκριμένες βασικές δεξιότητες (core expertise) κι ότι δαπανούν μεγάλα ποσά σε Έρευνα & Ανάπτυξη διάρκειας ετών. Επακόλουθο αυτών είναι οι καρποί αυτών των προγραμμάτων και των δεξιοτήτων να αξιοποιούνται στο έπακρο και να βελτιώνονται μέσα στα χρόνια, ώστε να γίνεται απόσβεση του κόστους επένδυσης σε ανθρώπινους και υλικούς πόρους με το βέλτιστο λόγο κόστους προς απόδοση.
Τα παραπάνω εξηγούν λοιπόν σε μεγάλο βαθμό γιατί οι εταιρείες επιμένουν στις τεχνολογίες τους. Έτσι βλέπουμε για χρόνια τώρα, π.χ. την Ford να εξελίσσει τον downsized turbo Ecoboost, την Toyota τους ατμοσφαιρικούς. Τι πιστεύετε δηλαδή, ότι με μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς και μηχανικούς επιστήμονες στον κόσμο, οι εταιρείες αυτές έχουν τέτοιες τεχνολογικές αδυναμίες; Δεν μπορούν οι Ευρωπαίοι να κατασκευάσουν αποδοτικούς ατμοσφαιρικούς ή οι Ιάπωνες turbo; Φυσικά και μπορούν. Θα το πράξουν όμως μόνο στα πλαίσιο που προανέφερα καθώς συχνές και μεγάλες αλλαγές στην παραγωγή τους δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν σε τέτοιας μεγάλης κλίμακας παραγωγές δραστηριότητες.
Ένας κινητήρας τεχνολογικά προηγμένος που πρωτοφορέθηκε... στο lexus isf v8... variable valve timing with Intelligence Electronic... τώρα και στο yaris... και σε λίγα κυβικά... μπορεί να σηκώσει περισσότερη ιπποδύναμη αξιόπιστα, κ.τ.λ.
Το εν λόγω σύστημα το έχουν χρησιμοποιήσει πριν το 1950!!! και εως τις μέρες μας, πολλές εταιρείες με διάφορες παραλλαγές...
Διαλεγετε και περνεται κινητηρες τουρμπο με δυναμη και σχετικα χαμηλη καταναλωση, και φυσικα συχνοτεροι πελατες των συνεργειων . Η απλους κινητηρες με μεγαλυτερη καταναλωση λιγοτερη ισχυ και λογω τογιοτα εγγυηση και λιγοτερες επισκεψεις στα συνεργεια με οτι αυτο συνεπαγεται.
ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΝ ΕΒΑΖΑΝ ΣΤΟ YARIS ΤΟΝ 1.2 TURBO ΜΕ ΤΟΥΣ 116 ΙΠΠΟΥΣ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΩΝ 1500 ΚΥΒΙΚΩΝ ΤΟ YARIS ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΡΓΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.
Σχεδον ολοι δηλωνουν οτι φτιαχνουν κινητηρες βενζινης οικονομικους αλλα στην πραξη λιγοι ειναι αυτοι οι οικονομικοι και στην Ελλαδα με το ζορι να ειναι 4.Η Mazda η Merceses αυτες οι 2 αποδειξαν με μεγαλο κυβισμο και σε βενζινοκινητηρα οικονομια αντε ισως και η Bmw.
Επεκτεινει την γκαμα της στο επιτυχημενο yaris και αυτο δινει περισσοτερες επιλογες. Οταν ερθει η νεα γενια θα ειναι πληρες σε μοτερ και θα περιμενουμε τι καινουργιο τεχνολογικα σε αλλο επιπεδο θα φερει...αγρια μαχη με το micra στην ελλαδα θα δουμε σιγουρα για τον νικητη στα μικρα.
ΕΝΝΟΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΟ YARIS. ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ YARIS ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΥΣ ΣΕ ΚΥΒΙΣΜΟ TURBO ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ(VW, FORD ΚΛΠ). ΔΗΛΑΔΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η SUZUKΙ ΠΛΕΟΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΤΟ BALENO TURBO KINHTHΡΑ 1000 ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ 112 ΑΛΟΓΑ. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΘΑ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΓΙΑ ΤΟ YARIS O ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ AURIS 1.2L ΜΕ 116 ΙΠΠΟΥΣ. Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΩΝ 1500 ΚΥΒΙΚΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.
