Μίνι μοντέλα με κατανάλωση...ενός Scooter
23.287 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2013)
Tα μίνι μοντέλα, εκτός από την ευελιξία στην πόλη και την προσιτή τους τιμή, μπορούν να προσφέρουν καταναλώσεις, που προσεγγίζουν αυτές ενός…δικύκλου. Tα Ford Ka και SEAT Mii φαίνεται ότι πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές.
Η κατηγορία των μίνι μοντέλων αυξάνει συνεχώς τα μερίδια της στην αγορά, καταλαμβάνοντας την 3η θέση με βάση τις πωλήσεις του πρώτου 4μήνου του έτους. Η δυναμική της εν λόγω κατηγορίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στον πολλαπλό χαρακτήρα, που εμφανίζουν τα μίνι μοντέλα. Έτσι, είναι σε θέση να καλύπτουν πλήρως τις αστικές μας μετακινήσεις (κι όχι μόνο), με οικονομία καυσίμου αλλά και τις απαραίτητες ανέσεις, που απαιτεί ο σύγχρονος οδηγός.
Tα μίνι μοντέλα, εκτός από την ευελιξία στην πόλη και την προσιτή τους τιμή, μπορούν να προσφέρουν και καταναλώσεις, που προσεγγίζουν αυτές ενός… δικύκλου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε δύο εκπροσώπους της μίνι κατηγορίας οι οποίοι είναι σε θέση να προσφέρουν άνετες και οικονομικές μετακινήσεις. Πρόκειται για το Ford Ka 1,3 TDCI με πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρων και το SEAT Mii με μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρου. Ταυτόχρονα και τα δύο μοντέλα εμφανίζουν αξιόλογα χαρακτηριστικά, ικανοποιώντας (με όσα προσφέρουν) τον υποψήφιο αγοραστή, είτε επιθυμεί πετρελαιοκίνητο, είτε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο πόλης.
Εμφάνιση: Με νεανική περιβολή
Τα μοντέλα, που εξετάζουμε, διακρίνονται και τα δύο για τη νεανική τους εμφάνιση και τις κόμπακτ διαστάσεις τους, κάτι που είναι το ζητούμενο, κατά την κίνηση εντός της πόλης (το Ford Ka έχει μήκος 3.620 χλστ. και το SEAT Mii 3.560 χλστ.).
Από εκεί και πέρα, το Μii διακρίνεται για την πιο «αιχμηρή» σχεδίαση του με κύρια χαρακτηριστικά τα εμπρός φώτα, τα οποία έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, που καταλήγει σε μία πιο σουλουπωμένη εκδοχή της μάσκας SEAT. Εξίσου γωνιώδης είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους, με τριγωνικά σχέδια στα φώτα κι ένα πιο απλοϊκό μοτίβο από αυτό του up! που φανερώνει ότι τα φώτα δεν είναι μέρος της πίσω πόρτας, αλλά του αμαξώματος. Με μήκος 3,56 μέτρα και πλάτος 1,64 μέτρα, οι συμπαγείς διαστάσεις του Mii τονίζονται από το μεγάλο (για τα δεδομένα της κατηγορίας) μεταξόνιο των 2,42 μέτρων.
Το Ka από την πλευρά, παραμένει σύγχρονο σε επίπεδο σχεδίασης, διαθέτοντας έντονες ακμές και δυναμικές γραμμές, οι οποίες εξασφαλίζουν ταυτόχρονα ένα σπορτίφ προσανατολισμό παρά τις compact διαστάσεις του (μήκος 3.620 χλστ. και πλάτος στα 1.658 χλστ.).
Εσωτερικό- Χώροι: Πλήρως λειτουργικά
Μιλώντας για τα εσωτερικά των αυτοκινήτων, σημαντικό για την κατηγορία των οχημάτων πόλης, πέρα από την όμορφη σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή, είναι να είναι πρακτικά και εργονομικά, μιας και ο οδηγός θα περάσει αρκετές ώρες μαζί τους μέσα στην κίνηση. Στο εσωτερικό η αισθητική του Mii είναι λιτή, αλλά όχι απλοϊκή. Τα καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και φαρδιά βάση.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για μοντέλο της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά στο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και το εσωτερικό πλάτος στο εμπρός κάθισμα. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα (ένα κορυφαίο νούμερο για την κατηγορία), μέγεθος, που μπορεί να φτάσει τα 951 λίτρα, εφόσον πέσουν οι ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η περιφερειακή ορατότητα απρόσκοπτη, παρόλο που το τιμόνι δε ρυθμίζεται «μέσα – έξω». Οδηγός και επιβάτες έχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, αλλά η ύπαρξη ξεχωριστού διακόπτη για τα (προαιρετικά) ηλεκτρικά παράθυρα σε κάθε πόρτα στερεί από το Mii πόντους χρηστικότητας.
Το Ka από την άλλη, διαθέτει και αυτό νεανική και παιχνιδιάρικη σχεδίαση. Η ποιότητα των πλαστικών κρίνεται καλή, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Μόνο η κεντρική κονσόλα είναι λίγο φορτωμένη σε κουμπιά, γεγονός που απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα εξοικείωσης. Οι χώροι είναι κάπως περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 224 λίτρων.
Ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα με γνώμονα την εργονομία. Τέλος, βασικό γνώρισμα στο εσωτερικό του Ka είναι ο υψηλά τοποθετημένος επιλογέας για τις ταχύτητες, κάτι που ξεκουράζει ιδιαίτερα στις συχνές αλλαγές.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό το SEAT Mii- Πιο οδηγοκεντρικό το Ka
Τόσο το Ford Ka όσο και το SEAT Mii διακρίνονται για τη σταθερότητα και την ασφάλεια, που εμπνέουν σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Το SEAT Mii είναι αρκετά «δεμένο» στο δρόμο, με ελάχιστες σχεδόν κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, στις στροφές εμπνέει σιγουριά και στον ανοιχτό δρόμο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Επίσης έχει πολύ καλά (σε αίσθηση και απόδοση) φρένα, ενώ το μακρύ του μεταξόνιο, το έχει απαλλάξει από τη νευρικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τα κοντά αυτοκίνητα σε πλήθος οδηγικών περιστάσεων (απότομο φρενάρισμα, «κλειστή» στροφή, υψηλές ταχύτητες).
Το Ford Ka είναι επίσης σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και με πιο σπορτίφ προσανατολισμό όταν το πιέζεις. Το μικρό μεταξόνιο επηρεάζεται επίσης από τις ανωμαλίες του δρόμου, όμως το τιμόνι είναι ζωντανό, το πλαίσιο στιβαρό και τα φρένα καλά. Τέλος, το γερμανικό μίνι αποτελεί τον ορισμό της ευελιξίας μέσα στην πόλη. Έχει μικρό κύκλο στροφής, το τιμόνι κόβει αρκετά και παρκάρεις εύκολα, ωστόσο θα θέλαμε λίγη περισσότερη υποβοήθηση κατά τους επιτόπιους ελιγμούς.
Κινητήρες: Διαφορετικής φιλοσοφίας αλλά οικονομικοί
Τα δύο μοντέλα που εξετάζουμε φέρουν διαφορετικούς κινητήρες από άποψη καυσίμου, αλλά και κυβικών. Ωστόσο, κοινό γνώρισμα και των δύο μοτέρ είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που μπορεί να παρομοιαστεί με εκείνη ενός scooter.
Το turbo diesel μοτέρ του Κa είναι 1,3 λίτρων με τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας αποδίδει 75 ίππους και 145 Nm ροπής. Όσον αφορά στην κατανάλωση του Κa 1,3 TDCI ανέρχεται μόλις στα 4,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 109 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Δεδομένου του μικρού βάρους του Ka και της σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης του 5τάχυτου κιβωτίου οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εξαιρετικές, αναβαθμίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Στη διατήρηση της κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα βοηθά και το σύστημα Start&Stop.
Το Mii εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1 λίτρου, 60 ίππων και 95 Nm ροπής, με καταγωγή από το group της VW. O κινητήρας αυτός έχει χαρακτηριστικό την πολιτισμένη λειτουργία του, όπως προκύπτει και από τις μετρήσεις θορύβου, παρά την ύπαρξη τριών κυλίνδρων, η οποία συνήθως συνεπάγεται κραδασμούς. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο ελαφρύ (930 κιλά) SEAT είναι ανώτερες του μέσου όρου της κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά τις επιταχύνσεις εν κινήσει.
Αρωγός του σε αυτό, η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που έχει ευχάριστη αίσθηση και είναι ακριβές στις γρήγορες αλλαγές. Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή που ανακοινώνει η SEAT, των 4,5 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως ανταγωνιστική και μπορεί να επιτευχθεί από τον οδηγό σε μικτές συνθήκες κίνησης (με εκπομπές ρύπων στα 105 γραμ./χλμ.).
Παθητική ασφάλεια: 5άστερο το SEAT Mii
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το SEAT Mii έχει διακριθεί με 5 αστέρια. Ειδικότερα έχει λάβει ποσοστό 89% στην προστασία ενηλίκων, 80% στην προστασία παιδιών, 46% στην προστασία πεζών και 86% όσον αφορά στα επικουρικά ηλεκτρονικά συστήματα. Το Ford Ka έχει αξιολογηθεί με 4 αστέρια.
Τιμή – συμπέρασμα
Τόσο το πετρελαιοκίνητο Ford Ka, όσο και το SEAT Mii με τον βενζινοκινητήρα των 1.000 κυβικών εκατοστών αποτελούν δύο ξεχωριστές και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιλογές στη μίνι κατηγορία. Το Ka είναι ένα από τα ελάχιστα μίνι μοντέλα που διατίθεται με μοτέρ πετρελαίου και έτσι, με 10.356 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης με χαμηλή κατανάλωση (στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται 4 αερόσακοι, air condition κα.). Το Mii είναι ένα «φρέσκο» σε εμφάνιση αυτοκίνητο, διαθέτοντας πολύ μεγάλους χώρους για την κατηγορία του. Με τιμή εκκίνησης τα 7.579 ευρώ παίρνετε ένα πολύ ελκυστικό σύνολο, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 4 αερόσακους, ESP και air condition. Από εκεί και πέρα, η τελική επιλογή διαμορφώνεται ανάλογα με το αν προσανατολίζεστε σε βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο μίνι μοντέλο.