Η προπαραγγελία δεν είναι φυσικά κάτι καινούργιο. Παραδοσιακά έτσι πωλούνται όλα τα υπεραυτοκίνητα. Ξεκινούν με ένα πρωτότυπο, και όταν η εταιρεία θέλει να δει αν θα το φτιάξει, δείχνει φωτογραφίες από το μοντέλο παραγωγής και ανοίγει τις προπαραγγελίες, συχνά με το κόστος να είναι η πλήρης τιμή του αυτοκινήτου.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό, δεν κάνει εντύπωση. Μιλάμε για αυτοκίνητα που θα περάσουν το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του σε κλειστά θερμαινόμενα πάρκινγκ, ως μέρος κάποιας συλλογής. Η αγορά γίνεται με αυτό και μόνο το κριτήριο, την πληρότητα της συλλογής, και ελάχιστα απασχολεί το αυτοκίνητο αυτό καθαυτό.
Όταν όμως το αυτοκίνητο αυτό, ούτε συλλογή το κάνεις, ούτε το έχεις κλειστό σε θερμαινόμενο πάρκινγκ, και το οδηγείς και κάθε μέρα, θα θες και κάτι παραπάνω από μία φωτογραφία για να πάρεις απόφαση να το οδηγήσεις.
Συχνά οι κατασκευαστές ανοίγουν προπαραγγελίες για να δουν πόσο «τραβάει» ένα καινούργιο μοντέλο και να σταθμίσουν του αριθμούς που θα παράγουν. Συνήθως τα νούμερα είναι σχετικά μικρά, ένα στατιστικό δείγμα με το οποίο οι κατασκευαστές θα κρίνουν, από το ποσοστό που θα προπαραγγελθεί, τι «λαγό» θα βγάλουν αργότερα. Αν ανακοινώσουν 10.000 κομμάτια για προπαραγγελία, και δεχτούν μόνο χίλιες και σε μεγάλο διάστημα, θα κανονίσουν τον ρυθμό παραγωγής να είναι αντίστοιχα χαμηλός.
Αν όμως ανακοινώσουν σχεδόν ένα έτος παραγωγής ανοιχτό για παραγγελίες, και ξεπουλήσουν σε ένα Σαββατοκύριακο, τότε μιλάμε για κελεπούρι. Και το Yaris Cross έκανε ακριβώς αυτό στην Ιαπωνία, ξεπουλώντας από την προπαραγγελία, όλα τα διαθέσιμα αυτοκίνητα για την εκεί αγορά.
Και θα πει κανείς πως δεν είναι περίεργο οι γιαπωνέζοι να αγοράζουν γιαπωνέζικα αυτοκίνητα στην Ιαπωνία, όμως το Yaris Cross μπαίνει σε μία κατηγορία που έχει πολλούς ανταγωνιστές στην Ιαπωνία, εγχώριους και μη.
Τι λες λοιπόν; Τι μπορεί να ξέρουν οι γιαπωνέζοι και πέσαν με τα «μούτρα» στο Yaris Cross πριν καν το δουν από κοντά; Και τι σημαίνει αυτό για την εμπορικότητα που περιμένουμε να έχει το μοντέλο στις άλλες αγορές, και ειδικά στην Ελλάδα όπου το Yaris σπάει ταμεία; Μήπως και το Cross θα κάνει το ίδιο;
Κι εδώ θα πιάσει κορυφή. Κάτι 2008 κλπ θα το βλέπουν με τα κυάλια! Οπως συμβαίνει και με το yaris. Κορυφαίο υβριδικό σύστημα σε B SUV με την εγγύηση της ΤΟΥΟΤΑ, μπαταρία λιθίου και αποδεκτός σχεδιασμός μέσα έξω.
Κι εγώ το περιμένω φέτος. Αν οι τιμές του δεν είναι στο Θεό, ενδεχομένως να κάνω κίνηση...