ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τόπο στα νιάτα!

 Σχολιάστε 
5.498 Επισκέψεις στο άρθρο (21/7/2024)
Τόπο στα νιάτα!

Εκεί που είχαμε τον Ροβάνπερα να «κάνει ό,τι θέλει και όπως το θέλει» φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με τις περιστασιακές εμφανίσεις του που κλονίζουν, απλά, την εμπιστοσύνη των μόνιμων συμμετεχόντων του θεσμού στον εαυτό τους εμφανίσθηκε και άλλος αντίπαλός τους.

Περιστασιακά στο φετινό Πρωτάθλημα ο Ροβάνπερα με εμφανίσεις που αποδεικνύουν το «ποιος είναι ο αρχηγός» όποτε το θελήσει και μακάρι να τον δούμε και στον δικό μας αγώνα, το Ακρόπολις σε 50 μέρες περίπου… έτσι για να μη ξεχνιούνται οι κ.κ. Νεβίλ, Έβανς, Τάνακ. Ωραία μέχρις εδώ. Να όμως που όλος ο κόσμος συζητάει εδώ και 20 μέρες περίπου ένα νέα όνομα.
24 χρόνων ο νεαρός από την Λετονία μπήκε δυναμικά στο χορό των πρωτοκλασσάτων του WRC αποδεικνύοντας ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο!
Ποιος τον ήξερε μέχρι τώρα; Μάλλον ελάχιστοι.
Ξεκίνησε το 2016 στα 16 χρόνια του στο Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα Peugeot 208 R2 στον αγώνα της πατρίδας του, εκπρόσωπος της Ακαδημίας του Σπορ του Αυτοκινήτου της Λετονίας (!!!!)  και συνέχισε και την επόμενη χρονιά τερματίζοντας στην 11η θέση. Στη συνέχεια άρχισε η εντατικότερη συμμετοχή στο θεσμό με Opel, Skoda και Ford με αποκορύφωμα την 2η θέση στον θεσμό αυτό το 2023 με Skoda Fabia R2. Και η έκπληξη ήλθε στο ράλλυ Πολωνίας, φέτος, όπου ο Μάλκολμ Γουίλσον το αφεντικό της Ford M-Sport του εμπιστεύτηκε ένα περίεργο Puma R1. Περίεργο καθότι δεν είχε το υβριδικό σύστημα όντας κατά τα άλλα πανομοιότυπο με τα άλλα Puma. Μάλιστα του είχαν προσθέσει και βάρος για να αντισταθμίσει την αφαίρεση της μπαταρίας του υβριδικού αυτοκινήτου. Ένα πείραμα που κανείς δεν ήξερε που θα καταλήξει. Και ο νεαρός απλά φρόντισε να συγκεντρώσει με την επίδοσή του όλα τα βλέμματα, όλου του κόσμου, επάνω του τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση γενικής κατάταξης.
Στο ράλλυ Λετονίας που ακολούθησε τον είδαμε πίσω από το τιμόνι ενός «κανονικού» (υβριδικού) Ford Puma R1 όπου όχι μόνο ήταν ανώτερος από τους υπόλοιπους οδηγούς της Ford με ίδια αυτοκίνητα αλλά τα έβαλε απευθείας με τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές διεκδικώντας με …θράσος μια θέση στο pondium!! Μέχρι την τελευταία Ειδική διαδρομή ήταν 3ος γενικής κατάταξης, πίσω από τον Οζιέ και 4,6 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Τάνακ όμως ένα τεχνικής φύσεως πρόβλημα στο Puma (πιθανόν θέμα μετάδοσης) τον καθυστέρησε και αναγκάσθηκε να περιοριστεί στην 7η θέση… συγκεντρώνοντας την εκτίμηση όλων των συναθλητών του.
Σε ότι αφορά στον Τάνακ είχε μια αναπάντεχη …συνάντηση με ένα πανό / μπαλόνι των οργανωτών που έφερε επάνω του τις κάμερες τηλεόρασης κλπ. Ο Έβανς παρέσυρε τη βάση του και όταν έφτασε ο Τάνακ αυτό τον σκέπασε ολόκληρο σαν κουβέρτα… Δεν είναι μόνο η ολιγωρία των οργανωτών που είχαν χρόνο να μαζέψουν το πεσμένο πανό και δεν το έκαναν αλλά κυρίως η σκέψη αν ο Τάνακ, τυφλός εντελώς πλέον, έβγαινε από το δρόμο και κατέληγε είτε σε δένδρα είτε σε θεατές… Η Ειδική Διαδρομή διακόπηκε και δόθηκαν πλασματικοί χρόνοι όμως η τραγικότητα του συμβάντος παραμένει και τρομάζει.
Σε ό,τι αφορά στη βαθμολογία των Πρωταθλημάτων, στο Κατασκευαστών η Toyota έχει πλησιάσει πολύ την Hyundai (μόλις ένας βαθμός τις χωρίζει) και στο Οδηγών ο Νεβίλ βρίσκεται ακόμη στην πρώτη θέση με 145 βαθμούς, ο Τάνακ στη δεύτερη με 137 βαθμούς και ο Έβανς τρίτος με 132 βαθμούς. Όλα αυτά σημαίνουν ότι το WRC αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού όλα είναι ρευστά.  
Επόμενος αγώνας είναι το ράλλυ Φινλανδίας στο πρώτο τετραήμερο του Αυγούστου και το δικό μας Ακρόπολις να ακολουθεί στις 5-8 Σεπτεμβρίου.
 
 Σταύρος Γ. Τσογκανής
 

Σελίδα 1WRC Λετονίας: Περίπατος για τον Kalle Rovanpera
Σελίδα 2Τόπο στα νιάτα!
Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA