Αν και ο κόσμος έχει συνδέσει την υβριδική τεχνολογία με την Toyota, η Honda ήταν εκείνη που πρόσφερε στην αυτοκίνηση το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής. Ο λόγος για το Insight που παραμένει avande garde ακόμα και με τα μοντέρνα δεδομένα. Όταν λέμε υβριδικό μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα για το βασικό έργο της κίνησής του και έναν ηλεκτροκινητήρα που υποβοηθά ή που για λίγο στην εκκίνηση κινεί ηλεκτρικά το όχημα. Σήμερα η Honda και μετά από ένα διάστημα αποχής επανήλθε στην υβριδική τεχνολογία με ένα διαφορετικό από αυτό της Toyota σύστημα.
Το σύστημα της Honda δουλεύει όπως στα τρένα
Το τρέχον υβριδικό σύστημα της Honda βασίζεται σε μια τεχνολογία που έχουμε δει και στα τρένα του ΟΣΕ: Ένας θερμικός κινητήρας (diesel στην περίπτωση των τρένων) λειτουργεί σε σταθερές στροφές για να κινεί μια γεννήτρια, που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο θα δώσει ενέργεια σε άλλα συστήματα. Το σύστημα της Honda απαρτίζεται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες μικρών διαστάσεων, ο οποίοι συνδέονται με έναν βενζινοκινητήρα 1,5 DOHC i-VTEC κύκλου, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω μίας ιδιαίτερα εξελιγμένης μονάδας ελέγχου παροχής της ισχύος.
Σύμφωνα με τη Honda τα νέα της υβριδικά μοντέλα είναι ηλεκτροκίνητα, αφού οι τροχοί παίρνουν κίνηση κατά κύριο λόγο απ` ευθείας από έναν ηλεκτροκινητήρα.
Η Honda θεωρεί πως το Jazz, το Jazz Crosstar και το HR-V, που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα (το μεγάλο SUV, το CR-V χρησιμοποιεί 2λιτρο κινητήρα βενζίνης) είναι ηλεκτρικά μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι συνδεδεμένοι με τον έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παίρνει ενέργεια από τη γεννήτρια που κινείται από τον βενζινοκινητήρα ή από τη μικρή μπαταρία που φορτίζει και από το φρενάρισμα με ανάκτηση ενέργειας. Στα Jazz και Jazz Crosstar η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 109 ίπποι, ενώ στο HR-V φτάνει στους 131 ίππους.
Με στόχο την πιο ομαλή λειτουργία και την οδηγική απόλαυση, το νέο υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης: EV Drive, Hybrid Drive & Engine Drive.
Λειτουργεί με 3 τρόπους Με στόχο την πιο ομαλή λειτουργία και την οδηγική απόλαυση, το νέο υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης:
EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη
Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία Sport, η οποία ενεργοποιείται από τον επιλογέα του κιβωτίου, για να γίνει πιο ζωηρό σε απόκριση το γκάζι, αλλά και το πρόγραμμα Econ, το οποίο εστιάζει στην οικονομία κατανάλωσης ρυθμίζοντας κατάλληλα τον κλιματισμό και την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Τέλος, η λειτουργία «Β» που επιλέγεται από τον μοχλό του κιβωτίου προσφέρει αυξημένα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας σε ελεύθερη κύλιση ή φρενάρισμα.
Xάρη στο έξυπνο νέο υβριδικό σύστημα της Honda, το Jazz Crosstar καίει μόλις 5,0 λτ./100 χλμ.
Πάντως το υβριδικό σύστημα της Honda επιτρέπει στο όχημα να κινείται σε μεγάλο βαθμό ηλεκτρικά με ορατό το όφελος στη συγκράτηση της κατανάλωσης. Στις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση του υβριδικού Honda Jazz Crosstar ήταν στα 5,0 – 5,1 λτ./100 χλμ. (4,5 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η ιαπωνική φίρμα). Το ίδιο σύστημα φέρει και το νέο υβριδικό HR-V με τη Ηοnda να υπόσχεται κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα της Honda βοηθά και στην συγκράτηση των εκπομπών CO2 (102 γρ./χλμ. στο Jazz Crosstar και 122 γρ./χλμ. στο HR-V) με αποτέλεσμα τα δυο compact SUV να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Και όλα αυτά με έναν αβίαστο και πολιτισμένο τρόπο είτε στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο, καθώς η ηλεκτρική υποβοήθηση στον βενζινοκινητήρα μειώνει αισθητά τους θορύβους και τους κραδασμούς και επιδρά θετικά στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες.
Το νέο Honda HR-V χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα που πρωτοείδαμε στο Jazz, αλλά με αυξημένη απόδοση. Το σύστημα της Honda απαρτίζεται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες μικρών διαστάσεων, ο οποίοι συνδέονται με έναν βενζινοκινητήρα 1,5 DOHC i-VTEC κύκλου μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω μίας ιδιαίτερα εξελιγμένης μονάδας ελέγχου παροχής της ισχύος.
Το νέο υβριδικό σύστημα της Honda χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο μιας σχέσης, όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που προσφέρει την πιο άμεση διασύνδεση των επιμέρους μερών του υβριδικού συστήματος, με αποτέλεσμα να είναι πιο ομαλό στην λειτουργία του και με πολύ πιο γραμμική αίσθηση κατά την φάση της επιτάχυνσης. Το κιβώτιο αυτό είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ από ένα κλασικό eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών που χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα της Toyota, και είναι επίσης και πιο αθόρυβο στην λειτουργία του.
Εσείς τι λέτε; Είναι καλύτερο το νέο υβριδικό σύστημα της Honda από αυτό της Toyota που κυριαρχεί στην αγορά εδώ και 20 χρόνια; Nέο υβριδικό Honda H-RV ή το υβριδικό Toyota C-HR με την αιχμηρή σχεδίαση;