14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα βενζινοκίνητα Ford Focus, Renault Megane και SEAT Leon -εν μέσω καταιγισμού diesel- δείχνουν ότι δε φοβούνται να προβάλουν την οικονομική τους φύση, την οποία συνδυάζουν με ένα ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Βενζινοκίνητα μικρομεσαία turbo και οικονομικά
35.073 Επισκέψεις στο άρθρο (19/6/2014)
Μέσα στον καταιγισμό diesel εκδόσεων, τα βενζινοκίνητα Ford Focus, Renault Megane και SEAT Leon δείχνουν ότι δε φοβούνται να προβάλουν την οικονομική τους φύση που τη συνδυάζουν με ένα ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Δεν είναι τυχαίο ότι, το κόστος καθενός από τα μοντέλα είναι τουλάχιστον 3.000 ευρώ φθηνότερο από την αντίστοιχη έκδοση πετρελαίου, ενώ η κατανάλωση παρατηρείται αυξημένη κατά, μόλις, 1λτ./100 χλμ.
Αν σε αυτό προσθέσει κανείς τις καλές επιδόσεις αλλά και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα, τότε αντιλαμβάνεται γιατί τα Ford Focus 1,0 EcoBoost των 125 ίππων, το Renault Megane 1,2 TCe των 115 ίππων και το νέο SEAT Leon 1,2 TSI των 105 ίππων, αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Παρακάτω ανακαλύπτουμε όλες τις παραμέτρους που τα συγκαταλέγουν στις καλύτερες προτάσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών.
Value for money: To Leon το πιο φθηνό
Το Leon έχει τη φθηνότερη τιμή και τον πληρέστερο εξοπλισμό, με μόνη εξαίρεση τις ζάντες αλουμινίου. Τα Megane και Focus είναι κοντά, τιμολογιακά, ενώ το Ford είναι το μόνο με ζάντες στο βασικό του εξοπλισμό.
Κινητήρες: Από όλα έχει μπαξές
Ford 1,0 Εcoboost: Τελευταίας κοπής
Το Focus εξοπλίζεται με τον 1.000άρη turbo EcoBoost κινητήρα 3 κυλίνδρων. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 125 ίππους, έχει μέση κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και 114 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων CO2.
Είναι ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, με την ίδια την εταιρεία να αναφέρει ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλλου A4! Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους σε σειρά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Το σύνολο συνδυάζεται με Start& Stop που αποτελεί μέρος των Econetic Technologies.
Αυτές περιλαμβάνουν ακόμα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Ο κινητήρας έχει εξαιρετική ποιότητα λειτουργίας, με καλή απόκριση στο γκάζι, και του χαρίζει τις καλύτερες ρεπρίζ εδώ.
Renault 1,2 TCe: Ο βετεράνος turbo
Το μοτέρ του Megane είναι το πιο παλιό της παρέας. Από τα 1,2 λίτρα, με turbo και άμεσο ψεκασμό, έχει απόδοση 115 ίππων και υψηλή ροπή. Στην πράξη, οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, κυρίως η επιτάχυνση από στάση (0-100), ενώ και οι ρεπρίζ κρίνονται ανταγωνιστικές.
Από πλευράς λειτουργίας, ο γαλλικός κινητήρας είναι γραμμικός και πολιτισμένος, αλλά και «ήσυχος» στο θόρυβο που παράγει. Το Megane συνδυάζεται με σύστημα Start & Stop που διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία. Η μέση τιμή της κατανάλωσης ανέρχεται στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 119 γρ./χλμ.
SEAT 1,2 TSI 105 PS: Η αναγέννηση του TSI
Ο κινητήρας 1,2 TSI του SEAT Leon προέρχεται από τη νέα γενιά turbo βενζινοκινητήρων του Ομίλου VW. Σε σύγκριση με το αντίστοιχης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο που αντικαθιστά, το μοτέρ αυτό είναι 16βάλβιδο έναντι 8βάλβιδου, ενώ η μέγιστη ροπή των 175 Nm αποδίδεται σε 150 στροφές λιγότερες (μόλις στις 1.400).
Σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος του μοντέλου, αλλά και το 6άρι κιβώτιο με τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, οι επιδόσεις που προσδίδει το μοτέρ αυτό στο Leon είναι από τις καλύτερες για την κατηγορία.
Παράλληλα, ο κινητήρας διατηρεί το γενικότερα πολιτισμένο του χαρακτήρα, ενώ διακρίνεται και για το τράβηγμά του από χαμηλά. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, το νέο Leon επωφελείται και από την ύπαρξη συστήματος Start & Stop, που του εξασφαλίζει το χαμηλότερο νούμερο εδώ.
Εσωτερικά: Το Focus είναι το πιο πληθωρικό
H καμπίνα του Megane χαρακτηρίζεται από τη λιτή, αλλά σύγχρονη, εικόνα και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών και συναρμολόγησης.
Οι διακόπτες του ηχοσυστήματος δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι. Αυτό είναι και το μοναδικό παράπονο από την εργονομία, ενώ ο πίνακας οργάνων εντυπωσιάζει.
To Focus ξεχωρίζει για τη μοντέρνα αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα, τη στιγμή που η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά που το καλύπτουν, ενώ η κεντρική κονσόλα κερδίζει άμεσα τους φίλους του hi tech. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών, όπως bluetooth θύρα USB και δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Στο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν έρχεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του ταμπλό, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν.
Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα.
Χώροι-πρακτικότητα: Το Leon έχει το προβάδισμα
Το πιο μεγαλόσωμο όλων, το Focus, προσφέρει τo δεύτερο μεγαλύτερο χώρο για το πόδια όσων κάθονται πίσω, αλλά και το μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια όσων κάθονται μπροστά. Ωστόσο, έχει το μικρότερο χώρο αποσκευών (εφόσον εξοπλιστεί με ρεζέρβα ανάγκης), αλλά και το στενότερο εσωτερικό χώρο πίσω. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου αποτυπώνεται στη θέση οδήγησης.
Θα θέλαμε λιγότερα και πιο χρηστικά χειριστήρια σε τιμόνι και κονσόλα, αλλά και οθόνες πληροφοριών με μεγαλύτερη ευκρίνεια.
Το Megane έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αλλά χάνει στις άλλες μετρήσεις. Σύμφωνα με αυτές, το Leon είναι το πιο άνετο μέσα, ενώ έχει και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών, με 380 λίτρα.
Παράλληλα, είναι αυτό με τους περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα, πολύ καλή θέση οδήγησης και απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα.
Οδική συμπεριφορά: Το Focus το πιο «στημένο», το Megane το πιο άνετο
Το Ford Focus είναι το πιο οδηγοκεντρικό. Το πλαίσιο και το κάπως βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. ¶νετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus δεν κουράζει ποτέ και ποτέ δεν λέει όχι σΆ ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις.
Η ανάρτηση του Megane εξασφαλίζει πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα. Η υποστροφή είναι ουσιαστικά μηδενική, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κρατάει πάντα σταθερό το πίσω μέρος. Παράλληλα, το τιμόνι είναι ακριβές, αν και σε ορισμένες περιστάσεις η αίσθηση που προσφέρει είναι τεχνητή (στη θέση γύρω από την ευθεία).
Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο), αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση, για να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει τη «σπορτίφ» αίσθηση του προηγούμενου μοντέλου.
Συμπέρασμα
Πρόκειται για 3 από τα καλύτερα παραδείγματα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με κινητήρες βενζίνης που τους προσφέρουν οικονομία και επιδόσεις. Το Focus ξεχωρίζει για την οδική συμπεριφορά και τον κινητήρα, που του χαρίζει τις καλύτερες ρεπρίζ. Το Megane είναι το πιο άνετο, με έναν εξίσου καλό κινητήρα που είναι ιδιαίτερα αθόρυβος.Το Leon έχει τους καλύτερους χώρους, τον πιο οικονομικό κινητήρα με τις καλύτερες επιδόσεις και τα καλύτερα φρένα, ενώ είναι και το πιο φθηνό.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD FOCUS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT MEGANE(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT LEON(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Το 1.00άρι Focus φροντίζει να κρατά τον οδηγό σε εγρήγορση χάρη στα τονισμένα δυναμικά του χαρακτηριστικά.