21 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To νέο VW Amarok τα βάζει με καθιερωμένα pick up. Aντέχει...στη μάχη;
VW Amarok vs Mitsubishi L200 και Isuzu D-Max
(1/11/2011)
Το νέο VW Amarok σηκώνει τα μανίκια με στόχο να κάνει άνω-κάτω την κατηγορία των διπλοκάμπινων ελαφρών φορτηγών. Η αντίσταση των καθιερωμένων Isuzu D-Max και Mitsubishi L200 είναι σθεναρή. Ποιος θα αντέξει μέχρι το τέλος της μάχης;
Την μεγαλύτερη καρότσα στην κατηγορία του διαθέτει το VW Amarok, το μόνο που υποστηρίζει οριζόντια μεταφορά ευροπαλετών.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η έλευση του… λύκουΠρόσφατα, στο χορό των διπλοκάμπινων μπήκε το νέο VW Amarok (λύκος στη γλώσσα της φυλής Ίνουιτ των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά). Το νέο μέλος της παρέας των… «επιβατικότερων» ελαφρών φορτηγών έρχεται να ανταγωνιστεί το απωανατολικό κατεστημένο που εκπροσωπείται στο συγκριτικό μας από το μοσχοπουλημένο Isuzu D-Max (3,0 LS) και το καθιερωμένο Mitsubishi L200 (2,5 Long Bed 178 hp).Με κοινό παρανομαστή τη διπλή καμπίνα, τις τέσσερις πόρτες, το πλαίσιο τύπου σκάλας, τους άκαμπτους πίσω άξονες, την τετρακίνηση και τους ρωμαλέους τούρμπο πετρελαιοκινητήρες, η μάχη θα δοθεί εντός και εκτός δρόμου και στα πεδία των μεταφορικών ικανοτήτων και των διαστάσεων της καρότσας.
Εντυπωσιακά σε όλα…
Όπως σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων, έτσι και εδώ η… σκηνική παρουσία έχει το δικό της μερίδιο στην επιλογή των αγοραστών γιατί, όπως και να το κάνουμε, η εμφάνιση μετράει.Το Amarok διαθέτει εντυπωσιακή, όσο και επιβλητική παρουσία που αμέσως κεντρίζει το ενδιαφέρον ακόμη και όσων δεν είναι μυημένοι στα συγκεκριμένου τύπου οχήματα, με την επιθετική μάσκα και τα μεγάλα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα καθώς και τον μεγάλο όγκο και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου να ενισχύουν την εικόνα αυτή. Το Isuzu D-Max διαθέτει ελκυστικό σχεδιασμό, ειδικά μετά το επιτυχημένο facelift στο οποίο υποβλήθηκε, αλλά δεν έχει το φουτουριστικό design του Mitsubishi L200, που και αυτό ανανεώθηκε μέσα-έξω αποκτώντας μάλιστα και την έκδοση Long Bed με μεγαλύτερη από την κανονική καρότσα.Ακόμα και με τη ιδιαίτερη φορολογική πολιτική της οποίας τυγχάνουν ως επαγγελματικά οχήματα, τα αυτοκίνητα της παρέας μας δεν είναι καθόλου φθηνά. Έτσι για το Isuzu D-Max με τον κινητήρα των 3,0 λτ. θα υπολογίσετε από 29.790 ευρώ (29.400 ευρώ με απόσυρση), ενώ για το Mitsubishi L200 2,4 Long Bed 178 PS, η τιμή είναι 30.360 ευρώ (29.652 με απόσυρση). Την καλύτερη τιμή από τα τρία φαίνεται να έχει το VW Amarok 2,0 BiTDI με 28.600 ευρώ, που πέφτει στα 28.107, αν υπάρχει όφελος απόσυρσης…
H μάχη της καρότσας: Υπερέχει το Amarok
Το VW Amarok έχει τη μεγαλύτερη καρότσα στην κατηγορία του με μήκος 1.555 χλστ., πλάτος 1.620 χλστ. και ύψος πλευρικών τοιχωμάτων 508 χλστ. Με ωφέλιμο πλάτος στους θόλους 1.222 χλστ., είναι το μοναδικό που μπορεί να υποστηρίξει οριζόντια μεταφορά ευρωπαλετών (1,2 x 0,8 μ.).Το Amarok ακολουθεί το Mitsubishi L200 Long Bed με μήκος χώρου φόρτωσης 1.505 χλστ. (1.325 χλστ. το κανονικό) και πλάτος στους θόλους 1.085 χλστ. Τη μικρότερη καρότσα έχει το Isuzu D-Max, αλλά ακόμα και έτσι οι μεταφορικές του ικανότητες είναι άκρως ικανοποιητικές. Πολύ καλό είναι και το μέγεθος του ωφέλιμου φορτίου του (1.035 κιλά), ωστόσο δεν μπορεί να φτάσει το Amarok που έχει και πάλι το πρώτο χέρι (1.047 κιλά).
