ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/5/2010
Συγκριτικό Test
Alfa Romeo MiTo 1,4T 155 ps VS Citroen DS3 1,6 THP 156 ps
Καλών τεχνών
Διαβάστηκε από 42492 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/5/2010
Το DS3 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Citroen, που κάνει το πρώτο γενναίο βήμα στην κατηγορία των premium μικρών. Εκεί αναπόφευκτα συναντά τη MiTo, που με προίκα την αίγλη του ονόματος Alfa Romeo κρατά το ανάστημα ψηλά! Τα… καλλιτεχνικά μικρά αρχίζουν τον καυγά!
Χωρίς αμφιβολία, η έλευση του DS3 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Citroen. Όχι μόνο γιατί η γαλλική φίρμα κάνει το πρώτο γενναίο βήμα στην κατηγορία των premium μικρών (την πόρτα της οποίας άνοιξε το σύγχρονο Mini, για να ακολουθήσει η Alfa Romeo MiTο και σύντομα το Audi A1), αλλά γιατί το DS3 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς "DS", που με τα αναμενόμενα DS4 και DS5, θα κινείται σε πιο πολυτελή και προσωπικά φτιαγμένα αυτοκίνητα από τα υπόλοιπα Citroen. 
Η MiTο, από την άλλη, είναι το μικρό παιδί της Alfa, που διακρίνεται για το ιδιαίτερο προφίλ και το γόητρο που σέρνει το όνομα της μιλανέζικης φίρμας με τους φανατικούς φίλους. Και σίγουρα, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, η MiTο έπαιζε σχεδόν μόνη της μπάλα στο πεδίο της κομψότητας και της φινέτσας.
Καλλιστεία
Το νέο DS3 είναι ένα ξεχωριστό αισθητικά αυτοκίνητο με μαζεμένες διαστάσεις -το μήκος δεν ξεπερνά τα 3,948 μ. Χωρίς να είναι ρετρό -παρά το DS στο όνομα, που παραπέμπει στο θρυλικό "βάτραχο"- και χρησιμοποιώντας ως βάση το νέο C3, είναι μια εντελώς φρέσκια σε σχεδίαση και φιλοσοφία πρόταση. Η οροφή δίνει την αίσθηση ότι… "αιωρείται", ενώ η μεσαία κολόνα θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή, που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες. Η εξωτερική σχεδίαση συμπληρώνεται από την επιβλητική μάσκα με τον τραπεζοειδή αεραγωγό και τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας με λάμπες LED σε κάθετη σειρά, στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα. Ο άσσος στο σχεδιαστικό μανίκι του DS3 είναι η μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης, που επιτρέπει τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου μέσα-έξω σύμφωνα με την προτίμηση του χρήστη. Έτσι, υπάρχουν: 11 χρωματισμοί αμαξώματος, 4 χρώματα και αυτοκόλλητα σχέδια για την οροφή, 8 επιλογές ζάντες και χρώμα καθρεφτών, 6 χρώματα για το ταμπλό, τον επιλογέα και το κλειδί και 3 χρώματα για δέρματα. Με δύο λόγια, το DS3 είναι η αποθέωση του customization. 
Η Mito δείχνει περισσότερο μίνι ντίβα, παρά τρέντι τάση της εποχής. Βασισμένη με τη σειρά της στο Fiat Grande Punto αποδεικνύει, πως ο τομέας της σχεδίασης ήταν, είναι και θα είναι για την Alfa Romeo ένα από τα βασικά στοιχεία της ίδιας της υπόστασης. Με μήκος 4,063 μ. εντυπωσιάζει και προκαλεί το βλέμμα. Από τη χαμηλά τοποθετημένη τριγωνική γρίλια, τον προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές και τα στρογγυλά φώτα, μέχρι το πίσω μέρος, όπου δεσπόζουν τα στρογγυλά