Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πρατηριούχοι: Ως 30% τα λαθραία και νοθευμένα καύσιμα

Πρατηριούχοι: Ως 30% τα λαθραία και νοθευμένα καύσιμα

1.840 Επισκέψεις στο άρθρο (28/7/2022)

Το 6%-7% των πρατηρίων της χώρας διακινούν παράνομα καύσιμα. Χαμένα έσοδα για το κράτος έως και 1 δισ. ευρώ το χρόνο από λαθραία και νοθευμένα καύσιμα. Αν παταχθεί το φαινόμενο, θα μπορέσει να μειωθεί ο ΕΦΚ.

Χάνονται έσοδα 1 δισ. ευρω το χρόνο από τα παράνομα καύσιμα

Σε συνέντευξη που έδωσαν στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονικης, οι επικεφαλής του κλάδου, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κ. Θέμης Κιουρτζής, ο γενικός γραμματέας κ. Γιάννης Μαυράκης και το μέλος ΔΣ της Ομοσπονδίας κ. Χρήστος Σταυράκης, αποκαλύφθηκαν μερικά πολύ κρίσιμα στοιχεία για τα καύσιμα στην Ελλάδα.

Αρχικά, έως και το 30% των καυσίμων που διακινούνται στην αγορά είναι παραβατικό -λαθραίο ή νοθευμένο-, που αντιστοιχεί σε τεράστιες ποσότητες που περνούν από τις αντλίες του 6%-7% των πρατηρίων της χώρας. Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικότητας είναι το κράτος να χάνει έσοδα που φτάνουν ως και το 1 δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Λαθρεμπόριο, νόθευση & απάτες στο σύστημα εισροών-εκροών

Το φαινόμενο της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων γιγαντώθηκε την τελευταία τριετία γεμίζοντας τα πρατήρια της Αθήνας, αλλά και της Θεσαλλονικής και της υπόλοιπης Ελλάδας με λαθραία καύσιμα. Σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν οι βασικοί λόγοι είναι, αρχικά, η έλλειψη ελέγχων από τους κρατικούς μηχανισμούς, αλλά και η καταδολίευση του συστήματος εισροών-εκροών, το οποίο ισχύει μόνο στα πρατήρια και όχι σε όλους τους κρίκους της διακίνησης καυσίμων.

Αυτό που προτείνουν οι άνθρωποι της ΠΟΠΕΚ για να ελεγθεί η παραβατικότητα είναι να χτυπηθεί η «καρδιά» του προβλήματος, δηλαδή να αναλάβει το κράτος να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό σύστημα, αδιάβλητο, όπως είναι π.χ. το mydata, ένα σύστημα τύπου κλειστής αποθήκης, όπου θα ελέγχεται πραγματικά τι εισέρχεται και τι βγαίνει από τις αντλίες των πρατηρίων. Σήμερα, στην αγορά υπάρχουν 30-35 συστήματα διαφορετικών εταιρειών και τα στοιχεία που στέλνονται στη Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων είναι πλασματικά. Αν υπήρχε ένα αδιάβλητο σύστημα, δεν θα μπορούσαν να νοθεύονται τα καύσιμα με διαλύτες.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα είναι πως στα επίπεδα που έχουν φτάσει οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, οι επαγγελματίες μεταφορείς αναγκάζονται να προμηθευτούν καύσιμα από το εξωτερικό, όποτε τους δίνεται η ευκαιρία.

200% πάνω τα υγρά καύσιμα | +100% η τιμή του αργού πετρελαίου

​​​​​​Ο κ. Κιουρτζής ο οποίος μίλησε για οικονομική εξόντωση των πρατηρίων που είναι οικογενειακές επιχειρήσεις και προσπαθούν να επιβιώσουν με περιθώρια κέρδους της τάξης του 3%-4% τόνισε «Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, από τις αρχές του 2021 ως τον Ιούνιο του 2022, η τιμή του αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 100% και των προϊόντων διϋλισης αυξήθηκε κατά 200%. Εταιρείες διϋλισης και κράτος τριπλασίασαν κέρδη και έσοδα, ενώ οι πρατηριούχοι κρατάμε άμυνα για να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας».

Σε ό,τι αφορά στο πλαφόν στις τιμές καυσίμων, η πρόταση της ΠΟΠΕΚ ήταν να μπει ποσοστιαίο όριο στο περιθώριο κέρδους και να μη επιβληθεί τιμή μονάδας, όπως τελικά έγινε, καθώς έτσι δεν μπορούν να παρακολουθηθούν οι αλλαγές στην αγορά.

Στη Θεσσαλονίκη, εκτιμάται ότι τα «παραβατικά πρατήρια» είναι λίγα, περί τα 20, στα περίπου 400 που υπάρχουν στο νομό, αλλά διακινούν τεράστιες ποσότητες, ακριβώς επειδή πουλάνε καύσιμα, σε τιμές χαμηλότερες της πηγής, δηλαδή των διϋλιστηρίων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
Citroen