Εσωτερικό-Χώροι: Πλούσια τα ελέη τους
Η εποχή που τέτοια οχήματα απαιτούσαν συμβιβασμούς σε ανέσεις και ευκολίες είναι μακρινό παρελθόν και τα τρία μοντέλα του συγκριτικού το αποδεικνύουν. Το Isuzu D-Max έχει υποστεί μια γενικότερη ποιοτική αναβάθμιση που γίνεται άμεσα αντιληπτή. Στα συν η καλή εργονομία, αλλά και η παρουσία οργάνων πληροφοριών, πλούσιου εξοπλισμού με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αλλά και κουμπιών για την επιλογή της τετρακίνησης. Το στοιχείο που κλέβει την παράσταση στην κεντρική κονσόλα, είναι το «κέντρο ψυχαγωγίας» της Pioneer που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη, σύστημα πλοήγησης κ.ά. Το επίσης ανανεωμένο L200 διαθέτει ένα εξίσου σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό που περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Οι επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση και ασφάλεια, χάρη στα αναπαυτικά και μεγάλα σε διαστάσεις καθίσματα, ενώ η σχεδίαση, τόσο του ταμπλό, όσο και της κεντρικής κονσόλας, είναι εντυπωσιακή και απόλυτα ταιριαστή με την ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου. Σε εξαιρετικά επίπεδα βρίσκονται επίσης, τόσο η εργονομία, όσο και η προσφερόμενη πρακτικότητα. Θετικές εντυπώσεις άφησαν επίσης οι αισθητήρες φωτός και βροχής του αυτοκινήτου της δοκιμής, καθώς και το πλούσιο πακέτο του βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα. Ο εσωτερικός διάκοσμος του Amarok διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς και για την εξαιρετική συναρμογή τους, ενώ η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει είναι upper class. Παράλληλα και η εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ανάμεσα στα δύο κυκλικά όργανα βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη.Στην κεντρική κονσόλα της έκδοσης (Highline) της δοκιμής, βρίσκεται τοποθετημένη μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής πολλαπλών ενδείξεων, ενώ αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται κατά μήκος της καμπίνας, συμβάλλοντας στην βέλτιστη δυνατή παρεχόμενη πρακτικότητα προς τους επιβάτες του Amarok.
Χώροι επιβατών: Ευρύχωρα και πρακτικά
Σε ό,τι αφορά στους χώρους επιβατών, το VW Amarok φροντίζει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την υπεροχή του σε μήκος και μεταξόνιο, προσφέροντας πραγματικά μεγάλους χώρους για τους πίσω επιβάτες για τα δεδομένα της κατηγορίας, φυσικά. Από τα άλλα δύο, το D-Max υπερτερεί σε πλάτος και «αέρα» για τα κεφάλια πίσω, ενώ το L200 έχει το πάνω χέρι στο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και τον «αέρα» για τα κεφάλια των μπροστινών. Σε κάθε περίπτωση, σε κανένα από τα 3 δε θα νιώσεις στριμωγμένος στα πίσω καθίσματα.
Εν τούρμπο νίκα
Το D-Max στην έκδοση της δοκιμής εφοδιάζεται με turbodiesel κινητήρα 3,0 λτ. που αποδίδει 163 ίππους και 360 Nm ροπής (στις 1.800 –2.800 σ.α.λ.). Με λογική υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας προσδίδει στο D-Max ιδιαίτερα καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και τελική 180 χλμ./ώρα), σε συνδυασμό πάντα με το θετικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, το εν λόγω μηχανικό σύνολο προδιαγραφών Euro4, αποδεικνύεται σχετικά οικονομικό (8,4 λτ./100 χλμ.).Από την άλλη, ο turbodiesel των 2.477 κ.εκ., ο οποίος κινεί με άνεση και σβελτάδα το L200 της δοκιμής (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα), αποδίδει 178 ίππους και 400 Nm ροπής (στις 2.000-2.850 σ.α.λ.) αποδεικνύεται παράλληλα αρκετά αθόρυβος και οικονομικός (8,4 λτ./100 χλμ.) για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ πολύ καλή κρίνεται και η κλιμάκωση του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.Πιο… άγριες καταστάσεις στο VW Amarok, που διαθέτει turbodiesel των 1.968 κ.εκ. με σύστημα δύο υπερτροφοδοτών (Bi-Turbo). Αποδίδει μέγιστη ισχύ 163 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.500-2.000. Εκτός από δυναμικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ, τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα), ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι πολιτισμένος και με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, ενώ πληροί τις προδιαγραφές Euro5 και επιτυγχάνει μέση κατανάλωση καυσίμου στα 7,8 λτ./100 χλμ.
