ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το Focus παραμένει ένα από τα καλύτερα στημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, παρότι ο κινητήρας του έχει στερήσει το νεύρο.
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Focus παραμένει ένα από τα καλύτερα στημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, παρότι ο κινητήρας του έχει στερήσει το νεύρο.

Diesel μικρομεσαία με χαμηλή κατανάλωση

34.136 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2014)

Τα diesel Ford Focus και SEAT Leon έχουν τη… λογική να καταναλώνουν ελάχιστα και να μην πληρώνουν τέλη, ενώ καλύπτουν και τις ανησυχίες του οδηγού τους για μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία.

Τα σύγχρονα μικρομεσαία έχουν να προσφέρουν πολλά σε όσους τα επιλέγουν, μέσα από ένα προφίλ που δίνει ολοκληρωμένες λύσεις σε όλες τις αναζητήσεις. Ένας από τους βασικούς στόχους που καλούνται να εκπληρώσουν είναι αυτός της οικονομίας. Σε αυτό το μήκος κύματος κινούνται και τα δύο αυτοκίνητα της παρουσίασης. Τόσο το Focus 1,6 TDCi ECOnetic, όσο και το SEAT Leon 1,6 TDI, προσφέρουν μεγάλη οικονομία καυσίμου και δεν πληρώνουν τέλη. Αυτό δεν εμποδίζει τον οδηγό τους να αισθάνεται καλά πίσω από το τιμόνι τους, όχι μόνο γιατί γλιτώνει λεφτά, αλλά και γιατί η καθημερινή συμβίωση μαζί τους έχει και οδηγικό ενδιαφέρον. Value for moneyΠρόκειται για δύο από τα πιο προσιτά μοντέλα της κατηγορίας με κινητήρα diesel. Στις βασικές εκδόσεις τους ως πετρελαιοκίνητα, τόσο το Focus, όσο και το Leon, έχουν ανάλογο επίπεδο εξοπλισμού, από το οποίο δε λείπει τίποτα ουσιαστικό όσον αφορά στην άνεση ή την ασφάλεια.Αυτό περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο εταιρείες περιορίζονται στα 2 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Ωστόσο, στο ταμείο, το Focus είναι 1.300 ευρώ ακριβότερο από το Leon και αυτό έχει μια κάποια βαρύτητα.Κινητήρες: Καίνε λίγο και δεν πληρώνουν τέληΚοινό χαρακτηριστικό των μοντέλων της δοκιμής είναι οι κινητήρες τους που είναι αμφότεροι 1.600άρηδες diesel με ίδια ιπποδύναμη, 105 ίππων και ανάλογη ροπή (250-270 Nm) που αποδίδεται σε ανάλογες στροφές. Ακόμα ένα κοινό γνώρισμα είναι η προσπάθεια για περιορισμό της κατανάλωσης με μία σειρά μέτρων. Έτσι και το Focus, αλλά και το Leon χρησιμοποιούν τη λύση του Start&Stop για να περιορίσουν την κατανάλωση (στα 3,7 – 3,8 λτ./100 χλμ.), αλλά και να μηδενίσουν τα τέλη, με τον περιορισμό των εκπομπών CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ.
Ιδιαίτερης αναφοράς εδώ χρήζει ο κινητήρας του Focus που βασίζεται στο μοτέρ που κινεί και την απλή (όχι ECOnetic) έκδοση diesel του μοντέλου, αλλά προς χάριν της κατανάλωσης έχει δεχτεί μία σειρά επεμβάσεων. Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, στο κύκλωμα ψύξης και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ρίχνοντας την ιπποδύναμη αλλά διατηρώντας τη ροπή, σε συνδυασμό με τη μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης του 6τάχυτου κιβωτίου. 
Οι επιδόσεις είναι σαφώς υποδεέστερες από την απλή έκδοση του μοντέλου, αλλά κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με το μοτέρ του Leon. Η διαφορά εστιάζεται στο 0-100, όπου «παίρνει κεφάλι» το Leon, το οποίο, όμως, εξοπλίζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. 