φώτα με το χρωμιωμένο περίγραμμα και οι τονισμένοι "ώμοι" των θόλων, η MiTo είναι αντικειμενικά ένα όμορφο, μικρό αυτοκίνητο. Τα χαρίσματα της MiTο όμως δεν είναι μόνο αισθητικά και αν στο DS3 μπορεί κανείς να διαμορφώσει το "φαίνεσθαι", στο ιταλικό μικρό μπορεί να επιλέξει το "είναι" μέσω του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος "Alfa D.N.A." με τρεις επιλογές (Normal, Dynamic και All Weather). Το σύστημα, που πρώτη φορά λανσάρεται στην κατηγορία, επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού, στο τιμόνι και στη λειτουργία του ESP και του ηλεκτρονικού διαφορικού e-Q2.
Επιλογές με ουσία
Και τα δύο αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά ως τρίθυρα. H Alfa Romeo MiTo με τους 155 ίππους ξεκινάει από 18.800 ευρώ στην έκδοση Progression, που έχει το DNA, αλλά εμφανίζει κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό. H Distinctive είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη και συμφέρουσα επιλογή, με την τιμή όμως να ξεκινάει από 20.100 ευρώ. Να σημειώσουμε πως και η Alfa έχει μια κάποια δυνατότητα εξατομίκευσης μέσω κάποιων επιλογών σε αυτοκόλλητα, πλαίσια φαναριών, καθρεφτών και ζαντών. Το Citroen DS3 προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση Sport Chic και στην τιμή των 20.200 ευρώ. Ας περάσουμε όμως στη δράση και στη μάχη των τούρμπο…
Χρηματοδότηση
•  Citroen DS3: Από 0% προκαταβολή, εξόφληση σε 12 έως 72 μήνες, με ετήσιο επιτόκιο 7,0%
•  Alfa Romeo ΜiTo: 0% προκαταβολή, εξόφληση σε 72 μήνες με ετήσιο επιτόκιο 4,5%. Mε χαρτί οριστικής διαγραφής 0-30% προκαταβολή, 30-72 δόσεις, με ετήσιο επιτόκιο 7,95%
Προσφορές
• H Citrοen προσφέρει Green Bonus έκπτωση 1.000 ευρώ με απόσυρση παλαιού οχήματος.
• Η Alfa Romeo προσφέρει έκπτωση 1.160 ευρώ για αγορά τοις μετρητοίς ή με τη χρηματοδότηση ετήσιου επιτοκίου 4,5% ή έως 2.400 ευρώ έκπτωση, με χαρτί οριστικής διαγραφής αυτοκινήτου.
Εξωτερικές διαστάσεις:  
Alfa Romeo MiTo
. Μήκος: 4.063 χλστ., πλάτος: 1.720 χλστ., ύψος: 1.446 χλστ. και μεταξόνιο: 2.511 χλστ. 
Citroen DS3:
Μήκος: 3.948 χλστ., πλάτος: 1.715 χλστ., ύψος: 1.458 χλστ. και μεταξόνιο: 2.464 χλστ.
Alfa Romeo ΜiTo 1,4T 155 PS
(+): Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, σύστημα DNA, επιδόσεις
(-): Χώροι πίσω, αίσθηση επιλογέα, άνεση

Citroen DS3 1,6 THP 156 PS
(+): Σχεδίαση, χαρακτήρας, οδική συμπεριφορά, κινητήρας-επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, customization
(-): Πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό

Ξεχωρίζουν
Στο DS3:
Εντυπωσιακή η κάθετη συστοιχία LED φώτων ημέρας.

Πολύ κομψή λεπτομέρεια η κολόνα-φτερό καρχαρία.

Πολλές επιλογέας σε σχέδια και χρώματα ζαντών.

Στη MiTo:
Η τριγωνική μάσκα της MiTo είναι όλα τα λεφτά.

Πίσω από όμορφες ζάντες εντυπωσιακές τετραπίστονες Brembo.

Χαρακτηριστικά στρογγυλά πίσω φώτα με δακτύλιους ανάλογους των γούστων.

 
 Alfa Romeo MiTo 1,4T 155 ps VS Citroen DS3 1,6 THP 156 ps
Κινητήρες
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Εγγυήσεις- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία
Συμπέρασμα