Ο Οττ Τάνακ έκανε ξεκάθαρο στον Σεμπαστιάν Οζιέ πως δεν πρέπει να επαναπαυθεί στο δεύτερο loop του Σαββάτου, μειώνοντας τη διαφορά που τους χωρίζει σε λιγότερο από 40 δευτερόλεπτα, 5 ειδικές πριν την καρό σημαία.
Σε άβολη θέση πρέπει να βρίσκεται λογικά ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος βλέπει τη διαφορά του, από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη Οττ Τάνακ, να ψαλιδίζεται σε κάθε ειδική διαδρομή από την δέκατη και έπειτα.
Σημειώνουμε πως στην 9η ειδική διαδρομή ο Εσθονός οδηγός της Toyota Gazoo Racing τράβηξε το πόδι από το γκάζι ριχνοντας κατακόρυφα τους ρυθμούς του, φοβούμενος την έξοδο λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν στις ειδικές διαδρομές, ενώ «καταδίωκε» τον Οζιέ με τη διαφορά να είναι μόλις στα 14,9 δλ.. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα της διαφοράς στο 1:18.4, ωστόσο ο Τάνακ δεν είχε πει ακόμα την τελευταία του λέξη.
Μετά το τέλος της δωδέκατης ειδικής διαδρομής, λοιπόν, ο Οζιέ με το Ford Fiesta WRC βρίσκεται ακόμα πρωτοπόρος, εντούτοις, αν ο Τάνακ συνεχίσει να μειώνει τη μεταξύ τους διαφορά με τους ίδιους ρυθμούς δεν αποκλείεται να πάρει τα ηνία του αγώνα, ίσως και πριν το τέλος της ημέρας.
Η πρώτη τριάδα της γενικής κατάταξης ολοκληρώνεται με τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα της Toyota Gazoo Racing, ο οποίος απείλησε τον Εσθονό ομοσταβλό του σε αρκετά σημεία, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να βρεθεί στη δεύτερη θέση. Ο Εσαπέκκα Λάππι με Yaris WRC κατέβηκε μια θέση χαμηλότερα, δηλαδή στην 5η γενικής, χαλώντας το σερί των αγωνιστικών της Gazoo Racing, μετά από μια έξοδο στην 11η ειδική διαδρομή που του στοίχισε σχεδόν δύο λεπτά. Με αυτό τον τρόπο ο Κρις Μικ, της Citroen Τotal Abu Dhabi, ανέβηκε στην τέταρτη θέση.
Δείτε την γενική κατάταξη όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά το τέλος της 12ης ειδικής διαδρομής και το video με τα highlights από την SS9 παρακάτω: