Το αυτοφερόμενο πλαίσιο χρησιμοποιείται σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV). Το μπροστινό και το πίσω τμήμα του διαθέτουν ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης με ενισχυμένα φύλλα χάλυβα έτσι ώστε να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας μιας σύγκρουσης και παράλληλα να παραμορφώνονται σταδιακά. Η δομή τους πρέπει να είναι κατασκευασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην είναι πολύ σκληρή -γιατί καταπονούνται οι επιβάτες- αλλά ούτε ιδιαίτερα μαλακή γιατί παραμορφώνεται έντονα σε ενδεχόμενη σύγκρουση. Ο χώρος των επιβατών, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως "κλωβός ασφαλείας", είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να παραμένει ακέραιος ακόμη και μετά από μια ισχυρή καταπόνηση. Ιδιαίτερες ενισχύσεις διαθέτουν οι κολόνες της οροφής και το πλαϊνό μέρος λόγω έλλειψης ζωνών παραμόρφωσης αυξημένου μεγέθους, για να μην παραμορφωθούν έντονα σε περίπτωση ανατροπής ή πλάγιας σύγκρουσης.
Η σημαντικότητα του συστήματος είναι ότι ανιχνεύει μια πιθανή σύγκρουση με πεζό ή ποδηλάτη πριν αυτή συμβεί, ενεργοποιώντας αυτόματα μια σειρά λειτουργιών. Πιο συγκεκριμένα, ένα σύστημα σηκώνει άμεσα το καπό του αυτοκινήτου, έτσι ώστε όταν πέσ[...]
Μετά από δύο θανάτους το 1994 (Ρατζενμπέργκερ και Σένα) στο GP της Μόντσα, η FIA αλλά και οι κατασκευαστές μπήκαν σε μια μακροχρόνια διαδικασία έρευνας για να καταστήσουν τα μονοθέσια πιο ασφαλή για τους πιλότους. Όπως αποδεικνύουν τα δεδομένα[...]
Οι μηχανικοί της Mercedes έδωσαν αρκετή προσοχή στην προστασία ανατροπής στην καινούργια SLK-Class. Εκτός από τις χαρακτηριστικές ράβδους ανατροπής (ρολ μπαρ) πίσω από τα καθίσματα, υπάρχει επίσης προστασία ανατροπής υπό τη μορφή ενός χωροδικτ[...]
Το Nido είναι ένα project που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη και στην προτυποποίηση νέων λύσεων που αφορούν τη δομή και τον σχεδιασμό ενός μικρού διθέσιου οχήματος, με σκοπό να αυξηθούν τα επίπεδα ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους[...]
Το νέο σύστημα της Honda σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ανασηκώνει το καπό του κινητήρα, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα σοβαρής πρόσκρουσης με το κεφάλι του πεζού, μιας και δημιουργεί ένα κενό ασφαλείας ανάμεσα σε αυτό και τα σκληρά μέρη του κινητήρα
Εξελίσσοντας ακόμα περισσότερο την προηγμένη μορφή πλαισίου
G-CON που η Ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το 1998, οι ερευνητές της Honda κατέληξαν σε ένα νέο είδος δομής του πλαισίου του εμπρόσθιου τμήματος του αυτοκινήτου. Βάσει της νέας σχεδία[...]