5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με μήκος που αγγίζει τα 4,3 μέτρα και ύψος που φτάνει το 1,65 μέτρο, το Mokka τοποθετείται πάνω από το μέσο όσο της μικρής SUV κατηγορίας.
Opel Mokka 1,4T AWD
11.486 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)
Με το Mokka η Opel φέρνει ξανά στο προσκήνιο την κατηγορία των μικρών SUV καθώς η τετρακίνηση και ο turbo κινητήρας συνδυάζονται σε ένα compact crossover.
Με μήκος που αγγίζει τα 4,3 μέτρα και ύψος που φτάνει το 1,65 μέτρο, το Mokka τοποθετείται πάνω από το μέσο όσο της μικρής SUV κατηγορίας. Είναι αυτό που η Opel λέει sub-compact. Ωστόσο αξίζει να επισημανθεί ότι βασίζεται στην πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων, όπως το νέο Opel Adam και τα Chevrolet Spark και Aveo.
Σε κάθε περίπτωση οι σχεδιαστές της Opel έχουν αντλήσει έμπνευση από το Antara, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας. Η καταγωγή του μοντέλου είναι ξεκάθαρη τόσο μέσα από τη μεγάλη μάσκα και τα εντυπωσιακά φώτα εμπρός, όσο και από τη σχεδίαση του πίσω μέρους, με τους χαρακτηριστικούς ώμους που θυμίζουν Corsa. Επίσης η σχεδίαση ξεκαθαρίζει, τόσο με το ύψος όσο και με τις λεπτομέρειες (βλ. πλαστικά στους θόλους), ότι το Mokka πρόκειται για μοντέλο με off road χαρακτήρα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Tο Mokka εξοπλίζεται με τον 1.400άρη turbo κινητήρα της Opel (GM) με 140 ίππους και 200 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα απέναντι στα 1.350 κιλά του αμαξώματος είναι οι καλές επιδόσεις. Η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική, αν και η λειτουργία του μοτέρ γίνεται τραχιά στις υψηλές ταχύτητες. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Opel (6,4 λτ./100 χλμ) είναι μία από τις πιο χαμηλές των αυτοκινήτων του είδους με ανάλογες τεχνικές προδιαγραφές, ωστόσο στην πράξη ο οδηγός δύσκολα θα δει κάτω από 9,0 λτ./100 χλμ. στο trip computer, σε μεικτές συνθήκες κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση το μοτέρ μοιάζει να ταιριάζει απόλυτα στο νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου, χαρίζοντάς του σπιρτάδα στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Τέλος, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση αλλά μέτρια ακρίβεια στις γρήγορες αλλαγές.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΧΩΡΟΙ
Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν είναι εντυπωσιακή. Τη βασική αρχιτεκτονική του ταμπλό την έχουμε δει, λίγο ή πολύ, σε όλα τα σύγχρονα Opel. Η απτή ποιότητα των υλικών είναι καλή, αλλά όχι και η συναρμογή τους, αφού στο εσωτερικό ακούγονται αρκετοί τριγμοί από παντού, σε κάθε ευκαιρία. Η εργονομία «πατάει» ακριβώς στα πρότυπα της Opel, πράγμα που σημαίνει ότι η χρήση των διακοπτών της κεντρικής κονσόλας θέλει κάποια εξοικείωση, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή, όπως και η εκτίμηση των ορίων του αμαξώματος.
Για το μέγεθός του το Mokka είναι πιο ευρύχωρο από το μέσο όρο της κατηγορίας των μικρών SUV, αλλά όχι τόσο ευρύχωρο αν κριθεί με τα κριτήρια των SUV που το ίδιο θέλει να ανταγωνιστεί και έχουν το ίδιο εξωτερικό μήκος. Αυτό ισχύει για όλες τις μετρήσεις στο εσωτερικό, με εξαίρεση το χώρο για τα κεφάλια των επιβατών που είναι γενναιόδωρος. Η ίδια αξιολόγηση ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 356 λίτρων, ο οποίος είναι εύχρηστος, έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και μεγάλο άνοιγμα. Ένα στοιχείο που αφήνει καλές εντυπώσεις στο εσωτερικό είναι οι θέσεις για μικροαντικείμενα που είναι διάσπαρτες σε ταμπλό, κονσόλα και πόρτες.