Οδική συμπεριφορά: Το Focus παραμένει το πιο οδηγοκεντρικόΜε καλή και εργονομική θέση οδήγησης, άνετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus της δοκιμής δεν κουράζει ποτέ και δεν λέει όχι, ακόμα και σε ένα δρόμο με σφιχτό στροφιλίκι. To μόνο που χρειάζεται είναι λίγη προσοχή για να παραμένει ο κινητήρας στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας, ώστε να μην κρεμάει. Ο ακριβής και εύχρηστος επιλογέας αποτελεί αρωγό στην προσπάθεια αυτή, τη στιγμή που τα τα φρένα αποδεικνύονται ακούραστα. Αλλωστε, η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, επιβαρύνει τις επιδόσεις, αλλά και κρατάει χαμηλά το θόρυβο στο ταξίδι. 
Το SEAT Leon από την άλλη, βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του, τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο), αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση, για να ισορροπεί μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει τη «σπορτίφ» και ίσως λίγο πιο απόλυτη οδική χροιά του προηγούμενου μοντέλου.
Εσωτερικό: Ανάλογη η ποιότητα, διαφορετική η αισθητικήΣτο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν διακρίνεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. 
Το εσωτερικό της οικονομικότερης από πλευράς κατανάλωσης έκδοσης του Focus, δε διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες, κάτι που μεταφράζεται σε μοντέρνα αισθητική, προσεγμένη ποιότητα με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και μια κεντρική κονσόλα, που δίνει μια hi-tech αίσθηση. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών όπως Bluetooth θύρα USB και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Πάντως, κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα δε λείπουν. Σε κάθε περίπτωση, η ατμόσφαιρα στο Ford είναι πιο νεανική από εκείνη του Leon. 
Χώροι: Το Leon είναι πιο ευρύχωροΣε ό,τι αφορά στους χώρους, η πλάστιγγα γέρνει προς το Leon. Μπορεί το Ford να προσφέρει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών μπροστά όπου είναι και φαρδύτερο, αλλά το Leon έχει πλεονέκτημα στην άνεση όσων κάθονται πίσω. Είναι μεγαλύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο, με κορυφαία νούμερα για την κατηγορία, ενώ έχει και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, 380 λίτρων. 
Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο ότι, το Leon είναι πιο χρηστικό στο εσωτερικό του, με περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα και καλή περιφερειακή ορατότητα, αλλά το Focus έχει κορυφαία θέση οδήγησης.Συμπέρασμα Μια λεπτή διαχωριστική γραμμή χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα. Το SEAT πλεονεκτεί σε επιδόσεις από στάση και σε χώρους, ενώ είναι και ελαφρώς φθηνότερο. Το Focus είναι πιο οδηγοκεντρικό, σε όλα του, έχει πιο ενδιαφέρον εσωτερικό και ελαφρώς περισσότερη τεχνολογία, αφού είναι το μόνο με το σύστημα Emergency Assistance που καλεί βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης μέσω bluetooth. Αντιστοίχως, από το SEAT θα θέλαμε λίγο περισσότερο νεύρο στη σχεδίαση και στο τιμόνι, ενώ από το Focus λίγο καλύτερες ρεπρίζ. Έτσι, η επιλογή είναι θέμα προτεραιοτήτων. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FOCUS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  LEON(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Το νέο πάτωμα στο οποίο βασίζεται το Leon, το έχει βοηθήσει με το χαμηλότερο βάρος και τη μεγαλύτερη ακαμψία, αλλά το τιμόνι έχει χάσει την οξύτητα του παρελθόντος.

Το νέο πάτωμα στο οποίο βασίζεται το Leon, το έχει βοηθήσει με το χαμηλότερο βάρος και τη μεγαλύτερη ακαμψία, αλλά το τιμόνι έχει χάσει την οξύτητα του παρελθόντος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Autotriti.gr
Moto