15 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με 25.000 ευρώ παίρνεις περισσότερο αυτοκίνητο. Απόδειξη; Τα Toyota RAV4, Ford Kuga και VW Tiguan.
Συγκρίνουμε 3 βενζινοκίνητα Crossover
15.906 Επισκέψεις στο άρθρο (20/6/2013)
Είναι η απόδειξη ότι με 25.000 ευρώ σήμερα παίρνεις περισσότερο αυτοκίνητο από ποτέ. Τα τρία Crossover της παρουσίασης, το νέο 4κίνητο RAV4 και τα 2κίνητα Ford Kuga και VW Tiguan μπορούν και προσφέρουν πολλά στον ιδιοκτήτη τους.
Είναι υπερυψωμένα, έχουν δυναμική εμφάνιση, σύγχρονη τεχνολογία, μοντέρνα αμαξώματα και πολλές δυνατότητες κίνησης σε ποικιλία εδαφών, με ή χωρίς τη βοήθεια της τετρακίνησης. Τα σύγχρονα crossover της παρουσίασής μας έχουν ακόμα ένα κοινό χαρακτηριστικό. Κοστίζουν μέχρι 25.000, αποδεικνύοντας πως, σε αυτά τα λεφτά σήμερα, παίρνεις «πολύ» αυτοκίνητο και μπορείς να καλύψεις πολλές ανάγκες.
Αφορμή γι αυτή τη… συνάθροιση είναι η άφιξη του νέου Toyota RAV4 το οποίο, στη 2λιτρη, τετρακίνητη εκδοχή του, είναι φθηνότερο από ποτέ. Ακολουθούν το βενζινοκίνητο, δικίνητο Ford Kuga, αλλά και το VW Tiguan με ανάλογα χαρακτηριστικά. Όλα τους έχουν κάτι να επιδείξουν και σίγουρα πολλούς fun να απευθυνθούν.
Εμφάνιση: Η έντονη προσωπικότητα των RAV4 & Kuga σε κερδίζει
Όλα τα μοντέλα της παρουσίασης έχουν τελείως διαφορετικό αισθητικό προσανατολισμό, ωστόσο όλα συγκλίνουν σε ένα πράγμα. Προσφέρουν σχεδίαση που καλύπτει όσους αρέσκονται σε macho σχήματα. Το Kuga, σχεδιαστικά, ακολουθεί τις επιταγές του Kinetic design.
Σε κάθε περίπτωση, το Kuga διαθέτει έντονη προσωπικότητα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς κάτω από τα 20 εκατοστά. Το look του RAV 4 αποτυπώνει με τον πιο δυναμικό τρόπο την εταιρική σχεδιαστική προσέγγιση με τον τίτλο «keen look». Με προεξέχουσα τη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος (“under priority”), το νέο RAV4 έχει γίνει πολύ δυναμικό.
Στην ίδια λογική κινείται κι η σχεδίαση των εμπρόσθιων φωτιστικών, οι έντονοι θόλοι των τροχών, τα στενά πλευρικά παράθυρα, η ανασηκωμένη γραμμή των ώμων του αμαξώματος, αλλά και τα πολύ εντυπωσιακά πίσω φωτιστικά. Από την άλλη, το Tiguan είναι το πιο υποτονικό απΆ όλα, με σοβαρή εμφάνιση και έντονα τα σχεδιαστικά στοιχεία της φίρμας, ενώ από πλευράς διαστάσεων είναι το πιο σουλουπωμένο.
Εσωτερικό: Η ποιότητα και το φινίρισμα των Toyota και VW ξεχωρίζουν
Στο ταμπλό του Kuga ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment τεχνολογίας SYNC, με φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones. Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Ποιοτικά, ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών.
Η συναρμογή πάντως είναι καλή. Στο νέο RAV4 τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα, ενώ η σχεδίαση έχει αποκτήσει χαρακτήρα. Αλλάζοντας τελείως προσανατολισμό, το νέο εσωτερικό είναι γωνιώδες, χωρισμένο σε δύο επίπεδα. Ο πίνακας οργάνων έχει αυστηρή σχεδίαση, ενώ στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει το νέο σύστημα infotainment Toyota Touch. Το εσωτερικό του Tiguan είναι το πιο ποιοτικό. Μέσα, ο χρήστης απολαμβάνει την εξαιρετική ηχομόνωση και την απουσία κραδασμών από τον κινητήρα και τους τροχούς.
Χώροι: Το RAV4 είναι το πιο ευρύχωρο με διαφορά
Από τα τρία crossover, το Toyota προσφέρει τον περισσότερο χώρο σε όλες τις εσωτερικές διαστάσεις, με τη μεγαλύτερη διαφορά να εστιάζεται στον αέρα που έχουν για τα γόνατά τους όσοι κάθονται πίσω. Εντυπωσιακό είναι το «κεφάλι» που παίρνει το RAV4 και στα λίτρα του χώρου αποσκευών, με 547 λίτρα.
Αναφορικά με το χώρο αποσκευών το Ford φτάνει τα 481 μόνο με κιτ επισκευής ελαστικών. Το Tiguan, με 470 λίτρα χώρου αποσκευών είναι τυπικά το μικρότερο, αλλά είναι και το μόνο με συρόμενα πίσω καθίσματα, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τη χρηστικότητά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα Toyota & Ford μπορούν να εξοπλιστούν με ηλεκτρικά ανοιγόμενη 5η πόρτα.
