12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, η νέα BMW 118i θα κάνει το Audi A3 Sportback να χάσει τον ύπνο του.
ΒΜW 118i vs Audi A3 Sportback 1,8 TFSI
(26/10/2011)
Γεμάτη με πλεονεκτήματα και με φιλοδοξίες, η νέα BMW 118i έρχεται για να ανταγωνιστεί το πάντα ελκυστικό και ενδιαφέρον Audi A3 Sportback 1,8 TFSI. Η μάχη των μικρομεσαίων γιγάντων είναι εδώ.
Η BMW 118i έχει χαρακτηριστικό προφίλ με μακρύ καπό και την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, ενώ οι σπορ λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχεδίαση: Με σπορτίφ προεκτάσειςΗ BMW Σειρά 1, με το που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες, δίχασε κοινό και ειδικούς. Με μεγαλύτερες διαστάσεις από το μοντέλο που αντικατέστησε, ασπάζεται περισσότερο από ποτέ τη λογική με το μακρύ καπό και την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, ενώ υιοθετεί όλες τις λεπτομέρειες που την καθιστούν ομοιογενή αισθητικά με τα μεγαλύτερα ομόσταυλα μοντέλα. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί, μεταξύ των οποίων και εμείς, που εκφράζουν τις ενστάσεις τους για τις αναλογίες του μπροστινού μέρους. Σε κάθε περίπτωση, η χαμηλή σιλουέτα και οι σπορ λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες και μάσκα, δημιουργούν το επιθυμητό μυώδες αποτέλεσμα. Από την άλλη, το A3, που είναι λίγο πιο κοντό, αλλά με ίδιες τις υπόλοιπες διαστάσεις, δείχνει σαφώς πιο εύπεπτο σε σχεδιασμό. Ωστόσο, παραμένει κομψό και διαχρονικό, αφού για 8 χρόνια και με μόνες ουσιαστικές αλλαγές στα φώτα, καταφέρνει και εκπροσωπεί επάξια την αισθητική της Audi στη μικρομεσαία κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το νέο μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί το επόμενο έτος.
Χώροι: Στα ίδια επίπεδα
Οι χώροι δεν υπήρξαν ποτέ το δυνατό σημείο της μικρομεσαίας BMW. Στο νέο μοντέλο, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά και του μεταξονίου, ωφέλησαν σαφώς την εσωτερική άνεση, αλλά χωρίς να τη εκτοξεύουν σε σχέση με το γηραιότερο Audi. Για την ακρίβεια, ο χώρος για τα κεφάλια στις μπροστινές θέσεις παραμένει καλύτερος στο Audi, με τη BMW να «παίρνει κεφάλι» πίσω. Ακριβώς το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό πλάτος, ενώ ίδια ουσιαστικά είναι και η άνεση που απολαμβάνουν τα γόνατα των καθήμενων πίσω. Και παρά τα επιπλέον εκατοστά μήκους της BMW (+3,5 εκ.), το Audi εξακολουθεί και έχει κατά 10 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι, στο Audi πίσω θα χωρέσουν 3 άτομα πιο άνετα από τη BMW, καθώς εκεί το τούνελ της μετάδοσης στο πίσω μέρος, «τρώει» πολύτιμο χώρο.
Εσωτερικό: Η ποιότητα πάνω από όλα
Αν κάτι πρέπει, a priori, να διαθέτει όποιο μοντέλο θέτει εαυτόν premium, αυτό είναι η ποιότητα που το διακρίνει από τις φθηνότερες επιλογές. Εδώ και τα δύο αυτοκίνητα έχουν να επιδείξουν πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας και συναρμογής στο εσωτερικό τους, με προεξέχουσα την εικόνα απτής ποιότητας στη BMW. Μέσα στην 118i της δοκιμής, ο συνδυασμός των soft touch επιφανειών είναι πιο πολύπλοκος και πιο γοητευτικός από εκείνον του Audi, σε ταμπλό και πόρτες, ενώ όλα είναι σφιχτά δεμένα μεταξύ τους με μηδενικές ανοχές στους αρμούς. Παράλληλα, η σχεδίαση μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά δείχνει σαφώς πιο φρέσκια και ψαγμένη από του Audi. Από την άλλη, το A3 δεν έχει να επιδείξει κάτι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, αφού ακολουθεί την αισθητική πεπατημένη της παλαιότερης γενιάς Audi, αλλά και δεν μπορείς να του προσάψεις και τίποτα. Η απλούστερη σχεδίαση του συνδυάζεται με πιο προσιτή εργονομία, ενώ και εδώ, η ποιότητα είναι πανταχού παρούσα. Παράλληλα, ο εξοπλισμός είναι εξίσου πλήρης και στα δύο μοντέλα, ενώ στη BMW, πολλά από τα στοιχεία που φαίνονται στις φωτογραφίες, όπως η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment με το iDrive και τα διακοσμητικά σιρίτια, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, και στα δύο μοντέλα η ηχομόνωση είναι εξαιρετική.
