ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οι diesel εκδόσεις του Renault Megane και του SEAT Leon εκπλήσσουν πλέον με το προσιτό κόστος κτήσης τους, όσο και με αυτό της χρήσης τους.
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι diesel εκδόσεις του Renault Megane και του SEAT Leon εκπλήσσουν πλέον με το προσιτό κόστος κτήσης τους, όσο και με αυτό της χρήσης τους.

Συγκρίνουμε 2 μικρομεσαία diesel

19.373 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2013)

Οι diesel εκδόσεις δύο πολύ ολοκληρωμένων μικρομεσαίων, του Renault Megane και του SEAT Leon εκπλήσσουν πλέον με το προσιτό κόστος κτήσης τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα στους κατόχους τους και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.

Τα diesel έχουν «κλέψει» τις καρδιές και τις τσέπες των περισσότερων αγοραστών στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αφού μπορούν και εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων απαλλάσσοντας, στις περισσότερες των περιπτώσεων, τους καταναλωτές από τα τέλη κυκλοφορίας. 
Από την άλλη, τα σύγχρονα μικρομεσαία έχουν καταστεί τόσο ολοκληρωμένα και ελκυστικά που προσφέρουν, επί της ουσίας, όλα όσα μπορεί να χρειαστεί ο μέσος αγοραστής της κατηγορίας και όχι μόνο, από ένα αυτοκίνητο. 
Ωστόσο, τα diesel έχουν το «κακό συνήθειο», να είναι λίγο πιο ακριβά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, βάζοντας τους αγοραστές σε διλήμματα. Τα αυτοκίνητα της παρουσίασης δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα. Τα Renault Megane και SEAT Leon diesel, προσφέρουν όλα τα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης αλλά και τιμή που μόλις ξεπερνάει τις 15.000 ευρώ.
Τιμή – εξοπλισμός: Πλούσια και με τιμή λίγο πάνω από τις 15.000 ευρώ 
Η τιμή είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα των μοντέλων αυτής της παρουσίασης. Το Megane 1,5 dCi κοστίζει 15.790 ευρώ, με έκπτωση και απόσυρση και προσφέρει πλήρες πακέτο ασφάλειας, με 6 αερόσακους και ESP, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αλλά και προβολείς ομίχλης. Ωστόσο, πλεονεκτεί στον τομέα της εγγύησης με 5 χρόνια. Το Leon είναι ελάχιστα ακριβότερο, περίπου 300 ευρώ, έχει εξίσου πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με το Megane, αλλά προσφέρει και ζάντες αλουμινίου στο βασικό του εξοπλισμό. Από την άλλη, η SEAT προσφέρει μόνο δύο χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. 
Κινητήρες: Χαμηλή κατανάλωση και ροπή
Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης turbodiesel του Megane αποδίδει  110 ίππους και 260 Nm της ροπής. Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start και στην πράξη τα καταφέρνει θαυμάσια. Χωρίς αισθητό κροτάλισμα, ο 1,5 dCi εμφανίζει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, με δυναμικό τράβηγμα και ροπή που «σκοτώνει». Θα πρέπει το στροφόμετρο να δείχνει χαμηλά και η σχέση στο κιβώτιο με το θετικό επιλογέα να είναι μεγάλη, για να δυσανασχετήσει το μοτέρ (ακόμα και έτσι όμως, δε σκορτσάρει). Οι επιδόσεις από στάση είναι ελαφρώς καλύτερες του Leon, ενώ στις ρεπρίζ έχει και πάλι ένα σχετικό προβάδισμα, μιας και το Leon εφοδιάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τo πραγματικό όφελος όμως, το συναντάμε στη χαμηλότερη κατανάλωση και τις μικρότερες εκπομπές CO2.