Αγρίμια
Το D-Max διαθέτει επιλεκτική τετρακίνηση και κοντές σχέσεις με την επιλογή να γίνεται με κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Οι γωνίες αναρρίχησής του είναι αρκετά καλές και σε συνδυασμό με το στάνταρ μπλοκέ διαφορικό και την απόσταση των 225 χλστ. από το έδαφος δεν αντιμετωπίζει προβλήματα εκτός δρόμου.Το L200 με καλές γωνίες, αλλά όχι τόσο μεγάλη απόσταση από το έδαφος βασίζεται στην εξελιγμένη τετρακίνηση Super Select (με κοντές σχέσεις) και το ελεγχόμενο διαφορικό και τα βγάζει πέρα μια χαρά, εκτός δρόμου. Να σημειωθεί πως μπορεί να κινηθεί με τετρακίνηση και στην άσφαλτο.Το Amarok διαθέτει επιλεκτική τετρακίνηση με κοντές σχέσεις. Η επιλογή γίνεται με κουμπιά. Φυσικά, το Amarok ξεχωρίζει για την τεράστια απόσταση των 265 χλστ. από το έδαφος. Και εδώ υπάρχει ελεγχόμενο διαφορικό, αλλά υπάρχει διαθέσιμη και μόνιμη τετρακίνηση…
Εντός και επί τα αυτά…
Το D-Max ανταποκρίνεται πλήρως σε οποιεσδήποτε συνθήκες ή εδάφη και είναι από τις ελάχιστες φορές που η οδική συμπεριφορά ενός Pick-Up δεν παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ ασφάλτου και χώματος. Παράλληλα, αντίστοιχη άνεση και ευκολία κίνησης επιδεικνύει και όταν κινείται σε εθνικό οδικό δίκτυο, γεγονός στο οποίο συντελεί η σωστή ρύθμιση της ανάρτησής του. Σε ό,τι αφορά στο L200, διατηρεί σταθερό κάτω από όλες τις συνθήκες το ενισχυμένο πλαίσιο του, ενώ για τις εκτός δρόμου «δυσκολίες», το σύστημα τετρακίνησης «Super Select», σε συνδυασμό με διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, διασφαλίζει την απαραίτητη βοήθεια στον οδηγό. Η ύπαρξη της αναλογικής βαλβίδας ανίχνευσης φορτίου (LSPV= Load Sensing Proportioning Valve) που χρησιμοποιεί αισθητήρες, ελαχιστοποιεί τις περιπτώσεις μπλοκαρίσματος των πίσω τροχών, ενώ το ιαπωνικό μοντέλο κινείται παράλληλα με την ίδια άνεση και στο εθνικό οδικό δίκτυο, ξεδιπλώνοντας όλες τις αρετές του. Το VW Amarok έχει να επιδείξει πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε τύπο οδοστρώματος και ανταποκρίνεται επιτυχώς σε ό,τι κι αν του ζητηθεί. Στο χώμα νιώθει ιδιαίτερα άνετα, χάρη στις πολλές ηλεκτρονικές ευκολίες (τετρακίνηση 4Motion, συστήματα «Off-Road», «Hill Hold Assist», «Hill Descent Assist» και «Offroad-ABS»). Αυτό όμως δεν σημαίνει πως υστερεί έστω και λίγο, όταν κινείται σε εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς και εκεί επιδεικνύει αξιόλογη οδική συμπεριφορά, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
Συμπέρασμα – Υπεροχή του Amarok
Μετά από πολλά χιλιόμετρα σε χώμα και άσφαλτο, καταλήξαμε πως το νέο VW Amarok έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται ο αγοραστής τέτοιων οχημάτων. Πρωτίστως και κυρίως, έχει τη μεγαλύτερη καρότσα και το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, για να περάσουμε μετά σε θέματα ποιότητας, χώρων επιβατών, κινητήρα, οικονομίας και αξιόλογης συμπεριφοράς εντός και εκτός δρόμου. Όλα αυτά συνδυάζονται με μια καλή τιμή. Από τα άλλα δύο το προχωρημένο σχεδιαστικά L200 είναι ολοκληρωμένο, δυνατό και με μεγάλους χώρους, είναι όμως και ακριβότερο. Το δυναμικό D-Max, έχει πολύ καλή συμπεριφορά και ζωντανό κινητήρα, ωστόσο θα θέλαμε κάτι καλύτερο στο θέμα της καρότσας. Πάντως όποιο και να επιλέξει κανείς δεν πρόκειται να βγει χαμένος…