Κύριε Νικολάκη, και το turbo και αυτό και "το εν λόγω σύστημα της toyota", είναι παλιές τεχνολογίες... δεν είναι κάτι το νέο, κ.τ.λ.
Loukia, ζητώ συγνώμη γιατί δεν διευκρίνισα. Το πρώτο μέρος, για τις παλιές τεχνολογίες και το turbo απευθυνόταν σε εσάς. Ως προς το τελευταίο, εννοούσα ότι ως σύλληψη είναι πολύ παλιά αλλά σε εφαρμογές μικρών καθημερινών αυτοκινήτων εισήχθη σχετικά πρόσφατα. Τα υπόλοιπα δεν απευθύνονταν σε εσάς αλλά ήταν γενικά σχόλια με βάση αυτά που διαβάζω όχι μόνο στο συγκεκριμένο άρθρο αλλά και σε άλλα σχετικά άρθρα. Ήθελα κυρίως να θίξω μια πλευρά του θέματος που δεν πολύ-αναφέρεται.
Κύριε Νοκολάκη, δεν πολυκατάλαβα τα όσα γράφεται... όμως συζήτηση να γίνεται, ποιός ο λόγος που μου τα λέτε και που θέλετε να καταλήξετε;;; Η τεχνολογία αυτή είναι ήδη έτοιμη από άλλους... από εκεί και πέρα είναι το πόσο θέλει κάθε κατασκευαστής να την εξελίξει... πληρώνοντας, κ.τ.λ. ώστε να την οδηγήσει στην κορυφή, κ.τ.λ. δεν είπα ότι είναι περίεργο, κακό, κ.τ.λ. Το turbo δηλαδή τι είναι; Turbo είναι... κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι... διευκρινίσεις παρακαλώ... Η εν λόγω τεχνολογία κινητήρα και στα της κατηγορίας της έχει χρησιμοποιηθεί πριν αρκετά χρόνια από άλλον Ιάπωνα κατασκευαστή για εμένα προσωπικά πολύ καλύτερα απ'ότι στην toyota με αξιώσεις... στην toyota σε μεγαλύτερους κινητήρες και εκεί με αξιώσεις, τώρα το βγάζει και σε μικρότερους... το πως θέλει να επενδύσει, κ.τ.λ. και το πως να το βγάλει σε εμπορικό επίπεδο, λαμβάνοντας παραμέτρους όπως η αντίληψη της επιστήμης... και η κατασκευαστική υιοθέτηση της πράξης, κ.τ.λ. είναι διαφορετική σε κάθε εταιρεία=ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ, ακόμα και στην λειτουργία ως ΟΜΑΔΑΣ το τι, κ.τ.λ. να επιλέξουνε, με... Δεν συγκρίνω προσωπικά ΠΟΤΕ κινητήρες ατμοσφαιρικούς με turbo, παρά μόνο σε υποσυστήματα και διάφορες τεχνολογικές λύσεις, λειτουργίες, κ.τ.λ. Δεν μου αρέσει το ποδόσφαιρο και ότι κάποιοι θεωρούν κάποια αθλήματα 'ΛΑΪΚΑ' ενώ κάποια άλλα όχι... Δεν είμαι κολλημένη με Ιαπωνία, Γερμανία, κ.τ.λ. έχω βέβαια τις προσωπικές μου ευαρέσκειες, ιδιοσυγκρασία, κ.τ.λ. ...έχω μία μικρή εμπειρία στα τεχνολογικά θέματα... εργασιακά... και στο χώρο του οχήματος... ...δεν υπάρχει το τέλειο από πολλούς... χρυσές τομές μόνο... ούτε έθνη που να μπορούν να βγάλουν με όση προσπάθεια και να κάνουν, κ.τ.λ. το τέλειο... κάποιο έθνος έχει δείξει το δρόμο... και οι υπόλοιποι απλά ακολουθούν... ξέχασαν κάποιοι το δρόμο... κάποιοι άλλοι τον βρήκαν... τώρα τον χάσαν και αυτοί... και πάλι από την αρχή... Το να είσαι ηγέτης φυσικός και να το ξεχνάς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ... το ΚΑΚΟ είναι να πιστεύεις πως κάποιοι άλλοι είναι ηγέτες και να τους υποστηρίζεις, κ.τ.λ. με πάθος, κ.τ.λ. ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ.-
«Loukia», το ό,τι μια τεχνολογία κάνει κάποιες δεκαετίες μέχρι να ωριμάσει ή/και τεθούν διάφορες προϋποθέσεις (π.χ. να συνδυαστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά) ώστε να εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα δεν είναι περίεργο ή κακό, είναι πάρα πολύ σύνηθες – δηλαδή το turbo τί ακριβώς είναι; Ο εν λόγω κινητήρας απ’ ό,τι άλλωστε υιοθετεί κι άλλα υποσυστήματα, που θα εφαρμοστούν στην συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων για πρώτη φορά. Χωρίς να είμαι ο πιο «εξπέρ» στα αυτοκίνητα, νομίζω πως οι αντίστοιχοι ανταγωνιστικοί βενζινοκινητήρες turbo δεν έχουν πολύ διαφορετικές επιδόσεις. Ως προς την επιτάχυνση 0-100 και τα ρεπρίζ είναι φανερό ότι ορίζονται κυρίως από τον στόχο της επίτευξης χαμηλής κατανάλωσης κι όχι ότι ο κινητήρας δεν μπορεί καλύτερα από 11 sec στα 0-100. Θεωρώ πως η συζήτηση ατμοσφαιρικός εναντίον turbo που «αναπτύσσεται» είναι «ελλιπής» και πολλές φορές συνδυάζεται με την ποδοσφαιρικού πνεύματος αντιπαράθεση «εγώ επιμένω μόνο γερμανικά» ή «εγώ είμαι πάντα με τα τζαπόνια», που αξία έχουν μόνο για να κάνουμε πλάκα. Ελάχιστα δυστυχώς, έχει αναφερθεί πως κάθε εταιρεία, ιδίως μεγάλη όπως Toyota, Ford, VW κ.α., διαθέτουν και στηρίζουν συγκεκριμένες βασικές δεξιότητες (core expertise) κι ότι δαπανούν μεγάλα ποσά σε Έρευνα & Ανάπτυξη διάρκειας ετών. Επακόλουθο αυτών είναι οι καρποί αυτών των προγραμμάτων και των δεξιοτήτων να αξιοποιούνται στο έπακρο και να βελτιώνονται μέσα στα χρόνια, ώστε να γίνεται απόσβεση του κόστους επένδυσης σε ανθρώπινους και υλικούς πόρους με το βέλτιστο λόγο κόστους προς απόδοση. Τα παραπάνω εξηγούν λοιπόν σε μεγάλο βαθμό γιατί οι εταιρείες επιμένουν στις τεχνολογίες τους. Έτσι βλέπουμε για χρόνια τώρα, π.χ. την Ford να εξελίσσει τον downsized turbo Ecoboost, την Toyota τους ατμοσφαιρικούς. Τι πιστεύετε δηλαδή, ότι με μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς και μηχανικούς επιστήμονες στον κόσμο, οι εταιρείες αυτές έχουν τέτοιες τεχνολογικές αδυναμίες; Δεν μπορούν οι Ευρωπαίοι να κατασκευάσουν αποδοτικούς ατμοσφαιρικούς ή οι Ιάπωνες turbo; Φυσικά και μπορούν. Θα το πράξουν όμως μόνο στα πλαίσιο που προανέφερα καθώς συχνές και μεγάλες αλλαγές στην παραγωγή τους δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν σε τέτοιας μεγάλης κλίμακας παραγωγές δραστηριότητες.
Ένας κινητήρας τεχνολογικά προηγμένος που πρωτοφορέθηκε... στο lexus isf v8... variable valve timing with Intelligence Electronic... τώρα και στο yaris... και σε λίγα κυβικά... μπορεί να σηκώσει περισσότερη ιπποδύναμη αξιόπιστα, κ.τ.λ. Το εν λόγω σύστημα το έχουν χρησιμοποιήσει πριν το 1950!!! και εως τις μέρες μας, πολλές εταιρείες με διάφορες παραλλαγές...