Η Nissan έφερε το LEAF, το πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο πριν δέκα ολόκληρα χρόνια στην αγορά. Το μικρομεσαίο μοντέλο είναι ήδη στη δεύτερη γενιά του, και μπορεί να πει κανείς πως «ρίχνει» στο ID.3 10 ολόκληρα χρόνια ωριμότητας. Πως μπορεί κανείς να ξεπεράσει κάτι τέτοιο;
Αντίθετα με το ID.3 που μόλις τώρα κάνει τα πρώτα του χιλιόμετρα, το LEAF έχει κυκλοφορήσει σε όλες τις αγορές του κόσμου και έχει κάνει 500.000 πωλήσεις. Και αυτό ίσως να είναι για την Ελλάδα το μεγαλύτερο μειονέκτημά του. Ότι δηλαδή κυκλοφορούσε, πριν πάρουμε στην Ελλάδα χαμπάρι τι είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δεν έκανε δηλαδή τη μεγάλη είσοδο που κάνει τώρα η VW με το ID.3, που παρουσιάζεται σε μια φάση που κάθε δεύτερη λέξη στο χώρο του αυτοκινήτου είναι «ηλεκτρικό». Με τα φώτα της επικαιρότητας πάνω στην ηλεκτροκίνηση, με τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις να ξεκινούν τώρα, η VW εμφανίζεται να έχει ταυτόχρονα το αυτοκίνητο που κλέβει τα φώτα. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι οι Γερμανοί απέκτησαν την απαραίτητη τεχνογνωσία με το e-Golf τα προηγούμενα χρόνια και τώρα χτύπησαν την κατάλληλη στιγμή με κάτι πολύ πιο φρέσκο που ταίριαξε γάντι με την περίσταση.
Αντίθετα το LEAF στην Ελλάδα ήρθε πιο αθόρυβα. Η πρώτη του γενιά δεν διατέθηκε προς πώληση αφού η αγορά μας δεν ήταν έτοιμη, ενώ ακόμη πιο ανέτοιμο ήταν το δίκτυο και η διαθέσιμη τεχνολογία φόρτισης. Άσε δε το φορολογικό που εκτόξευσε την τιμή στα ύψη.
Η δεύτερη γενιά, ήρθε επίσης νωρίς, το 2017, και έτσι και αυτή δεν πήρε τη δημοσιότητα που της άξιζε, παρότι μιλάμε για το πιο επιτυχημένο εμπορικά ηλεκτρικό μοντέλο στην παγκόσμια αγορά, τουλάχιστον μέχρι την έλευση του μικρού Tesla 3, που από το Δεκέμβριο που μας πέρασε πήρε τη θέση αυτή από τη Nissan.
Στην Ελλάδα το LEAF έχει παρόμοιες τιμές, διαστάσεις, αποδόσεις και εξοπλισμό με το ID.3. Θα έλεγε κανείς πως η VW έβγαλε τις τιμές του ID.3 βλέποντας το Leaf και «τσιμπώντας» λίγο προς τα πάνω.
Τα καλυτερα ειναι αυτα που φέρνουν κινητηρες Βενζίνης και ντιζελ