Η ελληνική πραγματικότητα, επιβάλλει χιλιομπαλωμένους δρόμους, με φουσκώματα από ρίζες δέντρων και λακκούβες στην άσφαλτο και τους οδηγούς να κάνουν σλάλομ για να τις αποφύγουν ή να κόβουν ταχύτητα κάθε τρεις και λίγο για να μην σπάσουν το αμάξι τους. Είναι τα SUV η απάντηση σε αυτό το πρόβλημα;
Για να μην «κόβεις» πριν από τις λακκούβες και τα σαμαράκια!
Οι ελληνικοί δρόμοι έχουν γεμίσει SUV. Μικρά, μεσαία, μεγάλα, crossover ή SUVάρες, οι περισσότεροι αγοραστές πλέον, επιλέγουν «ψηλό». Τους λόγους τους έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν. Οδηγείς αφ' υψηλού και έχεις καλύτερο έλεγχο του δρόμου, μπαίνεις-βγαίνεις πιο εύκολα, «πατάς» πιο εύκολα σε χώμα και γενικότερα εκτός δρόμου και, βέβαια, πουλάς πιο εύκολα μούρη σε φίλους και γείτονες.
Αυτή η νέα πραγματικότητα όμως επηρεάζει και επηρεάζεται από κάτι ακόμα, την κατάσταση των ελληνικών δρόμων. Ναι, μιλάμε για τους ίδιους δρόμους που από παιδιά θυμόμαστε τους μεγαλύτερους να διαμαρτύρονται για τις άπειρες λακκούβες, τις ρίζες δέντρων που έχουν φουσκώσει την άσφαλτο, τα συνεχή έργα με τα πρόχειρα μπαλώματα που ακολουθούν, τα παράνομα σαμαράκια, αλλά και για τις φραγμένες (ή ανύπαρκτες) αποχετεύσεις, που με την πρώτη βροχή μετατρέπουν τους δρόμους σε λίμνες. Και όλα αυτά τα προβλήματα, συνεχίζουμε να τα αντιμετωπίζουμε και εμείς σήμερα σαν οδηγοί.
Πόσες φορές δεν έκοψες ταχύτητα πριν από μια λακκούβα ή ένα σαμαράκι, ή βρήκες τον εαυτό σου να οδηγεί με… «σλάλομ» για να τα αποφύγει. Ακόμα χειρότερα, όταν βρέχει, που δεν βλέπεις τις λακκούβες και μπορεί να πέσεις σε κανένα «τάφο», με αποτέλεσμα να στραβώσεις μια ζάντα και να σκίσεις το λάστιχο, να αφήσεις έναν προφυλακτήρα ή ακόμα και το κάρτερ του αυτοκινήτου σου που σημαίνει βαρβάτη ζημιά στον κινητήρα.
Όλα αυτά όμως μέχρι που πήρες ένα SUV και σταμάτησες να ασχολείσαι. Πλέον δεν σε νοιάζει τίποτα από τα παραπάνω, άντε ίσως μη σκίσεις κανα λάστιχο, αλλά αν έχουν ψηλό προφίλ τα δικά σου, τότε είσαι πιο ασφαλής. Δεν συζητάμε για προφυλακτήρες, μιας και οι πρόβολοι είναι πιο κοφτοί και κάθονται πιο ψηλά, ενώ το ίδιο ισχύει και με τυχόν κοπάνημα του κάρτερ λαδιού, ή ακόμα και της εξάτμισης. Τίποτα από όλα αυτά δεν σε νοιάζει πλέον.
Αν συνδυάσεις και την μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης η οποία είναι συνήθως και πιο μαλακή, το πιθανότερο είναι να μην πάρεις χαμπάρι περνώντας πάνω από τη λακούβα που αν ήσουν με το παλιό, χαμηλωμένο «εργαλείο» σου, το πιθανότερο θα ήταν να πάρεις ως παράσημο και μια κήλη στη μέση!
Και κάπως έτσι, αντί να δράσει η Πολιτεία για την τραγική κατάσταση των δρόμων της χώρας, το κάνει ο κάθε ιδιοκτήτης από μόνος του. Δεν πάει δηλαδή ο Μωάμεθ στο βουνό, αλλά το βουνό στο Μωάμεθ.
Εσύ όμως συμφωνείς με αυτό; Μήπως πήρες SUV και ησύχασες, ή επιμένεις στο «χαμηλό» γιατί θεωρείς ότι εκτός από πιο όμορφο, είναι και πιο ευχάριστο στο δρόμο και ας πρέπει να έχεις πάντα το νου σου στους σπασμένους ελληνικούς δρόμους; Τι λες;