ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το ράλλυ Σαφάρι είναι πάντα ένα Σαφάρι!

 Σχολιάστε 
1.755 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2025)
Το ράλλυ Σαφάρι είναι πάντα ένα Σαφάρι!

Δύο ήταν οι αγώνες στα παλιά καλά χρόνια που βρίσκονταν στην κορυφή της λίστας «σκληρότερο ράλλυ στον κόσμο»! Το Σαφάρι, στην Ανατολική Αφρική και το δικό μας Ακρόπολις που λεγόταν μάλιστα και «το Ευρωπαϊκό Σαφάρι». Ο αγώνας της Αφρικής διεξαγόταν σε τρείς χώρες (Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία) σε δύσκολα εδάφη και σε ανοιχτούς δρόμους, αφού οι Ειδικές Διαδρομές δεν ήταν κλειστές στην κυκλοφορία…. Οι μουσώνες της άνοιξης έκαναν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα αφού πολλοί δρόμοι μετατρέπονται σε βάλτους. Οι μουσώνες ακόμη παραμένουν και δίνουν το στίγμα τους σε έναν αγώνα που εκπολιτίσθηκε, έγινε «πολιτικά ορθός» αφού απέκτησε κλειστούς δρόμους για τις Ειδικές Διαδρομές σύμφωνα πλέον με τα κρατούντα. Όμως όπως είπαμε ο καιρός δεν τιθασεύεται και κάνει τα δικά του. Έτσι στο σκληρό και απαιτητικό τερέν με τις πέτρες, τα νεροφαγώματα και την ιδιαίτερη πούδρα σκόνης που θυμίζει θάλασσα, φέτος, ήλθε να προστεθεί και η λάσπη σε απίστευτες ποσότητες. Ειδικά το Σάββατο, στη μέση του αγώνα η κατάσταση είχε μεταβληθεί σε «αγώνα επιβίωσης»…


Το σκληρό και απαιτητικό έδαφος βασάνισε όλες τις ομάδες. Ο Τάνακ πλήρωσε το τίμημα της σπασμένης ανάρτησης πολύ νωρίς, στα μισά της πρώτης ημέρας και ο Έβανς πέρασε εμπρός για να μείνει εκεί έως το τέλος του αγώνα. Για τη δεύτερη θέση αντίπαλός του ήταν ο Ροβάνπερα, όντας στην αρχή της δεύτερης μέρας μόλις 7,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ουαλό για να υποχωρήσει όμως σταδιακά στην πέμπτη θέση όταν κλαταρίσματα αλλά και σπασμένη ανάρτηση τον καθυστέρησαν πολύ. Τελικά ο Φινλανδός εγκατέλειψε την τελευταία ημέρα του αγώνα εξαιτίας βλάβης στα ηλεκτρικά του Yaris… Ο Τάνακ της Hyundai έμεινε ο μόνος ουσιαστικά αντίπαλος για τον Έβανς χωρίς όμως και αυτός να αγωνίζεται χωρίς μηχανικά προβλήματα (στο σύστημα μετάδοσης κυρίως) και αρκέστηκε στους βαθμούς της δεύτερης θέσης. Συμβιβασμό έκανε και ο έτερος της Hyundai, ο Νεβίλ εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων τόσο στον τομέα της μετάδοσης όσο και στον κινητήρα, ακόμη μια φορά. ¶τυχος στάθηκε ακριβώς στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα ο Τακαμότο Κατσούτα. Έχοντας επιζήσει κλαταρισμάτων και θεμάτων με την εξάτμιση του Yaris βρισκόταν στην 4η θέση γενικής όταν τουμπάρισε και εγκατέλειψε. Οι Πάγιαρι (Toyota) και Μούνστερ (Ford) συμπλήρωσαν τους τερματίσαντες στη μεγάλη κατηγορία, στην 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί ο τερματισμός στην 8η θέση του Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη, ενός οδηγού που αντιπροσωπεύει απόλυτα την, χαμένη πλέον στο σύγχρονο WRC, έννοια του «ιδιώτη οδηγού»! εξαιρετικό αποτέλεσμα, με το Ford Puma R-1!

Στην κατηγορία WRC-2 ο Βρετανός Γκάς Γκρήνσμιθ πήρε τα πρωτεία οδηγώντας σοφά το Skoda Fabia RS, τερματίζοντας στην 6η θέση της γενικής κατάταξης. Στην ίδια κατηγορία ο Όλιβερ Σόλμπεργκ εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα όταν κόλλησε στα απίστευτα παχιά στρώματα λεπτού χώματος για να επανέλθει με καθεστώς superally και να τερματίσει τελικά στην 12η θέση της γενικής κατάταξης.

Επόμενος αγώνας στα τέλη Απριλίου, στα Κανάρια Νησιά, ασφάλτινος. Στη συνέχεια έχουμε το Ράλλυ Πορτογαλίας (μέσα Μαϊου), το Ράλλυ Σαρδηνίας (αρχές Ιουνίου) και το δικό μας Ακρόπολις στα τέλη Ιουνίου!
Σε ό,τι αφορά στις βαθμολογίες: στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών προηγείται της Toyota η Hyundai, χάρις στη 2η και 3η θέση γενικής στο Σαφάρι (Τάνακ και Νεβίλ) με 26 βαθμούς. Στο Πρωτάθλημα Οδηγών ο Έβανς προηγείται κατά 35 βαθμούς του Νεβίλ, ενώ ο Τάνακ είναι τρίτος, 3 βαθμούς πίσω από τον Νεβίλ.
 
Σταύρος Γ. Τσογκανής
 

Σελίδα 1WRC Safari Rally Κένυα 2025: 2η νίκη φέτος για τον Elfyn Evans
Σελίδα 2Το ράλλυ Σαφάρι είναι πάντα ένα Σαφάρι!
Hyundai
BRIDGESTONE VS NEXEN