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Η Opel έχει επιλέξει να ρυθμίσει την ανάρτηση του Mokka σφιχτά. Έτσι το αυτοκίνητο δεν προσφέρει την καλύτερη ποιότητα κύλισης, ούτε κορυφαία άνεση. Πάνω από εδαφικές ανωμαλίες «κοπανάει» αρκετά, ενώ στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, αλλά σχετικά τραχύ. Από την άλλη, στις στροφές δεν γέρνει σχεδόν καθόλου, δεν πλέει στις αλλαγές πορείας, η κρεμαγιέρα έχει μικρή διαδρομή, με αποτέλεσμα να δίνει μια αίσθηση ακρίβειας στον οδηγό (αν και στην ευθεία μοιάζει να «χαζεύει»), ενώ τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και γενικά το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και ευχάριστο.
Σε αυτό συνεισφέρει το σύστημα τετρακίνηση που ενεργοποιείται αυτόματα, όταν κρίνεται απαραίτητο λόγω πρόσφυσης, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής γραμμικά, από 100-0 (εμπρός-πίσω) μέχρι 50-50 σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Δυστυχώς, δεν προβλέπεται δυνατότητα κλειδώματος, αλλά το Mokka διαθέτει στάνταρ σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control). Η τετρακίνηση και η ικανή απόσταση από το έδαφος του επιτρέπουν και ευχέρεια κίνησης εκτός δρόμου. Εκεί ο οδηγός δεν ενθαρρύνεται να ανακαλύψει τα όρια αναρρίχησης, αλλά να κινηθεί ευχάριστα στο πατημένο χώμα.
ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Πέντε αστέρια στις δοκιμές του EuroNcap έχει λάβει το Opel Mokka, το οποίο διαθέτει στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας τα εξής:
Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού: Σ/Σ
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής: Σ/Σ
Αερόσακος γονάτων οδηγού: -
ESP: Σ
Βαθμολογία EuroNCAP: 5/5
ΤΙΜΗ –ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Η τιμή του Mokka ξεκινάει από τις 23.370 ευρώ χωρίς απόσυρση για τη βασική έκδοση Edition του μοντέλου με τετρακίνηση και 1,4 κινητήρα turbo. Σε αυτή την τιμή ο βασικός εξοπλισμός είναι πλήρης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο Opel Mokka έχει πολλά να προσφέρει, με την τετρακίνηση και τον δυνατό turbo κινητήρα λίγων κυβικών στο βασικό του εξοπλισμό, ενώ παράλληλα είναι αρκετά ευρύχωρο (για μικρό SUV) και ενδιαφέρον στο δρόμο και έξω από αυτόν. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, αλλά και σύγχρονος, τόσο σε θέμα άνεσης, όσο και αναφορικά με την ασφάλεια.
Ωστόσο το Mokka είναι μία ακριβή επιλογή που μοιάζει πολύ εξεζητημένη με τα σύγχρονα ελληνικά δεδομένα, ενώ έχει αρκετά πράγματα που επιδέχονται βελτίωσης, ειδικά σε θέματα ποιότητας, όπως οι τριγμοί στο εσωτερικό.
200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL MOKKA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Για το μέγεθός του το Mokka είναι πιο ευρύχωρο από το μέσο όρο της κατηγορίας των μικρών SUV, αλλά όχι τόσο ευρύχωρο αν κριθεί με τα κριτήρια των SUV που το ίδιο θέλει να ανταγωνιστεί και έχουν το ίδιο εξωτερικό μήκος.