Παρότι τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε μερικά, αλλά λίγα, μοντέλα να υιοθετούν το μονοκόμματο πίσω φως, τώρα η σχεδιαστική αυτή λεπτομέρεια επιστρέφει στα mainstream μοντέλα, και φαίνεται να κάνει την επανεμφάνισή της συνολικά.
Κρατώντας τη συζήτηση στα ευρωπαϊκά μοντέλα, απλά να σημειώσουμε πως στην Αμερική η Dodge έχει το μονοκόμματο πίσω φως στο Charger εδώ και πολλά χρόνια, και αποτελεί πλέον ένα από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας.
Στην Ευρώπη η μαζική επάνοδος ήρθε πιο χαλαρά. Η Peugeot ένωσε τα δύο πίσω φωτιστικά με μία μαύρη μπάρα στο 3008, και ενώ αυτό δεν αποτελεί μονοκόμματο πίσω φως, η αισθητική άρεσε, τόσο ώστε να την αντιγράψει η VW στο T-Cross. Εν τω μεταξύ η Peugeot φαίνεται να διατηρεί την σχεδίαση αυτή στο 5008, αλλά και στο 508, και τώρα στο 208. Το 208, εξάλλου, την ξεσηκώνει από το 205 της δεκαετίας του 80 που είχε την πίσω γρίλια ανάμεσα στα δύο πίσω φώτα.
Πέρα από την σχεδίαση, το μονοκόμματο πίσω φως δεν έχει καμία σημαντική λειτουργική εφαρμογή. Η VW, το κάνει να φαίνεται σαν φωτιστικό, και διατηρεί στις γραμμές του τα χρώματα των πίσω φανών. Άλλες μάρκες κάνουν την μπάρα αυτή να ανάβει, όπως δείχνουν οι πρώτες φωτογραφίες του νέου SUV της Aston Martin.
Όσο για το πρακτικό σκέλος, το ενιαίο πίσω φως παλιότερα είχε δημιουργήσει πονοκέφαλο αφού τα καπό των πορτ μπαγκάζ μετά από μερικά χρόνια δεν κούμπωναν στην ευθεία και έκαναν το πίσω μέρος να δείχνει «κακοραμμένο». Για άλλους το πρόβλημα ήταν πως ακόμη και σε μικρές συγκρούσεις, το ενιαίο φως ήταν το πρώτο που έσπαγε και στοίχιζε πολύ στην επισκευή.
Είναι αυτά πράγματα που μπορεί να απασχολούν σήμερα; Και τελικά αξίζει το αισθητικό σκέλος το επιπλέον έξοδο; Τι λέτε λοιπόν; Σας αρέσει το μονοκόμματο πίσω φως; Και σε ποιό μοντέλο ταιριάζει καλύτερα;