Στο δρόμο: Πιο οδηγοκεντρική η BMW, πιο άνετο το Audi
Ακόμα ένας από τους ρόλους που πρέπει να παίξουν τα μικρομεσαία της premium λίγκας είναι ο συνδυασμός του σπορ χαρακτήρα με την άνεση. Σε αυτό τον τομέα, η BMW δε ξεφεύγει από την πεπατημένη που θέλει τα μοντέλα με τον έλικα ως σημεία αναφοράς στην οδική συμπεριφορά. Σε συνεργασία με το νέο γρανιτένιο πλαίσιό της, η BMW σε «βάζει στην πρίζα» με το καλημέρα. Σπορτίφ θέση οδήγησης, ακριβές τιμόνι, σφιχτή ανάρτηση, που βαραίνει ακόμα περισσότερο στη θέση sport, προσφέρουν οδηγικές συγκινήσεις, ακρίβεια και δυναμισμό όταν το θέμα της οδήγησης είναι «θέλω να εκφραστώ με την πίσω κίνηση σε ένα ορεινό στροφιλίκι». Με αυτό πάνε πακέτο, το εξαιρετικά ακριβές τιμόνι (με το προαιρετικό active steering για την περίσταση, που κάνει τα ανάποδα παιχνιδάκι), τα κορυφαία φρένα και, φυσικά η ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Αν, από την άλλη, η BMW πρέπει να παίξει το ρόλο του «πάω βόλτα στην πόλη με την οικογένεια ή με παρέα» τότε ξεδιπλώνει τον «αντικοινωνικό» χαρακτήρα της προαιρετικής σπορ ανάρτησης, που δεν αφήνει χαλίκι αδιάβαστο… Στο αντίποδα, το Audi μπορεί να προσφέρει άνεση στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και αντιδράσεις που δε θα προβληματίσουν το μέσο οδηγό. Στο σύνολο του, ωστόσο, έχει σαφώς πιο αδιάφορη οδική συμπεριφορά, το τιμόνι του δεν είναι ακριβές και άμεσο, τα φρένα έχουν χειρότερες επιδόσεις από εκείνα της BMW, ενώ στο όριο το ESP θα σώσει τον υποστροφικό του χαρακτήρα.
Κινητήρες: Το τούρμπο έχει την τιμητική του
Στην 118i, o ο TwinPower turbo κινητήρας των 1,6 λτ. είναι εξαιρετικός. Έχει δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος των στροφών, ώστε ποτέ να μην αφήνει τον 1,5 τόνο της BMW εκτεθειμένο, έχει μεταξένια και γραμμική λειτουργία, ενώ καταναλώνει πολύ λογικά ακόμα και αν πιέζεται, με τη βοήθεια του Start&Stop που είναι μέρος του πακέτου EfficientDynamics. Στη BMW της δοκιμής, βέβαια, υπάρχει και κάτι ακόμα. Το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει εξαιρετικά ό,τι περιμένεις από τα κιβώτια αυτής της τεχνολογίας, με τις περισσότερες σχέσεις της αγοράς αυτή τη στιγμή. Με τη βοήθεια του συστήματος που ρυθμίζει κιβώτιο, τιμόνι, γκάζι και ανάρτηση σε 4 modes, οι αλλαγές στο Sport mode γίνονται αργά, ή στο χειροκίνητο πρόγραμμα δεν αλλάζουν ούτε στον κόφτη. Έτσι, το μόνο που μένει είναι η έλλειψη paddles από το τιμόνι για μεγαλύτερη ευκολία. Εξίσου ικανός και αποδοτικός είναι και ο κινητήρας 1,8 TFSI του Audi, που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά και περισσότερους (δυναμομετρημένους) ίππους. Η λειτουργία του είναι και εδώ γραμμική και ποιοτική σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ οι επιδόσεις, από στάση είναι εξίσου γρήγορες με τη BMW. Ωστόσο, στις ρεπρίζ δεν έχουμε ξεκάθαρη σύγκριση λόγω του ότι η 118i έχει μετρηθεί με kickdown, όμως, ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι υπάρχει και το 6τάχυτο S-Tronic της Audi. Εκεί που το Α3 υστερεί είναι στην κατανάλωση, που τόσο στα χαρτιά (+1 λτ./100 χλμ.), όσο και στην πράξη είναι αρκετά πιο υψηλή. Από την άλλη, η ποιότητα λειτουργίας κινείται στα ίδια επίπεδα, με απόδειξη τις, σχεδόν ταυτόσημες, τιμές της ηχομέτρησης.