Κινητήρες: Το EcoBoost για επιδόσεις, τον TSI για οικονομία
Στην περίπτωση του Ford Kuga αιχμή του δόρατος, είναι ο 1.600άρης Ecoboost των 150 ίππων, ο οποίος τραβάει από χαμηλά, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ., τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα) και έχει περιορισμένη κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ.).
Το RAV4 εξοπλίζεται με το γνώριμο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με 151 ίππους. Είναι πολιτισμένος, λόγω του διπλού μεταβλητού χρονισμού και του Valvematic (ταυτόχρονη ρύθμιση του χρονισμού και της βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής) τραβάει χαμηλά πολύ καλύτερα από ό,τι τα 195 Nm στις 4.000 σ.α.λ. προϊδεάζουν και σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή επιλογέα, χαρίζει καλές επιδόσεις.
Σύμμαχος του 2κίνητου Tiguan ο βενζινοκίνητος turbo 1,4 TSI των 122 ίππων, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το σύνολο είναι πολιτισμένο, γραμμικό και αποτελεσματικό, με μόνη διαφορά ότι, εδώ έχει να κινήσει τον 1,5 τόνο του Tiguan.
Οπότε τα κατεβάσματα είναι αναπόφευκτα και το πόδι πρέπει πάντα να είναι βαθιά στο πάτωμα, χωρίς ποτέ να ακούγεται ότι το σύνολο ζορίζεται.
Αυτό το καταλαβαίνεις από τα νούμερα των μετρήσεων, ενώ το, όχι και τόσο ακριβές, Star&Stop, του πακέτου BlueMotion Technology, κάνει καλή δουλειά, εξασφαλίζοντας τη χαμηλότερη κατανάλωση όλων.
Οδική συμπεριφορά: H τετρακίνηση του RAV4 κερδίζει εντός και εκτός δρόμου
Το νέο RAV4 εξελίσσει τους παράγοντες που το κατέστησαν δημοφιλές. Δηλαδή παραμένει ευέλικτο (10,6 μ. κύκλος στροφής) και ενδιαφέρον οδηγικά. Αίσθηση προκαλεί το πόσο ήσυχο είναι και πόσο καλή ποιότητα κύλισης προσφέρει. Κλειδί φυσικά για την κορυφαία πρόσφυση είναι το σύστημα τετρακίνησης. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα, όταν πιέσει κανείς το κουμπί Sport. Αυτά ισχύουν και εκτός δρόμου, όπου το RAV4 τα καταφέρνει περίφημα, ακόμα και πολύ πιο μακριά από εκεί που θα χρειαστεί να πάνε οι αγοραστές του. Σε πιο δύσκολες εξερευνήσεις τα 187 χλστ. απόστασης από το έδαφος και η δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης αυξάνουν τις δυνατότητες.
Ο οδηγός του Kuga θα εκτιμήσει από την αρχή την πανοραμική θέα και τα άνετα καθίσματα που προσφέρουν σωστή στήριξη. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και «καταπίνει» τα πάντα, ελέγχοντας ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά η «κοφτερή» συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου έχει αμβλυνθεί. Οι κλίσεις είναι πιο εμφανείς στις στροφές και σε συνδυασμό με την εμφανή τάση για υποστροφή ισχύος, αν πατήσεις γκάζι νωρίς μέσα στη στροφή (παρά το TVC), το Kuga δε θα σε προτρέψει να το πιέσεις στα όρια του, παρά το καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197,2 χλστ.) θα βοηθήσει αρκετά στις ήπιες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και το πέρασμα από κακοτεχνίες και σαμαράκια.
Το Tiguan κινείται στα γνωστά πρότυπα του ομίλου, δηλαδή με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης «καταπίνοντας» άνετα πολλά χιλιόμετρα και δείχνοντας εξαιρετικά σταθερό, αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που έχουν κάνει οι μηχανικοί σε πλαίσιο και ανάρτηση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές και δεν τρομάζουν. Το Tiguan αποπνέει στιβαρότητα και ασφάλεια, χαρακτηριστικά που εκτιμούνται άμεσα από οδηγό και επιβάτες. Η απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών αποδεικνύεται αρκετή για κίνηση εκτός δρόμου ακόμα και με πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών. Η απουσία της τετρακίνησης θα γίνει αισθητή σε υπερβολικά κακοτράχαλα κομμάτια.
Συμπέρασμα
Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το βασικό γνώρισμα των αυτοκινήτων της παρουσίασης είναι η τιμή τους, που περιορίζεται κάτω από τις 25.000 ευρώ. Σε αυτά τα λεφτά, το καθένα έχει να προσφέρει κάτι ξεχωριστό.
Το Toyota είναι το μοναδικό τετρακίνητο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις εκτός δρόμου ικανότητες του, προσφέρει με διαφορά τους καλύτερους χώρους και είναι το μοναδικό με 6ετή εγγύηση.
Από την άλλη, το 2κίνητο Kuga έχει έναν ισχυρό turbo κινητήρα που του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις, ενώ αυτός συνδυάζεται με λογική κατανάλωση. Το Tiguan είναι το παλιότερο όλων, αλλά ο turbo κινητήρας του μπορεί ακόμα να καυχιέται για τη χαμηλή του κατανάλωση. Όλα τους έχουν εκτός δρόμου ικανότητες, αλλά αν θέλετε τη γνήσια SUV εμπειρία σε αυτά τα λεφτά, το RAV4 μοιάζει μονόδρομος.
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA RAV4(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD KUGA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN TIGUAN(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)