ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα Fiat Punto 0,9 TwinAir, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost και Renault Clio 0,9 TCe αποτελούν τρεις άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές.
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα Fiat Punto 0,9 TwinAir, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost και Renault Clio 0,9 TCe αποτελούν τρεις άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές.

Συγκρίνουμε 3 μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα

17.099 Επισκέψεις στο άρθρο (21/6/2013)

Τα Fiat Punto 0,9 TwinAir, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost και Renault Clio 0,9 TCe δεν πληρώνουν τέλη, έχουν χαμηλή κατανάλωση αλλά και σούπερ εξελιγμένους «μικρούς» turbo κινητήρες, αποτελώντας 3 άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές.

Η πρόσφατη τάση στην αυτοκίνηση μας έχει φέρει μικρούς σε κυβισμούς κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι σε συνδυασμό με το turbo, καταφέρνουν να εμφανίζουν πολύ καλή απόδοση και να προσδίδουν σβέλτες επιδόσεις, χωρίς παράλληλα να απαιτούν μεγάλες ποσότητες καυσίμου. 
Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα του είδους, αποτελούν ο 2κύλινδρος TwinAir των μόλις 875 κ.εκ. της Fiat, ο 1.000άρης 3κύλινδρος EcoBoost της Ford, αλλά και ο επίσης 3κύλινδρος TCe των 898 κ.εκ. της Renault. Τα μοτέρ αυτά στη μικρή κατηγορία εφοδιάζουν αντίστοιχα τα Fiat Punto, Ford Fiesta και Renault Clio, προσφέροντάς τους ένα ακόμη επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού της κατηγορίας και δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα τριάδα προς σύγκριση…
Εμφάνιση: Τραβάει τα βλέμματα το Renault Clio
Στο κομμάτι της σχεδίασης, το Renault Clio 4ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με το συνολικό αποτέλεσμα να κερδίζει τις εντυπώσεις. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που συναντούμε σε κουπέ οχήματα, όπως οι τονισμένοι ώμοι στο πίσω μέρος, οι «κρυμμένες» χειρολαβές των πίσω θυρών, αλλά και οι έντονες νευρώσεις που διατρέχουν το αμάξωμα του αυτοκινήτου. 
Στην περίπτωση του Fiesta, το πρόσφατα ανανεωμένο μοντέλο «φρέσκαρε» το παρουσιαστικό του κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα (νέα μάσκα-γρίλια και φωτιστικά), τονίζοντας το έτσι κι αλλιώς μοντέρνο σχήμα του αυτοκινήτου. Το Fiat Punto τέλος, παραμένει ένα από τα πιο νεανικά σε εμφάνιση μικρά, με ένα αμάξωμα που ακολουθεί την παράδοση των Ιταλών στα ξεχωριστά σε στιλ αυτοκίνητα. Η νεανικότητά του εντείνεται και από τη μεγάλη γκάμα συνδυασμού χρωμάτων που μπορεί να παραγγελθεί.
Κινητήρες-Κιβώτια: Τριάδα οικονομίας και πολύ καλής απόδοσης
Απόδοση-Επιδόσεις
Τo 2κύλινδρο turbo, 875 κ.εκ. TwinAir μοτέρ βενζίνης του Fiat Punto αποδίδει 85 ίππους με μέγιστη ροπή 145 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει εξαιρετική απόκριση από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει. 
Στην περίπτωση του Fiesta, ο γνωστός και βραβευμένος 1.000άρης 3κύλινδρος EcoBoost αποφεύγει τους κραδασμούς και διαθέτει αρκετή δύναμη, αλλά κυρίως μεστό τράβηγμα από χαμηλά μέχρι να «τελειώσει» το στροφόμετρο, ταιριάζοντας με το δυναμικό πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στον επίσης 3κύλινδρο 0,9 TCe του Renault Clio, εδώ η ισχύς είναι αντίστοιχα αυξημένη (90 PS στις 5.250 σ.α.λ.) και η ελαστικότητα δεδομένη από τις χαμηλές στροφές. Στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και ο λιγοστός θόρυβος και κραδασμοί που φθάνουν στο εσωτερικό, ωστόσο στο κομμάτι των επιδόσεων, το 5άρι μακρύ μηχανικό κιβώτιο έχει ένα αντίκτυπο στις ρεπρίζ και ιδίως στη μέτρηση 80-120 χλμ./ώρα με 5η σχέση.
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2
Στο κομμάτι της κατανάλωσης, τα τρία μηχανικά σύνολα διακρίνονται για τα πολύ χαμηλά επίπεδα καυσίμου που απαιτούν και τις εκπομπές ρύπων τους που μειώνονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ. 
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το Punto 0,9 TwinAir έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι των Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PS και Clio 0,9 TCe στο κομμάτι της μέσης κατανάλωσης, ωστόσο στην πράξη και σε πιεσμένους ρυθμούς, ο TwinAir εμφανίζεται περισσότερο απαιτητικός σε καύσιμο. 
Σημαντικό στοιχείο και των τριών μοντέλων πάντως, παραμένει το γεγονός ότι με τα 99 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπουν, απαλλάσσονται από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Εσωτερικό: Περισσότερο high-tech το Clio, πιο ποιοτική αίσθηση στο Fiesta
Σχεδίαση
