Πάνω σε ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο θα εξοπλίσει τα υβριδικά της μοντέλα επιδόσεων εργάζεται η Toyota, όπως αποκαλύφθηκε από τη διαρροή σχεδίων της πατέντας.
Η αύξηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έχει συνδυαστεί για πολλούς με το σταδιακό τέλος των χειροκίνητων κιβωτίων. Ωστόσο η Toyota εργάζεται για να διασφαλίσει ότι τα δικά της υβριδικά οχήματα στο μέλλον θα έχουν τη δυνατότητα να εξοπλίζονται με χειροκίνητο κιβώτιο που θα δίνει το πάνω χέρι στον οδηγό και υπόσχεται να προσφέρει εμπειρίες ακριβώς όπως ενός κλασικού μηχανικού κιβωτίου.
Πρόσφατα η ιαπωνική φίρμα κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα που θα διευκολύνει τη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα επιδόσεων. Με λίγα λόγια το σύστημα έχει ως στόχο του να διαχειρίζεται την αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και των απαιτήσεών τους στο κιβώτιο ταχυτήτων, εστιάζοντας κυρίως στον συμπλέκτη και το πώς αυτός συμπλέκει και αποσυμπλέκει το σύστημα μετάδοσης. Η πατέντα δείχνει ένα καινοτόμο σύστημα μετάδοσης που έχει στην ουσία τρεις υδραυλικές αντλίες για τον συμπλέκτη και βασίζεται σε μια βαλβίδα μεταφοράς, ή με πιο απλά λόγια κάτι σαν σύνδεσμο «Ταφ» ο οποίος επιτρέπει τη ροή του υγρού στη σωστή μεριά, ανάλογα με την εντολή που δέχεται. Πώς δέχεται αυτή την εντολή;
Συγκεκριμένα, αυτός ο σύνδεσμος έχει δύο εισόδους από δύο διαφορετικές αντλίες (σ.σ. αυτό που λέγεται τρόμπα από τους μηχανικούς), μία η οποία συνδέεται με το πεντάλ του συμπλέκτη και μία που τη διαχειρίζεται ο «εγκέφαλος». Ανάλογα, λοιπόν, με το ποια αντλία παρέχει μεγαλύτερη πίεση, ο σύνδεσμος δίνει προτεραιότητα στο υγρό αυτής για να περάσει μέσω του υδραυλικού κυκλώματος στην βασική αντλία του συμπλέκτη. Σημειώστε πως, το σύστημα επιτρέπει στον εγκέφαλο να αποσυμπλέκι τον κινητήρα από τους τροχούς όποτε θέλει και εδώ είναι η... μαγεία της Toyota.
Σύμφωνα με το ιαπωνικό στρατόπεδο, έτσι όπως είναι δομημένο το υδραυλικό σύστημα, αρκεί το πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη ώστε ο οδηγός να παρακάμψει τις εντολές του εγκεφάλου του αυτοκινήτου, αφού θα δοθεί στη «δική του» αντλία προτεραιότητα. Αρα, αν το έξυπνο σύστημα μετάδοσης του υβριδικού αυτοκίνητου λειτουργεί με τρόπο που δεν αρέσει στον οδηγό, αναλαμβάνει τα ηνία μόνο με το πάτημα του συμπλέκτη.
Θα μπορεί να λειτουργεί και όπως το τυπικό χειροκίνητο κιβώτιο
Επιπλέον το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει μια λειτουργία sport όπου μία από τις αντλίες και συγκεκριμένα αυτή που ελέγχεται από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Με αυτή τη ρύθμιση το αυτοκίνητο θα λειτουργεί ακριβώς όπως θα λειτουργούσε ένα τυπικό χειροκίνητο κιβώτιο, αποκλειστικά με το πάτημα του αριστερού πεντάλ.
Θα αγαπηθεί από τους λάτρεις των χειροκίνητων κιβωτίων
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προσελκύσει τους λάτρεις των χειροκίνητων κιβωτίων, ειδικά τώρα που τα υβριδικά κινητήρια σύνολα γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα στα οχήματα επιδόσεων. Περισσότερες πληροφορίες είναι πιθανό να υπάρξουν προσεχώς!