Η Mazda πρόκειται να επεκτείνει τη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της, αλλά δεν πρόκειται να ρίξει όλο το βάρος της στη συγκεκριμένη τεχνολογία ακόμα. Σε κάθε περίπτωση η ιαπωνική φίρμα γνωστοποίησε πως σχεδιάζει να λανσάρει τρία νέα ηλεκτρικά έως το 2025, τα οποία θα κατασκευαστούν όλα στη νέα, αποκλειστική Skyactiv EV Scalable Architecture. Χαρακτηριστικό της νέας πλατφόρμας είναι πως δίνει τη δυνατότητα κατασκευής διαφορετικών μεγεθών αυτοκινήτων στην ίδια γραμμή παραγωγής, κάτι που αναμένεται να κάνει πιο ευέλικτη την γραμμή παραγωγής της φίρμας και πιθανότατα να συντομεύσει και το χρόνο που απαιτείται για να παραλάβει ο νέος ιδιοκτήτης το αυτοκίνητο που έχει παραγγείλει. Προς ώρας η Mazda δεν έχει γνωστοποιήσει προδιαγραφές απόδοσης για τη νέα πλατφόρμα.
Όπως προαναφέραμε, παρά τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, η Mazda εξακολουθεί να μην έχει εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει πέντε νέα υβριδικά αυτοκίνητα και πέντε νέα Plug-in υβριδικά έως το 2025, ενώ παράλληλα υπόσχεται ότι οι κινητήρες βενζίνης και diesel επόμενης γενιάς θα προσφέρουν χαμηλότερες εκπομπές CO2, χαμηλότερες εκπομπές NOx, καλύτερη οικονομία καυσίμου και περισσότερη ισχύ. Τα νέα αυτά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται με την πλατφόρμα Scalable Architecture Multi-Solution Skyactiv της Mazda και οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής ήπια υβριδικών κινητήρων 24V ή 48V (με την πρώτη επιλογή να προορίζεται για μικρότερα οχήματα και τη δεύτερη επιλογή για μεγαλύτερα αυτοκίνητα), υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και την επιλογή ενός περιστροφικού κινητήρας αλλά ως range-extender.
Η Mazda εργάζεται ακόμη και σε νέους εξακύλινδρους ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και diesel Skyactiv-X, ειδικά σχεδιασμένους για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της, όπως τα επερχόμενα SUV, CX-60 και CX-80. Και τα δύο αυτά SUV αναμένεται να βγουν στην αγορά το 2023.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ουδέτερη από άνθρακα το 2050
Μέσα σε όλα η Mazda διερευνά και τον τομέα των βιοκαυσίμων που σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω αποσκοπούν στο να επιτύχει του κλιματικούς στόχους της. Η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 50 τοις εκατό σε σχέση με τα επίπεδα του 2010 έως το 2030. Η Mazda σχεδιάζει επίσης πλήρη ουδετερότητα άνθρακα σε κάθε τομέα της επιχείρησής της έως το 2050.
Το πλάνο της Mazda!
-Τρία ηλεκτρικά σε νέα πλατφόρμα έως το 2025.
-Έρχονται 5+5 υβριδικά και Plug-in.
-Ετοιμάζει νέους ήπια υβριδικούς 6κύλινδρους κινητήρες
-Στις αγορές έως το 2023 τα CX-60 και CX-80.
Είναι σωστή η τακτική της Mazda να παράγει ηλεκτρικά αλλά να μην αφήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;