Η εσωτερική σχεδίαση του Clio συμβαδίζει απόλυτα με το σύγχρονο παράστημα του αμαξώματος. Αποφεύγοντας μιμήσεις και αντιγραφές, η εικόνα στο εσωτερικό είναι διαφορετική από κάθε τι άλλο που υπάρχει στην κατηγορία. Την παράσταση κλέβουν η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί την οθόνη του συστήματος infotainment Media Nav και ο ιδιόμορφος πίνακας οργάνων με τα επιχρωμιωμένα οβάλ μοτίβα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Media Nav είναι εύχρηστο και απόλυτα συμβατό όσον αφορά στη συνδεσιμότητά του με το κινητό τηλέφωνο. 
Στο εσωτερικό του Fiesta, η πρόσφατη ανανέωση δεν αλλάζει το μοντέρνο χαρακτήρα της σχεδίασης, με τις μικροαλλαγές στο σχεδιαστικό κομμάτι, να αφορούν μόνο στο νέο φωτισμό ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα. 
Το Punto από την πλευρά του, διατηρεί και αυτό μια νεανική εικόνα στο εσωτερικό του, παρότι στην ανανεωμένη του γενιά δεν έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με το παρελθόν. 
Ποιότητα
Ικανοποιούν στο κομμάτι της ποιότητας τα εσωτερικά και των τριών μικρών μοντέλων, με αυτό του Ford Fiesta να φέρει περισσότερο μαλακό πλαστικό από αυτό του προ-ανανέωσης μοντέλου, χωρίς παράλληλα να παρατηρούνται τριγμοί από τη συναρμογή των υλικών. 
Στο εσωτερικό του Clio η ποιότητα των υλικών είναι σε καλά επίπεδα, με πλαστικό μαλακής υφής στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ η συναρμογή τους είναι, στο μεγαλύτερο μέρος, καλή και μόνο σε ορισμένα σημεία, όπως στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, δείχνει λίγο χαλαρή. 
Το Punto τέλος, διαθέτει και αυτό μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά στα χαμηλότερα σημεία, με το διάκοσμο και το φινίρισμα να ικανοποιούν, ωστόσο η συναρμογή έχει κάποιες ανομοιομορφίες.
Χώροι: Περισσότερη ευρυχωρία από το Clio
Μεταξύ των τριών αυτοκινήτων, το Renault Clio προσφέρει τους καλύτερους χώρους για επιβάτες στο εσωτερικό. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα το Clio προσφέρει αρκετό πλάτος, χώρο για τα γόνατα και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια 2+1 ενήλικων επιβατών. Επιπλέον αυτού, το Clio έχει και ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας (300 λτ.).
Ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες είναι και το Punto, έχοντας μάλιστα ελαφρύ πλεονέκτημα στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Μικρότεροι εκ των τριών, είναι οι χώροι στο εσωτερικό του Fiesta, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι, δεν θα μεταφερθούν με σχετική άνεση 4 ενήλικες.
Οδική συμπεριφορά: Πιο σπορτίφ το Fiesta, το Clio πιο ισορροπημένο όλων
Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι  ιδιαίτερα αποδοτικά. 
Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, ενώ και τα φρένα του είναι τα πιο αποτελεσματικά των τριών. 
Ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται και το Punto προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, με μικρή κλίση στο αμάξωμα και προοδευτικές αντιδράσεις, όταν το όριο πρόσφυσης εξαντλείται. 
Value For Money: Φθηνότερο το Punto, πιο πλήρες το Fiesta
Το Fiat Punto 0,9 TwinAir είναι το φθηνότερο εκ των τριών, με τιμή 12.000 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση) για την αρχική 5θυρη έκδοση Easy. Σε αυτή την τιμή μάλιστα, ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, τόσο στο κομμάτι της ασφάλειας, όσο και στην άνεση. 
Αντίστοιχα επίπεδα εξοπλισμού προσφέρει και η αρχική έκδοση Expression του Renault Clio 0,9 TCe, ωστόσο υπάρχει μια διαφορά κόστους 1.000 ευρώ με το Punto.
Το Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PS 5d τέλος, έχει τον πιο πλήρη εξοπλισμό (στάνταρ 7 αερόσακοι μεταξύ άλλων) και είναι μόνο 325 ευρώ ακριβότερο του Punto στην αρχική του έκδοση Trend.
Συμπέρασμα
Οι εποχές έχουν αλλάξει: Κάποτε, οι επιδόσεις απαιτούσαν κυβικά. Πλέον, αυτό δεν ισχύει. Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έφερε μικρά σε διαστάσεις turbo μηχανικά σύνολα, τα οποία προσφέρουν αρκετή ισχύ και γρήγορες επιδόσεις χωρίς παράλληλα να απαιτούν μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν και τα τρία αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, ικανοποιώντας απόλυτα τις απαιτήσεις του κοινού τους. 
Από εκεί και πέρα διαφορές υπάρχουν, αφού το Renault Clio με τους πολύ καλούς χώρους και το γενικότερο πάτημα μεγάλου αυτοκινήτου, μπορεί να απευθυνθεί σε αυτούς που ζητούν περισσότερα από το μικρό τους αυτοκίνητο.
Το Ford Fiesta από την άλλη, διατηρείται σχετικά compact σε διαστάσεις, αλλά με πιο σπορτίφ και οδηγικά χαρακτηριστικά από τα άλλα δύο μοντέλα.
Το Fiat Punto τέλος, παρά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά (από το 2005 ως Grande Punto) φιλοδοξεί να τέρψει το κοινό με το Ιταλικό του στιλ και φινέτσα, αλλά και με την καινοτομία ύπαρξης ενός κινητήρα 2 μόλις κυλίνδρων.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PUNTO 2012(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FIESTA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  CLIO(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

VW
LINGLONG VS GOODYEAR