Συμπέρασμα
Στην ουσία, το μόνο αντικειμενικό μειονέκτημα της BMW 118i εστιάζεται στην πολύ σκληρή, προαιρετική ωστόσο, ανάρτηση που στέλνει περίπατο την άνεση, ειδικά για τους πίσω. Στοιχείο στο οποίο το Audi κερδίζει αδιαμφισβήτητα. Ωστόσο, σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, η νέα κοπή της BMW υπερτερεί έναντι του «κουρασμένου» αλλά αξιοπρεπούς A3. Η BMW σε πείθει με την τεχνολογία της στο σύνολο κινητήρα-κιβώτιο, λόγω απόδοσης και κατανάλωσης, σε κερδίζει με την ποιότητα κατασκευής και σε «κλειδώνει» με το οδηγικό ταμπεραμέντο της. Το Audi δεν έχει εμφανή μειονεκτήματα, αλλά με εξαίρεση την ποιότητα και την πολυτέλεια των υλικών, κάνει ό,τι και ένα απλό μικρομεσαίο, χωρίς την premium ανωτερότητα. Στην περίπτωσή μας, «ο νέος είναι ωραίος και ο παλιός περιμένει τον καινούριο».
Εξοπλισμός - τιμή | &&&&&&&& | &&&& |
Mάρκα/Μοντέλο | &&&&BMW 118i | &&&&Audi A3 1,8 TFSI 160PS | &&&&
ESP | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Αερόσακος οδηγού | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Αερόσακος συνοδηγού | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Πλευρικοί αερόσακοι | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Αερόσακοι οροφής | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Αερόσακος γονάτων οδηγού | &&&& &&&& - | &&&& &&&& - | &&&&
Ρυθμιζόμενο τιμόνι | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Υποβοήθηση τιμονιού | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Ηλ. παράθυρα μπροστά | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Ηλ. παράθυρα πίσω | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Κεντρικό κλείδωμα | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Ηλεκτρικοί καθρέφτες | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Air condition | &&&&- | &&&& - | &&&&
Κλιματισμός | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Ηχοσύστημα | &&&&σ | &&&& σ | &&&&
Cruise control | &&&&π | &&&& π | &&&&
Προβολείς ομίχλης | &&&&π | &&&& σ | &&&&
Ζάντες αλουμινίου | &&&&π | &&&& σ | &&&&
Τιμή από (ευρώ) | &&&&26.950 | &&&& 27.750 | &&&&
σ: στάνταρ, π: προαιρετικός, -: δε διατίθεται | &&&&
Μετρήσεις χώρων (χλστ.) | &&&&&&&& | |
Μάρκα/Μοντέλο | &&&&BMW 118i | &&&&Audi A3 1,8 TFSI 160PS | &&&&
Κεφάλι οδηγού | &&&&39 | &&&& 54 | &&&&
Κεφάλι πίσω | &&&&28 | &&&& 18 | &&&&
Πλάτος μπροστά | &&&&1.361 | &&&& 1.395 | &&&&
Πλάτος πίσω | &&&&1.390 | &&&& 1.345 | &&&&
Πόδια πίσω | &&&&116 | &&&& 115 | &&&&
Χώρος αποσκευών (λτ.) | &&&&360 | &&&& 370 | &&&&
*Οι μετρήσεις έχουν γίνει με προσομείωση επιβάτη ύψους 1,78μ. και βάρους 78 κιλών. | &&&&
Αναρτήσεις - φρένα - τιμόνι | &&&&&&&& | |
Mοντέλο | &&&&BMW 118i | &&&& Audi A3 1,8 TFSI 160PS | &&&&
Μπροστινή ανάρτηση | &&&&Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός | &&&& Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός | &&&&
Πίσω ανάρτηση | &&&&Πολλαπλών συνδ., αντ. δοκός | &&&& Πολλαπλών συνδ., αντ. δοκός | &&&&
Μπροστινά φρένα | &&&&Αερ. δίσκοι | &&&& Αερ. δίσκοι | &&&&
Πίσω φρένα | &&&&Δίσκοι | &&&& Δίσκοι | &&&&
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | &&&&37,4 | &&&& 39,6 | &&&&
Υποβοήθηση τιμονιού | &&&&Ηλεκτρομηχανική | &&&& Ηλεκτρομηχανική | &&&&
Στροφές τιμονιού | &&&&2,2 | &&&& 3 | &&&&
Διάσταση ελαστικών* | &&&&225/45 R17 | &&&& 225/45 R17 | &&&&
*αυτοκινήτων δοκιμής | &&&&&&&& | &&&& |
&&&& &&&&
Τεχνικά χαρακτηριστικά | &&&&&&&& | |
Μοντέλο | &&&&BMW 118i | &&&& Audi A3 1,8 TFSI 160PS | &&&&
Κυβισμός (κ.εκ.) | &&&&1.598 | &&&& 1.798 | &&&&
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | &&&&170/4.800* | &&&& 181/5.000 | &&&&
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | &&&&250/1.500-4.500* | &&&& 270/3.510 | &&&&
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | &&&&7,4 | &&&& 7,9 | &&&&
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | &&&&4,5** | &&&& 6,3/9,0 | &&&&
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | &&&&5,1** | &&&& 8,4/11,6 | &&&&
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | &&&&222 | &&&& 222 | &&&&
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | &&&&5,6 | &&&& 6,6 | &&&&
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | &&&&131 | &&&& 153 | &&&&
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | &&&&131 | &&&& 229 | &&&&
Βάρος (κιλά) | &&&&1.428 | &&&& 1.362 | &&&&
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **με kickdown | &&&&