
Οι αλλαγές αφορούν σε τρία επίπεδα το φετινό WRC: (1) τα Rally-1 αυτοκίνητα δεν έχουν πλέον το υβριδικό σύστημα στον κινητήρα που παραμένει στα 1,6 λίτρα με turbo. Το καινούριο σύστημα θα διατηρηθεί για δύο σεζόν: 2025 και 2026 (2) το σύστημα βαθμολόγησης γίνεται απλούστερο – σε σχέση με το απαράδεκτο περσινό σύστημα. (3) μοναδικός προμηθευτής ελαστικών για όλες τις κατηγορίες είναι πλέον η κορεατική Hankook.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ οι αλλαγές: (1) Μετά από 4 σεζόν χρήσης, δεν υπάρχει πλέον το υβριδικό σύστημα. Παράλληλα η διάμετρος του περιοριστικού στομίου του turbo μικραίνει από τα 36 χιλιοστά στα 35 και πλέον με την απουσία του υβριδικού συστήματος η ιπποδύναμη μειώνεται από 500 ίππους στους 370. Όμως τα αυτοκίνητα είναι πλέον ελαφρύτερα κατά 80 κιλά! Η FIA δεν δίστασε να επιχειρήσει το «πισωγύρισμα» σε σχέση με την πολλά υποσχόμενη υβριδική τεχνολογία όταν διαπιστώθηκε ότι τα κόστη συντήρησης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ανέβαιναν πολύ πολύ ψηλά. Κατά τα άλλα τα καύσιμα θα είναι 100% από ανανεώσιμες πηγές και όχι προϊόντα εξόρυξης ενώ γενικά τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν ίδια και απαράλλαχτα με τα περσινά και με το σύστημα μετάδοσης να παραμένει επίσης ίδιο, τετρακίνηση με μηχανικά διαφορικά εμπρός και πίσω.
(2) Φέτος παράλληλα με τη βαθμολογία για τους 10 πρώτους σε κάθε αγώνα θα υπάρχει, επιπρόσθετα η Super-Κυριακή με βαθμούς για τους 5 πρώτους όπως και η Power Stage με τους δικούς της βαθμούς. Έτσι δεν θα χρειάζονται ειδικοί …λογιστές για να υπολογίζουν δεδομένα, κέρδη – απώλειες, σενάρια και στρατηγικές.
(3) Η ιταλική Pirelli παραδίδει τη σκυτάλη στην κορεατική Hankook που θα είναι ο ενιαίος προμηθευτής ελαστικών.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Οι ομάδες παραμένουν αυτές που γνωρίζαμε στα τελευταία χρόνια. Toyota, Hyundai και Ford/M-Sport. Oι αλλαγές αφορούν στους οδηγούς με τον πολλά υποσχόμενο Αντριάν Φουρμώ να περνάει στις τάξεις της Hyundai ισόβαθμος με τους Νεβίλ και Τάνακ. Στην Toyota ο Ροβάνπερα επιστρέφει με πλήρες πρόγραμμα για ολόκληρο το 2025, ο Οζιέ θα κάνει επιλεκτικούς άγώνες, ο Πάγιαρι θα είναι μέλος της κύριας ομάδας με πλήρες πρόγραμμα όπως φυσικά και οι Έβανς και Κατσούτα. Στην M-Sport βλέπουμε τον Βέλγο Μούνστερ να πλαισιώνεται με τον απόφοιτο της Ιρλανδικής Ακαδημίας Motorsport, Τζoς ΜακΕρλίαν σε πλήρες πρόγραμμα.
ΜΟΝΟΚΡΑΤΟΡΙΑ στο Μόντε Κάρλο
Ο αγώνας κρίθηκε την πρώτη ημέρα, όταν ο Νεβίλ βγήκε από τον δρόμο στην κορυφή μιας φουρκέτας και μάλιστα και στις δύο διελεύσεις από την συγκεκριμένη Ειδική διαδρομή χάνοντας πολύτιμο χρόνο και πέφτοντας πολύ πίσω. Ο Τάνακ γεύτηκε και αυτός τις συνέπειες εξόδου από το δρόμο, στις επόμενες όμως δύο ημέρες με το αυτοκίνητο πλήρως λειτουργικό έφτασε μέχρι την 3η θέση για να οπισθοχωρήσει την Κυριακή πίσω από τον Ροβάνπερα, στην 5η θέση. Ο Φινλανδός δεν βρήκε ποτέ τον ρυθμό που έπρεπε στο Μόντε Κάρλο αναφέροντας ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στα ελαστικά του. Οι έξοδοι από το δρόμο την τελευταία ημέρα των Κατσούτα και Πάγιαρι ανέβασαν τον Νεβίλ στην 6η θέση γενικής κατάταξης εμπρός από τον πρωτοεμφανιζόμενο στην μεγάλη κατηγορία ΜακΕρλίαν…
Ο νεοφερμένος στην Hyundai Φουρμώ πέτυχε απόλυτα να φανεί όχι μόνο απόλυτα προσαρμοσμένος στο νέο του αυτοκίνητο αλλά και να είναι ο κορυφαίος οδηγός της κορεατικής ομάδας, τερματίζοντας στην 3η θέση της γενικής κατάταξης. Πρέπει να περιμένουμε πολλά από τον Γάλλο οδηγό μέσα στη χρονιά εφόσον δεν υπάρχουν στρατηγικές εντός της εταιρείας που να αφορούν στους τρεις κορυφαίους οδηγούς της.
Και αφήσαμε τελευταίο τον νικητή του αγώνα, τον Οζιέ που απλά σημείωσε την 10η νίκη του πιστοποιώντας με άνεση – σε όλη τη διάρκεια του αγώνα – το «ποιος είναι ο βασιλιάς» στο συγκεκριμένο χώρο… Εξαιρετικός με μια μόνο λέξη. Περισσότερα για τον «βασιλιά» σε επόμενο σημείωμα.
Καλή χρονιά!
Σταύρος Γ. Τσογκανής
Σελίδα 1 | WRC Μόντε Κάρλο: Νίκη νούμερο 10 για τον Ogier |
Σελίδα 2 | Αυλαία και πάμε! |