Ρύποι, plug-in υβριδικά & οχήματα εσωτερικής καύσης, στο στόχαστρο.
Από φέτος αυστηρότεροι οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μη συμμόρφωση θα οδηγεί σε πρόστιμα και αρνητική φήμη.
Οι εταιρείες αντιδρούν με αναβάθμιση στόλου, εγκατάσταση φορτιστών, εκπαίδευση.
Με βάση τις ανακοινώσεις, από το 2025 και μετά, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ανακοινώσει πως θα εφαρμόσει αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρυπογόνους εταιρικούς στόλους οχημάτων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂ και άλλων ρύπων, καθώς και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Οι εταιρείες και οι fleet managers (υπεύθυνοι στόλου) καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές για να αποφύγουν πρόστιμα αλλά και για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητατων εταιρειών και των προϊόντων τους. Η μετάβαση σε «πράσινα» οχήματα, η επένδυση σε υποδομές φόρτισης και η αξιοποίηση φορολογικών κινήτρων είναι οι βασικοί τρόποι αντιμετώπισης της πρόκλησης.
Ρύποι, plug-in υβριδικά &οχήματα εσωτερικής καύσης, στο στόχαστρο
Από το 2025, οι εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων, πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων CO₂, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της Ε.Ε. (στόχοι που εντάσσονται στη στρατηγική της Ε.Ε. για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050).Η μη έγκαιρη συμμόρφωση αναμένεται να οδηγεί σε πρόστιμα (αλλά και αρνητική φήμη) με βάση τις αναφορές και δημοσιοποιήσεις στοιχείων.
Οι εταιρικοί στόλοι που διαθέτουν plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) θα υπόκεινται σε αυστηρότερες διαδικασίες υπολογισμού εκπομπών (κάτι που σημαίνει και πιθανές συνέπειες στη φορολογική τους μεταχείριση - επιβάρυνση). Ενώ, αξίζει να σημειωθεί πως, και οι κανονισμοί για τα οχήματα εσωτερικής καύσης γίνονται επίσης αυστηρότεροι.
Πώς αναμένεται να αντιδράσουν οι εταιρείες (και οι Fleet managers)
Mε βάση πρόσφατα συνέδρια, έρευνες και κινητικότητα στην αγορά, η αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων με ηλεκτρικά (EV) και υβριδικά οχήματα θα είναι η πιο αποτελεσματική αντίδραση. Η χρήση οχημάτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές CO₂ (πέρα από την εξοικονόμηση που μπορούν να πετύχουν σε όρους κατανάλωσης) θα μειώσει σημαντικά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του εταιρικού στόλου (που είναι το ζητούμενο). Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου με πιο αποδοτικά οχήματα και η εκπαίδευση - εφαρμογή οδηγικών πρακτικών για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμουθα μειώσουν τις εκπομπές CO₂.
Η εγκατάσταση φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα στις εγκαταστάσεις των εταιρειών, θα είναι άλλος ένας άξονας «αντίδρασης» καθώς αυτή η κίνηση θα επιτρέπει στο προσωπικό (και στους οδηγούς των οχημάτων) να χρησιμοποιούν πιο συχνά τα EVs (ηλεκτρικά οχήματα) χωρίς «άγχος αυτονομίας» κάτι που αναμένεται πως θα διευκολύνει και την ομαλή μετάβαση σε πιο βιώσιμα οχήματα.
Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου με πιο αποδοτικά οχήματα και η εκπαίδευση - εφαρμογή οδηγικών πρακτικών για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου θα μειώσουν τις εκπομπές CO₂ και θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα (σε όσους κινηθούν πιο έγκαιρα θα προσδώσει και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα).
Οι εταιρείες αναζητούν το πώς μπορούν να επωφεληθούν και από το ισχύον ή όποιο νέο πρόγραμμα επιδότησης(αλλά και από άλλα φορολογικά κίνητρα) για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Έτσι και με στόχο το να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Euro 6e-bis και του νέου κανονιστικού πλαισίου της Ε.Ε., εταιρείες και στελέχη σε θέσεις ευθύνης (Fleet managers) σχεδιάζουν τις δικές τους στρατηγικές μετάβασης σε «καθαρότερο αύριο». Με αυτόν τον τρόπο, αντιδρούν σε «ό,τι έρχεται».