ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί οι Έλληνες προτιμούν ατμόσφαιρα από το turbo;

 Σχολιάστε 
14.825 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2024)
Γιατί οι Έλληνες προτιμούν ατμόσφαιρα από το turbo;
2 Φωτογραφίες »

- Ρωτήσαμε στο Facebook & 7 στους 10 προτιμούν την ατμόσφαιρα
- Ο Έλληνας γουστάρει τα κυβικά και φταίει ο παλιός στόλος
- Πολλά άλογα από λίγα κυβικά (turbo) ή πολλά κυβικά για ίδια άλογα (ατμόσφαιρα);

Πολλά άλογα από λίγα κυβικά (turbo) ή πολλά κυβικά για ίδια άλογα (ατμόσφαιρα);

Έχουν γραφτεί τόμοι ολόκληροι για το ποιος τρόπος καύσης του καυσίμου είναι ο καλύτερος. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ήρθαν πρώτοι, όμως πριν από περίπου 15 χρόνια, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, που μέχρι τότε εντοπίζονταν μόνο σε σπορ οχήματα, έγιναν «κανονικότητα» ακόμα και για μικρά αυτοκίνητα πόλης με μικρούς κινητήρες αλλά ίδια απόδοση με τα μεγαλύτερα ατμοσφαιρικά. Μάλιστα, εκτός της ιπποδύναμης, τα μικρά τουρμπάτα μοτέρ συνήθως κέρδιζαν και σε ροπή (προσπερνούν πιο γρήγορα), κάνοντας την καθημερινή οδήγηση πιο εύκολη.

Έτσι σιγά σιγά το turbo κατάφερε να μπει για τα καλά στη ζωή μας και να αποκτήσει πολλούς υποστηρικτές. Και μαζί με αυτό, ήρθε και το δίλλημα, turbo ή ατμόσφαιρα, που αποτελεί ίσως την κορυφαία μονομαχία μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης. Αυτό άλλωστε φάνηκε και από το gallop που κάναμε στους φίλους μας στο Facebook, που είχε σχεδόν 600 συμμετοχές.

Τι απάντησαν οι 600 του Facebook; 7 στους 10 προτιμούν την ατμόσφαιρα

Σύμφωνα με τις ψήφους, σχεδόν 3 στους 4 πήγαν με την κλασική πατροπαράδοτη ατμόσφαιρα. Πιο συγκεκριμένα, πάνω από 400 άτομα ψήφισαν υπέρ των ατμοσφαιρικών κινητήρων, συγκεντρώνοντας ποσοστό 70% επί του συνόλου. Από την άλλη, 170 άτομα τάχθηκαν με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, δηλαδή το 30% του συνόλου.

Ο Έλληνας είναι «κολλημένος» με τα κυβικά και φταίει ο παλιός στόλος

Όπως είπαμε, μέχρι και τις αρχές του 21ου αιώνα, το turbo ήταν τεχνολογία που συναντούσαμε σε αγωνιστικά ή σπορ αυτοκίνητα και είχε ως στόχο την αύξηση της ισχύος. Με το downsizing αυτό άλλαξε, καθώς πλέον στόχος του turbo ήταν να κάνει μικρούς κινητήρες 1-1.5 λίτρου να αποδίδουν ικανοποιητική ισχύ αλλά να μην ξεφεύγουν σε κατανάλωση.

Στη χώρα μας, οι τουρμπάτοι κινητήρες έχουν 10 περίπου χρόνια που καθιερώθηκαν στα καινούργια αυτοκίνητα που αγόραζαν οι Έλληνες. Όταν όμως ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου στη χώρα μας είναι τα 17 έτη, τότε καταλαβαίνουμε πως πάνω από τους μισούς οδηγούς της χώρας, πιθανότατα δεν είχαν ποτέ επαφή με έναν κινητήρα turbo, είτε αυτός στόχευε στα «γκάζια» είτε στην οικονομία καυσίμου. Λογικό λοιπόν, οι περισσότεροι να προτιμούν την «ατμόσφαιρα» που ξέρουν και εμπιστεύονται.

Σελίδα 2Τα πιο χαρακτηριστικά σχόλια + πίνακας
FORD
LEAO & LINGLONG