Ο 1,6 TDI του Leon έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με όφελος κυρίως στο ραφιναρισμένο του χαρακτήρα. Στην πράξη, αυτό είναι άμεσα αντιληπτό, αφού οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν στην καμπίνα είναι περιορισμένοι. Από πλευράς κατανάλωσης, ο κινητήρας αποδεικνύεται και στην πράξη ιδιαίτερα φειδωλός στις απαιτήσεις του, με τη βοήθεια βέβαια και του στάνταρ Συστήματος Stop/ Start, το οποίο διαθέτει άμεση λειτουργία. Στις επιδόσεις, το ιδιαίτερα ελαστικό αυτό μοτέρ, εμφάνισε πολύ καλά νούμερα στις μετρήσεις μας και σΆ αυτό συμβάλλει και το κοντό κιβώτιο των 5 σχέσεων, με το οποίο συνεργάζεται. Ωστόσο, αυτό είναι και το μόνο πραγματικό του μειονέκτημα, από το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου του Renault. 
Οδική συμπεριφορά: Ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την ασφάλεια
Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο), αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση, για να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει τη «σπορτίφ» και ίσως λίγο πιο απόλυτη οδική χροιά του προηγούμενου μοντέλου. 
Το Γαλλικό μικρομεσαίο επιδεικνύοντας έναν ολοκληρωμένο και «ώριμο» οδικό χαρακτήρα, ξεχωρίζει στην κατηγορία για την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβων και τα γενικότερα ραφιναρισμένα του οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό στις στροφές και με τιμόνι το οποίο, με την πολύ καλή του αμεσότητα και βάρος, ικανοποιεί ελαφρώς περισσότερο από αυτό του Leon. Στην τελική ετυμηγορία της σύγκρισης, η ισοπαλία είναι το πιο δίκαιο αποτέλεσμα.
Εσωτερικό: Συγκρατημένη σχεδίαση και καλή ποιότητα
Στο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν έρχεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του ταμπλό, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. 
Στο Megane από την άλλη, τα μαλακά πλαστικά είναι εξίσου αφρώδη και καταλαμβάνουν περισσότερη επιφάνεια από ό,τι στο Leon (π.χ. ντύνουν και τμήμα του εσωτερικού των θυρών). Το φινίρισμα και η συναρμογή είναι επίσης αρκετά προσεγμένα και η κατασκευή τελικά, δείχνει εξίσου στιβαρή. Αναφορικά με την εργονομία, στο Leon δεν έχουμε εκπλήξεις, ενώ στο Megane εργονομικά παράπονα υπάρχουν για το χαμηλά τοποθετημένο ηχοσύστημα.
Χώροι – Χρηστικότητα: Το Leon είναι το πιο ευρύχωρο 
Παρότι το μήκος του νέου Leon είναι ελαφρώς μικρότερο του Megane, στο εσωτερικό του έχει γίνει  πολύ σωστή εκμετάλλευση των χώρων. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα οι μετρήσεις μας αποκάλυψαν έναν από τους μεγαλύτερους χώρους για τα κεφάλια των επιβατών στην κατηγορία, κάτι που σε συνδυασμό με το μεγάλο χώρο για τα γόνατα, θα βολέψει ιδιαίτερα αυτούς με ύψος άνω του μέσου όρου. 
Στο Megane από την άλλη, οι συνολικοί χώροι στο πίσω κάθισμα είναι μικρότεροι. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, τα δύο μικρομεσαία διαθέτουν όγκο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν τιμόνι που ρυθμίζεται σε βάθος και ύψος, αλλά και αντίστοιχα πολυρυθμιζόμενο κάθισμα, με καλύτερη θέση οδήγησης όμως, εκείνη του Leon, λόγω κυρίως του πιο χαμηλά τοποθετημένου καθίσματος.
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογες προτάσεις που έχουν να προσφέρουν πολλά στον αγοραστή τους. Τόσο το Megane, όσο και το Leon, προσφέρουν άνεση και ασφάλεια στο δρόμο, ενώ εξοπλίζονται αμφότερα με κινητήρες που έχουν υψηλή απόδοση και κορυφαία οικονομία ζητώντας ελάχιστα σε επίπεδο πάγιων εξόδων, αφού δεν πληρώνουν και τέλη. Από εκεί και πέρα, το Leon υπερέχει σε χώρους, το Megane υπερέχει σε οδηγική αίσθηση, ενώ προσφέρεται και με 5ετή εγγύηση. Τέλος και τα δύο συγκλίνουν σε έναν τομέα. Προσφέρουν τα πάντα σε εξοπλισμό, ενώ και τα δύο είναι πολύ προσιτά σε τιμή, χωρίς να υστερούν σε κανένα μετρήσιμο παράγοντα από τον ακριβότερο ανταγωνισμό τους. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  MEGANE(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  LEON(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
ESPRINTER 5 THINKS